Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er kommet i en håpløs situasjon, og er nødt til å ta abort.

Jeg gruer meg fælt; og begynner å lure på om den medisinske eller kirurgiske måten er best. ( hvis jeg kan velge)

Jeg har fått time til ultralyd nå først... må innrømme at den medisinske måten ikke frister; ligge der å kjenne at aborten faktisk skjer syns jeg høres fælt ut. Noen erfaringer? Bedre å bli dopet ned, våkne og alt er over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg hatt medisinsk abort, kun kirurgisk. Men, det jeg har hørt er at ved medisinsk så kan det tenkes at alt ikke kommer ut, og da må du til inn til utskrapning og du kan letter få betennelser.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kirurgisk. Men dette må du nesten finne ut av selv. Ta kontakt med legen din og forhør deg litt om de forskjellige metodene.

Lykke til :klem:

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en kirurgisk abort og det gikk veldig greit. Følte meg helt fin etterpå. Blødde litt et par dager etterpå bare.

Så jeg hadde nok valgt det igjen om jeg hadde vært nødt.

Endret av Englepus
Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg fikk valget en gang om å fullføre aborten kirurgisk eller vha piller. (PS Fosteret var dødt, så dette var bare noe jeg måtte gjennom, ikke et valg jeg tok.) Uansett om du velger abort vha piller, så kan det likevel hende at du må inn til kirurgisk abort etterpå. Det er ikke alltid at alt kommer ut.

At noen kan få infeksjon av et slikt inngrep er nok sant, men det kan man jo av alle former for kirurgisk inngrep. Følger du de rettningslinjene for hygiene etterpå, så tror jeg nok sjansene for at dette her skal gå greit, er store.

Endret av Xavia
Skrevet

Jeg har gjennomført en kirurgisk abort og opplevde det som helt greit når beslutningen først var tatt. Møtte opp på sykehuset kl. 07.30 og var faktisk på jobb kl. 12.00. (Sikkert ikke å anbefale, men slik ble det bare...). Jeg følte ikke noe ubehag etterpå og hadde bare svake blødninger i et par dager. Mye mindre enn vanlig menstruasjon.

Kirurgisk abort medfører risiko i form av narkose, infeksjoner etc., men psykisk vil jeg tro at det er bedre å være "borte" når det skjer. Nå har jeg ikke vært borte i det selv, men jeg vil tro at det er en psykisk belastning å ta tabletter for så å vente på at fosteret støtes ut. For meg hørest det faktisk nesten ut som en avansert torturmetode, men meg om det... Har vel ikke akkurat blitt mindre skeptisk etter å ha hørt om de kvinnene som har fått store komplikasjoner etter medisinske aborter heller... Det skjer selvfølgelig sjelden og det oppstår også komplikasjoner etter/i løpet av kirurgiske aborter også, men da befinner man seg tross alt på et sykehus og er under overvåkning.

Så vidt jeg vet kan du velge, og som du forstår vil jeg nok anbefale kirurgisk abort!

Uansett er det ingen enkel beslutning, så det følger en stor :klem: med anbefalingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...