AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:27 #1 Skrevet lørdag kl. 08:27 Har en hund som muligens reagerer på kylling. Ellers frisk og fin. Vil holde meg til tørrfôr, da vi er mye på reise uten kapasitet til kjøl/frys. Ønsker tips til hvilken produsent jeg bør gå for. Er jo en jungel av tilbydere der ute, og de på dyrebutikkene mistenker jeg anbefaler egne merker fremfor alt. Anonymkode: 2639f...37f
Tabris Skrevet lørdag kl. 08:31 #2 Skrevet lørdag kl. 08:31 Det er vanskelig å anbefale konkrete merker fordi det er mange gode merker der ute. I tillegg er det også forskjell på hva hunder liker og tåler. Men vil uansett anbefale at du ser på merker som har kort ingrediensliste og kjent proteinkilde, da kan du lettere styre unna kylling. (De som ikke nevner i ingredienslisten hva slags kjøtt det inneholder, har som regel kylling fordi det er billigst). Jeg brukte Canagan på min hund og var veldig fornøyd med det.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:33 #3 Skrevet lørdag kl. 08:33 Om hunden din tåler mat uten korn, så er monster veldig bra. Anonymkode: bd6a1...042
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:41 #4 Skrevet lørdag kl. 09:41 Takk for svar. Har dere noen tanker om Pure Natural? Fikk det anbefalt på musti. TS Anonymkode: 2639f...37f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:49 #5 Skrevet lørdag kl. 09:49 Ville undersøkt om det faktisk er kylling hunden reagerer på, hvis du ikke vet det sikkert. Det er begrensende å utelukke mat, så lurt å ikke begrense mer enn man trenger. Det er ulikt hva hunder kan tåle, og selve det å skifte fortype kan også gi litt mageuro noen dager. Så skifter man for bør man gjøre det gradvis om man kan (ihvertfall over noen dager. F.eks. blande gammelt og nytt for). Har gjennomgående brukt ulike produkter fra Royal Canin og vært fornøyd. Brukte dr Clauder en kort periode, og to hunder måtte til veterinær pga urinveisproblematikk. Liten rase og det var antakelig for høyt proteininnhold i foret. Kontaktet dr Clauder og de svarte aldri. Utrolig skuffende at de ikke i det minste svarte og sa de skulle se på det. Bruker ikke dem igjen. Anonymkode: 0aaaf...44e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:02 #6 Skrevet lørdag kl. 19:02 Vi bruker denne til vår som tåler dårlig kylling og fisk, og sliter generelt med hud/allergi. Fikk anbefalt hos veterinæren vi går til. De selger den også. Men kan jo ikke love den passer for din, så man må bare prøve seg frem litt Farmina Dog N&D Quinoa Skin & Coat, Venison & Coconut Adult All Breeds 7 kg | ZOO.no Anonymkode: 5520c...b04
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:21 #7 Skrevet lørdag kl. 19:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bruker denne til vår som tåler dårlig kylling og fisk, og sliter generelt med hud/allergi. Fikk anbefalt hos veterinæren vi går til. De selger den også. Men kan jo ikke love den passer for din, så man må bare prøve seg frem litt Farmina Dog N&D Quinoa Skin & Coat, Venison & Coconut Adult All Breeds 7 kg | ZOO.no Anonymkode: 5520c...b04 Erter kan gi hjertefeil, snodig at dyrlegen anbefaler. Jeg fôra på Farmina sitt slankefôr, men måtte slutte fordi hunden utvikla hjertetrøbbel. Etter å byttet til fôr uten erter gikk hjerteproblemene tilbake. Anonymkode: c6497...59d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:35 #8 Skrevet lørdag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Erter kan gi hjertefeil, snodig at dyrlegen anbefaler. Jeg fôra på Farmina sitt slankefôr, men måtte slutte fordi hunden utvikla hjertetrøbbel. Etter å byttet til fôr uten erter gikk hjerteproblemene tilbake. Anonymkode: c6497...59d aldri hørt og måtte google det nå. Kan ikke finne noe om det, heller at hunder fint kan spise erter så lenge det ikke er overdrevne mengder. Men kan jo være noen er mer sensitive på det enn andre, men slik er det jo med alt. Han her er 12 år og har null hjerteproblemer. Anonymkode: 5520c...b04
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #9 Skrevet i går, 06:16 Brit venison er et for som mange allergihunder funker bra på. Ikke noe kylling i det i det hele tatt. Ellers har både Acana, Orijen og Monster gode for uten kylling. Anonymkode: 2e921...1e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå