Gå til innhold

Kattunge nyser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en liten kattunge på 12 uker i går. Merker at han nyser litt, og et par ganger har jeg hørt noe som ligner på hosting. Frisk og fin, spiser og leker masse. Skal på helsesjekk og vaksinere til uka, men er dette normalt? Oppdaget riktignok at jeg ikke har støvsugd så veldig godt under sofaen, og der har han vært en del. Så kanskje støv han reagerer på?

Anonymkode: c6a04...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nysing og hosting hos katt er typiske symptomer på innvollsorm, så sørg for å få gitt ham en kur så snart som mulig. 

Skrevet (endret)

Dyr som katter og hunder som snuser rundt mye ute, kan være uheldige og få et gressfrø eller gresstrå i nesen. En venninnes hund begynte å nyse og fnyse og nesa rant det snørr fra. Var hos veterinær flere ganger men de fant ikke ut hva det var. 

Så en dag i stua hjemme så nøys hunden igjen, og datteren til min venninne satt ved siden av. Hun synes plutselig hun så noe som beveget seg ved ene neseboret til hunden, lente seg frem og og fikk faktisk tak i det og dro... og ut av neseboret kom et helt, langt gresstrå! Slimete og snørrete, men ut kom det.

Hunden ble frisk med en gang etter at gresset var fjernet, og nesen snørret ikke mer.

Katten din kan ha fått en virus sykdom, men den kan også ha fått noe i nesen eller noe annet. Nå har du time hos veterinær til uka, så dere får prøve og holde ut til da. Det er forøvrig ikke "normalt" at en katt nyser og hoster, nei. Det er noe i veien.

Endret av Million
Skrevet
Leo skrev (5 minutter siden):

Nysing og hosting hos katt er typiske symptomer på innvollsorm, så sørg for å få gitt ham en kur så snart som mulig. 

Synes også den har litt rund mage, så mulig det kan være det ja! Ts

Anonymkode: c6a04...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...