AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Noen andre som har blitt henvist til fosterdiagnostikk og utvidet ul etter jordmor har tatt ul av baby ca. uke 16-17? Hvordan gikk det? Ble dere beroliget eller kunne de bekrefte funn? Anonymkode: cf0f1...176
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Her ble det bekreftet funn og ikke levedyktig foster. Nå er det jo mange årsaker til at de henviser videre, ønsker dere lykke til🥰 Anonymkode: 32869...112 3
frøkna Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Ja, ble henvist men fikk heldigvis vite fosteret har friskt og at henvisningen kun var for å være helt sikker siden de er så nøye. Har nå fått en helt frisk baby. De dagene jeg ventet på time var grusomme. Leste mye om hva som kunne feile babyen og sånt. Ønsker deg lykke til ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Det er jo mange grunner til henvisning, håper det går bra for dere. Barnet vårt hadde en multicystisk dysplastisk nyre som forsvant etterhvert, men han lever fint med kun en nyre. Anonymkode: f9048...83d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Tusen takk! Her er det mistanke om leppespalt, men usikker ang. plassering av øyne og hodeform, dette var på privat UL og jordmor har nå henvist oss. Derimot så var NIPT prøvene gode og det ar lav risiko for trisomiene når vi tok de prøvene. Klamrer oss til det. Barnet i magen er vitalt og aktivt og alle organer ser ut til å være bra som hjernen, hjerte, lunger. Anonymkode: cf0f1...176 5
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Lisa-Mari-80 skrev (6 minutter siden): Leppespalte er jo en bagatell. Det var en av tingene og det er som du sier det minste, men når det skrives hodeform og plassering av øyne så blir man bekymret...... Anonymkode: cf0f1...176 2 7
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Ja vi ble henvist og fikk så tatt fostervannsprøve. Resultatet var heldigvis negativt og idag har vi et friskt barn. Ventetiden var tung men jeg ble beroliget med at vi hadde tatt fostervannsprøve for å få vite mest mulig før vi tok en beslutning. Anonymkode: 0efe8...44a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august Ble henvist senere pga lite hode. Alt var i orden opplevde en helt annen ro hos fostermedisiner. Krysser fingrene for dere🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 840ec...afb
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble henvist senere pga lite hode. Alt var i orden opplevde en helt annen ro hos fostermedisiner. Krysser fingrene for dere🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 840ec...afb Takk ♥️ det var ikke så gode nyheter å få hos lokal fosterdiagnostikk. Blir videre til Trondheim pga andre og større avvik 😢akkurat nå klarer vi ikke gå i dybden på hva det er. Hadde det kun vært leppespalten (den var for øvrig også veldig stor) 💔 Anonymkode: cf0f1...176 17
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk ♥️ det var ikke så gode nyheter å få hos lokal fosterdiagnostikk. Blir videre til Trondheim pga andre og større avvik 😢akkurat nå klarer vi ikke gå i dybden på hva det er. Hadde det kun vært leppespalten (den var for øvrig også veldig stor) 💔 Anonymkode: cf0f1...176 Sender deg en stor klem❤️ Anonymkode: 840ec...afb
Melus Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 22.02): Takk ♥️ det var ikke så gode nyheter å få hos lokal fosterdiagnostikk. Blir videre til Trondheim pga andre og større avvik 😢akkurat nå klarer vi ikke gå i dybden på hva det er. Hadde det kun vært leppespalten (den var for øvrig også veldig stor) 💔 Anonymkode: cf0f1...176 Så utrolig vondt. ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Ta her! Oppdatering fra Trondheim. Prøver og ultralyder viser så store kromosom avvik at barnet ikke vil overleve😢 det blir medisinsk abort og alt føles så inderlig urettferdig akkurat nå. Min ektemann vil også bli gentestet for å være tryggere at dette ikke skjer igjen. Det er tatt fostervannsprøver av meg. Vi er målløse og livet ble plutselig så veldig annerledes. Håper å gripe fatt på solskinnshistorier fra andre som Kanskje har opplevd det samme og som har blitt foreldre igjen senere. Vi håper at en dag så vil vi også bli foreldre igjen til et barn som får vokse opp 💔 Takk for svarene . Anonymkode: cf0f1...176 25
AnonymBruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ta her! Oppdatering fra Trondheim. Prøver og ultralyder viser så store kromosom avvik at barnet ikke vil overleve😢 det blir medisinsk abort og alt føles så inderlig urettferdig akkurat nå. Min ektemann vil også bli gentestet for å være tryggere at dette ikke skjer igjen. Det er tatt fostervannsprøver av meg. Vi er målløse og livet ble plutselig så veldig annerledes. Håper å gripe fatt på solskinnshistorier fra andre som Kanskje har opplevd det samme og som har blitt foreldre igjen senere. Vi håper at en dag så vil vi også bli foreldre igjen til et barn som får vokse opp 💔 Takk for svarene . Anonymkode: cf0f1...176 Har som jordmor møtt mange par som har hatt tilsvarende historier, som har fått friske barn i ettertid. Håper du får støtten og omsorgen dere begge fortjener i den vanskelige prosessen dere står ovenfor, og alt godt for fremtiden! 💗 Anonymkode: 28d5a...9f7 6
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta her! Oppdatering fra Trondheim. Prøver og ultralyder viser så store kromosom avvik at barnet ikke vil overleve😢 det blir medisinsk abort og alt føles så inderlig urettferdig akkurat nå. Min ektemann vil også bli gentestet for å være tryggere at dette ikke skjer igjen. Det er tatt fostervannsprøver av meg. Vi er målløse og livet ble plutselig så veldig annerledes. Håper å gripe fatt på solskinnshistorier fra andre som Kanskje har opplevd det samme og som har blitt foreldre igjen senere. Vi håper at en dag så vil vi også bli foreldre igjen til et barn som får vokse opp 💔 Takk for svarene . Anonymkode: cf0f1...176 Så trist å høre, ts!🥺❤️ Anonymkode: 1a0ab...0ee
Melus Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta her! Oppdatering fra Trondheim. Prøver og ultralyder viser så store kromosom avvik at barnet ikke vil overleve😢 det blir medisinsk abort og alt føles så inderlig urettferdig akkurat nå. Min ektemann vil også bli gentestet for å være tryggere at dette ikke skjer igjen. Det er tatt fostervannsprøver av meg. Vi er målløse og livet ble plutselig så veldig annerledes. Håper å gripe fatt på solskinnshistorier fra andre som Kanskje har opplevd det samme og som har blitt foreldre igjen senere. Vi håper at en dag så vil vi også bli foreldre igjen til et barn som får vokse opp 💔 Takk for svarene . Anonymkode: cf0f1...176 Veldig leit å høre! 💔 Hvor mange uker er du? Har selv vært gjennom senabort/dødfødsel, send meg veldig gjerne en PM ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august Huff, det var trist TS. 💔 Anonymkode: 79c9c...df3
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august Så trist å lese, ts. Noen i veldig nær familie opplevde det samme ganske langt ut i svangerskapet (mistanke på sen oul, så var det noen uker med tester/undersøkelser). Utrolig tung tid for de. De ble heldigvis gravide igjen ganske raskt etterpå, og har fått to helt friske barn med noen års mellomrom❤️ Tenker på deg❤️ Anonymkode: 6122f...15e
AnonymBruker Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august Så vondt 💔 selv har jeg tatt abort i uke 13 pga avvik så uttalte at barne knapt kunne overlevd fødselen. Jeg trøster meg med alt vi har blitt spart for ved at de oppdaget det. De er så dyktige. Nå prøver vi igjen. Anonymkode: 8b13c...e8c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå