AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:45 #1 Skrevet fredag kl. 21:45 Hvilket skal jeg velge? Skal flytte, har Vibb. Savner kundeservice man kan prate med. Hvilket er du fornøyd med? Bor i Vestfold om det har noe å si. Anonymkode: dd33a...733
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:46 #2 Skrevet fredag kl. 22:46 Vibb er det billigste vi har hatt. Prøvd diverse. Men vi blåser i å prate med dem da.. Anonymkode: faf7c...152
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 01:49 #3 Skrevet lørdag kl. 01:49 Hvis du forventer god og tilgjengelig kundeservice, må du også forvente å betale mer, da det å opprettholde en avdeling for kundeservice koster mye. Å prate med dem i et kvarter, koster dem fort minimum 200kr, bare for selve tiden med samtalen. Om kundebehandleren må håndtere saken internt etterpå, kan man plusse på det samme. Strømmen som et strømselskap selger, selges ofte ut med bare påslag på et par 1-2-3 øre per kWt, og eventuelt et fast påslag på f.eks. 49kr/mnd som skal dekke det administrative rundt abonnementet. De tjener lite penger per kunde. De kalkulerer inn hvor lenge hver de forventer at hver enkelt kunde vil ringe i snitt og baker det inn i kostnadene. Måten noen er billigere på enn andre, er at de rimelige prøver å gjøre det meste tilgjengelig via selvbetjening, eller går etter kundegrupper som statistisk sett ikke trenger å kontakte en kundebehandler. Går man for de litt dyrere selskapene, kan man kanskje forvente bedre bemanning. Anonymkode: c32a4...ae9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:01 #4 Skrevet lørdag kl. 03:01 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilket skal jeg velge? Skal flytte, har Vibb. Savner kundeservice man kan prate med. Hvilket er du fornøyd med? Bor i Vestfold om det har noe å si. Anonymkode: dd33a...733 Er det ikke bare å gå for det billigste her? https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/strom/ Hva skal man prate med kundeservice hos et strømsalgselskap om? Anonymkode: 88c7f...7b9 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:56 #5 Skrevet lørdag kl. 04:56 Hvor ofte må man prate med strømselskapet? Jeg har pratet med strømselskap kun når jeg har overtatt bolig. Anonymkode: f5762...ad2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:06 #6 Skrevet lørdag kl. 05:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor ofte må man prate med strømselskapet? Jeg har pratet med strømselskap kun når jeg har overtatt bolig. Anonymkode: f5762...ad2 Vi prater nå med vårt innimellom men de har flere ting vi bruker : nettselskapet,strøm levrndør, fiber, tv og varmepumpe, i tilleg har de elektrikere som reiser rundt , så en kan be om tilbud om nytt elektrisk anlegg, byttet av sikringsskapet osv. Altså alt på en plass Anonymkode: 9e965...ff5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:10 #7 Skrevet lørdag kl. 07:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke bare å gå for det billigste her? https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/strom/ Hva skal man prate med kundeservice hos et strømsalgselskap om? Anonymkode: 88c7f...7b9 Slik som i fjor etter en storm, hvor strømmen forsvant i dagevis. Anonymkode: dd33a...733
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:12 #8 Skrevet lørdag kl. 07:12 Jeg vet ikke hvordan man legger til boligbyggelag og trumf, hvis man ikke kontakter de pr. telefon. Anonymkode: dd33a...733
Abra Skrevet lørdag kl. 07:30 #9 Skrevet lørdag kl. 07:30 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Slik som i fjor etter en storm, hvor strømmen forsvant i dagevis. Anonymkode: dd33a...733 Er det strømselskapet man ringer da?
TBL12 Skrevet lørdag kl. 08:20 #10 Skrevet lørdag kl. 08:20 Nettselskap eier, drifter og vedlikeholder strømmastene, kablene og måleren. Det er ikke mulig å velge selskap, et selskap har et helt geografisk område. Selskapet har leveringsplikt til ordinære eiendommer. Strømstøtte og Norgespris avregnes av nettselskapet, mange opplever negativ regning fra nettselskapet pga støtten. Strømselskap kjøper inn strømmen på kraftbørsen og selger den videre mot et påslag. Kan fritt velge strømselskap. En del strømselskap sender en felles regning fra nettselskapet og strømselskapet. Om en ikke velger strømselskap vil nettselskapet levere strøm med et fastsatt påslag. Dette påslag er høyere enn gode avtaler med strømselskap, men bedre enn dårligere avtaler. (Første 6 uker 6,25 øre) kWh etter 6 uker 10 øre/kWh.) Strømselskap kan også tilby andre tjenester, som diverse forsikringer, mobiltelefoni, elektriker tjenester, salg av varmepumper osv. Dette kan være tjenester som leveres for å lokke kunder, og gjøre det vanskeligere å bytte selskap, en bør alltid sammenligne og vurdere om det er riktig selskap og tjenester en kjøper.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:42 #11 Skrevet lørdag kl. 14:42 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slik som i fjor etter en storm, hvor strømmen forsvant i dagevis. Anonymkode: dd33a...733 Da ringer du til nettselskapet. Ikke de som selger deg strøm. Anonymkode: 88c7f...7b9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå