Gå til innhold

Erfaring med mirena

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har satt inn mirena hormonspiral, men har plagdes med å føle meg oppblåst siden da. Mye blødninger og generelt mer nedstemt. Noen som hadde lignende plager som kan si noe om det gikk over om man ga det noen måneder? Har også slitt med en ny type hodepine og jeg har migrene fra før. 

Anonymkode: 73af2...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok den ut etter et par år, for da klarte jeg ikke mer av sterk pms og ømme bryster, blødninger og spotting i hytt og pine og stikkesmerter i underlivet.

No more! 🙄

Anonymkode: 179ff...8a0

Skrevet

Legen satte inn Mirena mot sterke blødninger, men etter å ha blødd hver dag i 5 måneder ble den fjernet. 

Anonymkode: 3b90c...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legen satte inn Mirena mot sterke blødninger, men etter å ha blødd hver dag i 5 måneder ble den fjernet. 

Glemte å si at jeg også fikk hodepine (aldri hatt før) og dårlig humør.

Og dette er jo veldig merkelig, all den tid Mirena bare «virker lokalt», og er «som å ta en p-pille i måneden».

Særlig. I så fall tåler jeg ikke en p-pille i måneden. 

Skrevet

Jeg småblødde hver uke i over 2 år før jeg tok den ut. Aldri vært plaget med det på annen prevensjon.

Anonymkode: c7500...06b

Skrevet

Mitt svar er kanskje ikke aktuelt, da jeg aldri har hatt plager av Mirena. Men jeg har hatt Mirena i femten år uten plager, ingen eller blødning andre bivirkninger i det hele tatt, som jeg vet om. Tok en pause fra spiralen i ca 3 mnd for et par år siden, merket ingen forskjell. Ble nesten litt skuffet over at det ikke var noen forskjell, leser jo her at alt blir så bra uten.

Anonymkode: 21b6b...572

Skrevet

Jeg derimot, har veldig positiv erfaring med Mirena. Tålte plutselig ikke Cerazette minipiller lenger etter svangerskap og byttet til Mirena. Hadde småblødninger noen måneder i hytt og pine, så stabiliserte det seg, nå er mensen helt borte omtrent. Ikke opplevd noen andre bivirkninger. 

Anonymkode: a7fe6...1ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å si at jeg også fikk hodepine (aldri hatt før) og dårlig humør.

Og dette er jo veldig merkelig, all den tid Mirena bare «virker lokalt», og er «som å ta en p-pille i måneden».

Særlig. I så fall tåler jeg ikke en p-pille i måneden. 

Selvfølgelig virker den ikke bare lokalt.

Den går jo inn i blodbanen

Anonymkode: 179ff...8a0

Skrevet (endret)

Jeg brukte den i 2 år 2 ganger. Fikk sterkere pms, ble mer oppblåst, gikk litegranne opp i vekt, fikk noe ubehag/smerter i livmoren av og på (merkbart, men ikke fælt). Hadde ikke noen problemer med blødninger. Men fikk 'mensen' til antatt tid hver måned. Fikk heller ikke mer hodepine, har fra før svak migrene som kommer noen få ganger i året - har ikke sammenheng med syklus. 

Endret av Karmelia
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart i overgangsalderen og fikk satt inn mirena for 1,5 år siden. Hadde vel en slags menstrasjon første månedene men det var lite. Har ingen mensen og ingen plager. Jeg satt den inn pga pms plager. Aner jo ikke når jeg har eggløsning siden jeg ikke har mensen lengre, men er glad jeg slipper mensen hvertfall. 
Hvis du plages så bytt til noe annet 

Anonymkode: f5a5a...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...