AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:28 #1 Skrevet fredag kl. 20:28 Hva gjorde vaskehjelpen? Hvor ryddig må det være? Hva betalte dere og hvor ofte kom de? Jeg vurderer vaskehjelp hver 2/3-uke. Tipper at det tar 1-3t å vaske hos meg. Men syns det er litt rart å ha det. Men nå skal jeg jobbe 100% i det daglige, har barn 50/50, og har en ekstra jobb de helgene barna er hos pappaen. Så tenkte å unne meg det. Etter år der jeg har vasket hus og stått for alt av husarbeid i mitt gamle hus/samliv. Som en liten gode, kommer jo så klart an på prisen da. Anonymkode: a0dce...7c8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:35 #2 Skrevet fredag kl. 20:35 Det må være helt ryddig når vaskehjelpen kommer. Har du barna 50/50 er det jo totalt bortkastet. Du jobber jo mange flere timer (hvis du tjener en normal lønn) for at noen skal vaske for deg 1-3 timer. Du må regne med fra 800,- pr time. Anonymkode: ebca2...ad9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:52 #3 Skrevet fredag kl. 20:52 Jeg er litt enig med forrige innlegg her. Hvorfor betale så mye hvis du har barn 50 %, dvs ikke unger rundt beina hele tiden? Vil du heller jobbe flere timer ekstra for å betale dette enn å gjøre det selv? Vi har vaskehjelp hver 3. uke. Det koster ca 800 kr timen. Men vi har to små barn under 4 år, og er aldri alene i huset uten disse søte små. Så da kjøper vi oss fri, så vi kan heller være sammen med dem enn å vaske de ukene vi har vaskehjelp. For oss er det verdt det, altså. Men hadde jeg vært alene i huset annahver uke, hadde jeg nok tatt det selv, ja. Anonymkode: 42cc4...d3d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:58 #4 Skrevet fredag kl. 20:58 To voksne, uten kjæledyr, helt ryddig, vaskehjelp annenhver uke, ca 162 kvm, 800kr, bruker 1-2 timer. I tillegg Anonymkode: 8ce3a...1e7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:59 #5 Skrevet fredag kl. 20:59 får hun designerklær vi ikke lenger bruker Anonymkode: 8ce3a...1e7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:02 #6 Skrevet fredag kl. 21:02 Jeg jobber ekstra for "gøy". Trenger alltids pengene, men de skal gå til sparing/ferie/utgifter, så vaskehjelpen var tenkt som en bonus. Gjerne etter at barna har hatt sin uke her. Tanken var hver tredje uke, og vedlikeholde selv. Barna er i skolealder, men nå er det en periode der barna krever mye i form av kjøring til idrett etc (det går ikke buss her). Kanskje det er følelsen av å komme hjem til rent hus jeg vil oppleve. Samtidig vet jeg jo at jeg (og barna) er ryddige og lite grisete. Anonymkode: a0dce...7c8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #7 Skrevet i går, 12:17 I motsetning til de to over her, skjønner jeg godt at du vil ha vaskehjelp. Det er jo ikke bortkastet. Økonomien blir litt dårligere, men hun må jo ikke jobbe mer for å betale vaskehjelpen. Istedenfor frigis 1-3 timer som hun kan bruke på noe annet. Jeg ville ikke brukt friuken på husvask Vi har barn og vaskehjelp annenhver uke. koster oss 450 kr i timen og de bruker 2-3 timer. Det må være helt ryddig før de kommer. Det er litt ulikt hva de forskjellige vaskehjelpene tilbyr. Vår skifter sengetøy, tørker støv av lister og går ut med søpla, det vet jeg at det er flere her i området som ikke tilbyr. Anonymkode: 80b99...0a7 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:43 #8 Skrevet i går, 12:43 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det må være helt ryddig når vaskehjelpen kommer. Har du barna 50/50 er det jo totalt bortkastet. Du jobber jo mange flere timer (hvis du tjener en normal lønn) for at noen skal vaske for deg 1-3 timer. Du må regne med fra 800,- pr time. Anonymkode: ebca2...ad9 Hva vet du om hun trenger det eller ikke? Noen er slitne og da kan det være godt å komme hjem til rent hus i blandt. Og å kunne pleie seg selv og gjøre bra ting for seg selv i stedet for å gjøre husarbeid. Anonymkode: 0d022...30f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:55 #9 Skrevet i går, 12:55 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva gjorde vaskehjelpen? Hvor ryddig må det være? Hva betalte dere og hvor ofte kom de? Jeg vurderer vaskehjelp hver 2/3-uke. Tipper at det tar 1-3t å vaske hos meg. Men syns det er litt rart å ha det. Men nå skal jeg jobbe 100% i det daglige, har barn 50/50, og har en ekstra jobb de helgene barna er hos pappaen. Så tenkte å unne meg det. Etter år der jeg har vasket hus og stått for alt av husarbeid i mitt gamle hus/samliv. Som en liten gode, kommer jo så klart an på prisen da. Anonymkode: a0dce...7c8 Du betaler etter størrelse på bolig/flate. Og hvor mye de gjør: Lett vask, grundig vask (anbefalt om det er så sjeldent som hver 2./3.uke), nedvask, og "flyttevask"/grundig nedvask. Det store skillet går på om det vaskes i høyden, og inni skap. Du må rydde før de kommer. Du bør særlig lukke skap som ingen skal se i/vaske. Om du ikke vil ha folk på soverommet, si fra. Vil anbefale å ta nedvask først (litt dyrere) og deretter fast abb på grundig vask 2.hver uke. Hilsen tidligere ansatt i CityMaid som også en periode har brukt dem som kunde Anonymkode: d4f89...067 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Kommer an på om du betaler svart eller hvitt. Vi har svart, annen hver uke, betaler 600,- for 2 timer. Men er ikke fornøyd med henne. Men har hatt så mange jeg ikke har vært fornøyd med at jeg orker ikke styre med å finne noen ny. De flinke slutter etter en stund fordi de finner seg en annen jobb. Anonymkode: 359f4...0f5
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer an på om du betaler svart eller hvitt. Vi har svart, annen hver uke, betaler 600,- for 2 timer. Men er ikke fornøyd med henne. Men har hatt så mange jeg ikke har vært fornøyd med at jeg orker ikke styre med å finne noen ny. De flinke slutter etter en stund fordi de finner seg en annen jobb. Anonymkode: 359f4...0f5 Hva er navnet ditt så jeg kan melde deg inn for bruk av svart arbeid? Anonymkode: 0d022...30f 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Dere som har vaskehjelp, hvordan har dere funnet den dere bruker? er det et større firma eller privat, og er dere fornøyd? Anonymkode: cf711...fde
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er navnet ditt så jeg kan melde deg inn for bruk av svart arbeid? Anonymkode: 0d022...30f Ikke vær så hysterisk da Anonymkode: 4afb7...228
RaraA Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Vi betaler fast pris hver gang, 1500kr per gang (vask annenhver uke). Vi har stort hus da og småbarn og røytende katt. Føler det er en fair pris og er veldig fornøyd. Mye annet jeg heller bruker tiden på enn å vaske. Overflater og gulv må være ryddige så vaskeren kommer til. Jo ryddigere det er, jo bedre blir det vasket. Sengetøy skifter vi selv, og søppel tømmer vi selv. Veldig fornøyd og føler absolutt det er verdt det! Deilig å være ute av huset og komme til nyvasket hjem! 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Helt dust å bruke svart vask. Det er utrolig kjempeenkelt å sende inn skjema på Altinn. Det er til og med en forenklet melding. Kanskje ikke så rart du ikke er fornøyd. Vi som gjør det hvitt har flinke folk i årevis. Mulig de seriøse foretrekker ordnete forhold - hvem vet. 😉 Hadde vaskehjelp annenhver uke, 3 timer 130 kvm. og litt over tarifflønn. Skikkelig ryddet, hun bare vasket flater. Anonymkode: f05d0...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden Vi har brukt det et par ganger og det har ikke gitt mersmak. Vi har brukt både Freska og andre. Ryddingen er jo over halve jobben spør du meg - og det er et problem at de plutselig ikke dukker opp. Svart arbeid er så utbredt at vi har hatt problemer med å få gjort det hvitt - virker som det er noe mange av vaskehjelpene aldri har forholdt seg til. Jeg stoler heller aldri helt på at kluter blir byttet ofte nok osv. Det kan jo se rent og pent ut men være fullt av bakterier likevel. Anonymkode: 88abb...36c
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke vær så hysterisk da Anonymkode: 4afb7...228 Bruk av svart arbeid gjør renholdsbransjen svart. Det er veldig negativt og noe vi alle vil unngå og hindre med alle midler. Anonymkode: 0d022...30f 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt dust å bruke svart vask. Det er utrolig kjempeenkelt å sende inn skjema på Altinn. Det er til og med en forenklet melding. Kanskje ikke så rart du ikke er fornøyd. Vi som gjør det hvitt har flinke folk i årevis. Mulig de seriøse foretrekker ordnete forhold - hvem vet. 😉 Hadde vaskehjelp annenhver uke, 3 timer 130 kvm. og litt over tarifflønn. Skikkelig ryddet, hun bare vasket flater. Anonymkode: f05d0...a2b Nemlig! Det er enkelt og man har ren samvittighet. Anonymkode: 0d022...30f
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har brukt det et par ganger og det har ikke gitt mersmak. Vi har brukt både Freska og andre. Ryddingen er jo over halve jobben spør du meg - og det er et problem at de plutselig ikke dukker opp. Svart arbeid er så utbredt at vi har hatt problemer med å få gjort det hvitt - virker som det er noe mange av vaskehjelpene aldri har forholdt seg til. Jeg stoler heller aldri helt på at kluter blir byttet ofte nok osv. Det kan jo se rent og pent ut men være fullt av bakterier likevel. Anonymkode: 88abb...36c hvis du ikke stoler på folk så vask selv! Anonymkode: 0d022...30f
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden Jeg jobbet en periode for City Maid, hadde jobbet som renholder tidligere (både privat og i det offentlige), og tenkte det var en grei måte å spe på inntekten på. Vi ble paret sammen to og to, og etter de opplevelsen skal jeg ALDRI hyre noen til å vaske, og i alle fall ikke fra et firma der jeg ikke har noen kontroll over hvem som kommer og hva de kan. Det var mye innvandrergutter som ikke fikk annen jobb, snakket dårlig norsk og aldri hadde vasket noe som helst før de ble ansatt. Samme klut på gulv og kjøkkenbenk, dokosten gikk også rundt dusjkabinettet, de åpnet skuffer og skap, snek seg unna arbeid der de var mulig, og vi måtte ofte tilbake for å gjøre om igjen den delen mannen jeg var med hadde gjort. Jeg sa opp, og vasker etter dette min egen bolig med glede. Skal du ansette noen finn en dyktig sjel privat, helstut fra referanser hos folk du kjenner, så du kan gjennomgå med hvordan du vil ha det, hva som skal gjøres hvor, som vet at man ikke bruker dokluten på stuebordet og som du stoler på ikke kikker i alle dine private ting. Ville heller brukt penger på matkasse for å lette noe enn vaskehjelp. Anonymkode: a59a9...b44 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå