Gå til innhold

Ketaminbehandling mot traumer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Virker det? Si gjerne hvilken klinikk.

Anonymkode: 188f4...a4f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på dette og. Har ptsd ,traumer. 

Bivirkninger på godt og vondt?

Har det hjulpet?

Anonymkode: 84ee8...2f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner både de som følte seg bedre etter ketaminbehandling og de som følte seg verre. Vanskelig å vite hvordan man reagerer på det uten å ha prøvd det før. Det bør gjøres i kontrollerte omgivelser.

Anonymkode: f8af5...a6c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En risikerer å bli avhengig. Han Friends-stjerna døde av det.

Anonymkode: 05bbb...51a

Skrevet

Det virker der og da og en stund fremover, men ikke ta for mange omganger.

Anonymkode: d8af2...32e

Skrevet

Det er en episode om det på vårt lille land. Sjekk også ut psykadelisk revolusjon til Michael Pollan, hvis du ikke har lest den. Tror du kan se den på netflix også. 

De forsker på mdma ved sykehuset i Østfold nå, det er vel den som har vist best effekt på traumer. I hvert fall en del studier utenfor Norge som viser god effekt ved ptsd hos krigsveteraner. Ikke så lenge siden de tok inn folk til studiet, du kan kanskje kontakte de for å se om det er mulig fremdeles? 

Anonymkode: 4c6ee...31a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En risikerer å bli avhengig. Han Friends-stjerna døde av det.

Anonymkode: 05bbb...51a

Det er et stykke fra behandling til ketamin kjøpt på gata……

Anonymkode: d2b7e...998

• Liker 2
Skrevet

Har du lest bivirkningene av å ta ketamin? Håper du ombestemmer deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror folk misforstår, har ikke tenkt å ta det på gata liksom 😂 sykehuset Østfold driver med det. Det er nylig også blitt offentlig godkjent mot alvorlig depresjon. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tør ikke. Skulle gjerne blitt bedre, men blir jeg verre så er det faktisk over for meg. Så den risikoen tar jeg ikke.

Anonymkode: 4439c...7f9

• Hjerte 1
Skrevet

En venninne tok det mot depresjon. Hun ble mye bedre i 4-5 måneder, så ble hun faktisk enda dårligere etterpå 😔

Anonymkode: 919de...86c

• Hjerte 1
Skrevet

Både ketamin og mdma er oppskrytt ift. behandling av psykiske lidelser, og fungerer nok bedre som rusmiddel.

Ville satset på mer tradisjonell naturmedisin, som f.eks ibogain eller psilocybin.

Anonymkode: d50b7...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Både ketamin og mdma er oppskrytt ift. behandling av psykiske lidelser, og fungerer nok bedre som rusmiddel.

Ville satset på mer tradisjonell naturmedisin, som f.eks ibogain eller psilocybin.

Anonymkode: d50b7...2ba

Eller epigenetikk. 

Anonymkode: a7b31...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En venninne tok det mot depresjon. Hun ble mye bedre i 4-5 måneder, så ble hun faktisk enda dårligere etterpå 😔

Anonymkode: 919de...86c

Ts her, det er en av tingene jeg er redd for. Og en som sa at hvis man blir verre osv..så usikker på om jeg faktisk tør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...