Gå til innhold

Endometriose eller mens smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg får mensen så får jeg sinnsykt vondt i magen og ryggen hele dagen. Er kvalm og veldig “bloated” . Trening lindrer ikke smerten på noen måte. Det er for vondt å gå lange distanser. Orker bare å ligge i senga i mørket. Men om eg tar 500 mg naproxen så er smertene vekke etter 1 time ca. Er dette tegn på at eg har endometriose?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Ingri98 skrev (1 minutt siden):

Når jeg får mensen så får jeg sinnsykt vondt i magen og ryggen hele dagen. Er kvalm og veldig “bloated” . Trening lindrer ikke smerten på noen måte. Det er for vondt å gå lange distanser. Orker bare å ligge i senga i mørket. Men om eg tar 500 mg naproxen så er smertene vekke etter 1 time ca. Er dette tegn på at eg har endometriose?

Kan være adenomyose.

Anonymkode: 93c21...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det kan være endo, adenomyose eller bare menssmerter. 

Anonymkode: 852a7...9d2

Skrevet

Jeg har påvist både endo og adenomyose. Jeg har konstante småblødninger, naproxen hjelper ikke. Veldig kraftig og langvarig mens (blør gjennom tamponger, det kommer så mye samtidig at de ikke rekker absorbere). Sengeliggende to dager ved mens. adenomyose-vevet sitter bla på urinblæren, så det er vondt og vanskelig å tisse om jeg har full blære. 

Jeg er blant de som er hardest rammet, så jeg er satt i kunstig overgangsalder med Ryeco tabletter for å lindre symptomene. Det fungerer svært bra på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, ville dratt til en gynekolog

Det er ulike grader av endometriose. Jeg har alvorlig endometriose og var hardt rammet av andemyose. 

For meg fungerte aldri naproxen. Cerazette hjalp litt for slapp blødningen.

Har nå fjernet alt utenom 1 eggstokk og har det mye bedre

Anonymkode: c772c...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...