AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Hva bruker du ditt uteområde til; status eller matnyttig? Altså plen eller matdyrking? Ih hvorfor det valget? Anonymkode: 32892...13b
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Mtp at det er maks 5cm "jord" over mange meter pukk.. så bruker jeg området som "plen". Ikke at gresset gror særlig bra, men det er grønt nok til å smelle opp et telt, eller til å sitte rundt bålpanna.. Anonymkode: 6d719...d6f
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Ingen av delene Anonymkode: aa59c...3b1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Har kun platting. En litt sliten platting. Status? 🤣 Anonymkode: 7aab7...c97
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Har ganske stort uteområde, så bruker det til både rekreasjon, turgåing, jakt, matproduksjon( noen hundre tonn korn og potet) og skogsdrift. Har omkring 3000 kvadrat med plen. Mitt uteområde er totalt ca. 1100 mål. Anonymkode: 00082...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Her er det meste utleid til beite, men har også stor plen og hage. Bringebærbusker. Satte potet i fjor, men ikke i år. Ellers områder med ville planter (type geitrams, løvetann, blåklokker etc.). Anonymkode: 3bf50...cc7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden Grille, spille fotball med ungene og sitte ute sommerkvelder. Litt usikker på hvordan man bruker et uteområde til status. Anonymkode: 3d344...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Hvor i landet er plen status? Vi bruker plattingen som et ekstra rom store deler av året. Plenen trenger å gro seg sterkere før vi får brukt den. Den er bare noen få kvm, så begrenset hva den kan brukes til også. Anonymkode: 9b3f6...9b9 2
atropos Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Vi har stor hage. 1/3 er plen/lekeområder for barna. 1/3 er kjøkkenhage og 1/3 er villniss/busk og kratt. Naboen vår har striglet plen med golfbanelengde på gresset. Ideelt skulle vi hatt mindre hage. Det er for mye for oss å holde styr på, så det er ofte litt for langt gress og litt for mye villniss. Kanskje vi kommer dit en dag. Nå har vi tre barn og to fulle jobber. Og ingen av oss er spesielt glade i å klippe gress.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har kun platting. En litt sliten platting. Status? 🤣 Anonymkode: 7aab7...c97 Plen kom som status, for å si fra at " jeg har mer jord enn jeg trenger, derfor lager jeg en plen som kun er unyttig" Anonymkode: 32892...13b
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Grille, spille fotball med ungene og sitte ute sommerkvelder. Litt usikker på hvordan man bruker et uteområde til status. Anonymkode: 3d344...0e8 Plen er mer status enn nytte. Tenk om folk kunne dyrke litt mer i stedet for en plen som er ganske unyttig. Anonymkode: 32892...13b 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Mesteparten er kun til plage, som må klippes fra tid til annen. Bruker en del til å dyrke grønnsaker og bær og er selvforsynt med flere sorter. Det vil jeg savne når vi flytter. Men blir deilig å slippe klipping og snømåking! Anonymkode: 79d24...c16 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Vanlig plen, en busk, hekk og noen bærbusker og prydbusker. Ikke særlig status over vår hage Anonymkode: 459d4...17c
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden Litt forskjellig. Har en platting. Der har vi sofa, spiseplass med utekjøkken. Plass til å leke (badminton etc). Har også plass til ett lite basseng. Har en stor blomsterkasse der vi har litt grønt snacks som gulrøtter, litt krydderurter, tomater, reddik, sukkererter, men også blomster for pynt. En god blanding. Har en liten plen, der har jeg hunden og leker. Bak huset har vi en grønnsakshage med poteter, gulrøtter, gresskar og annet. Epletrær, plommer, bringebær, blåbær. Anonymkode: 20594...e4e
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Bor på Vestlandet, har en svær plen jeg drømmer om å få gravd opp og gjøre noe med, fine blomsterbed, grønnsaker, urter.. men rekker knapt få klipt den mellom regnbyene hver sommer. Gitt opp hagetanken. Anonymkode: 91588...981
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Har en liten hage på ca 50-60 kvadratmeter. Veranda med spiseplass og litt grønnsaker. Platting med noen store plantekasser. Plenen er i stor grad erstatta med planter, busker og litt grønnsakshage. Jeg har fokus på ting jeg syns er pent og som insektene liker. Det gir meg stor glede å se humlene kose seg i solhatten og biene summe i stjerneskjermen. Mitt langsiktige mål er å "rewilde" såpass mye at det blir kratt nok til at småfuglene slår seg ned. Lokal innsats på små områder kan gjøre en forskjell. Anonymkode: 2ce1a...7f4
moomino Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Litt forskjellig Har platting med boblebad, så har vi terrase, så et omeråde med bærbusker, et lite omeråde til potet, resten gress, gress til parkering
enkefru Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Det er rekreasjonsområde, den er skrånende og terrassert, og med litt plen innimellom busker og kratt… fint for å ha avstand til naboer, har ca 2,5 mål 1
Voksenstudent Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Det eneste stedet jeg har uteområdet i byen er på Sims. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Litt matnyttig ‘, har litt bær, gulrøtter og poteter. Utenom det; terrasse, trampoline, badeplass, høner, geiter, busker, blomster, sandkasse m.m. Anonymkode: 0dae1...b6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå