AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg tror jeg blir gal. Jeg liker best å kjøpe hele strikkepakker. Synes det er kjekt å få akkurat det garnet og den oppskriften jeg ønsker. Jeg er ikke en superdreven strikker, så å strikke med et annet garn enn det en oppskrift tilsier har aldri funket så bra for meg. Derfor har jeg heller ikke noe særlig garnlager å snakke om, for jeg kjøper som regel aldri garn uten at jeg har oppskriften som hører til. Men en trend jeg har merket meg de siste årene er at fler og fler garnprodusenter blander inn nylon/polyamide/akryl eller liknende i garnene sine, og det er så irriterende. Finner en dritfin genser som jeg ønsker å strikke, men når halve genseren består av akryl så blir det uaktelt å svi av 1400 kr på en strikkepakke. Alternativene for hva jeg kan strikke blir så innmari innskrenket! Noen som vet av sider som selger strikkepakker som faktisk er 100% naturlige materialer? Har saumfart blant annet Garnius og Strikkemekka uten særlig hell.. Anonymkode: c8113...5d0
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Bare en av grunnene til at jeg kjøper oppskrifter og garn for seg. Jeg skal ikke ha noe tull i garnet, bare ull og evnt silke. Anonymkode: 20995...b36
Mezzosoprena Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror jeg blir gal. Jeg liker best å kjøpe hele strikkepakker. Synes det er kjekt å få akkurat det garnet og den oppskriften jeg ønsker. Jeg er ikke en superdreven strikker, så å strikke med et annet garn enn det en oppskrift tilsier har aldri funket så bra for meg. Derfor har jeg heller ikke noe særlig garnlager å snakke om, for jeg kjøper som regel aldri garn uten at jeg har oppskriften som hører til. Men en trend jeg har merket meg de siste årene er at fler og fler garnprodusenter blander inn nylon/polyamide/akryl eller liknende i garnene sine, og det er så irriterende. Finner en dritfin genser som jeg ønsker å strikke, men når halve genseren består av akryl så blir det uaktelt å svi av 1400 kr på en strikkepakke. Alternativene for hva jeg kan strikke blir så innmari innskrenket! Noen som vet av sider som selger strikkepakker som faktisk er 100% naturlige materialer? Har saumfart blant annet Garnius og Strikkemekka uten særlig hell.. Anonymkode: c8113...5d0 Da må du bare lære deg å finne alternativt garn 🙂 Beklager...
AprilLudgate Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden De to du var inne på har endel billigere, som forklarer prisen. Prøv på Rauma og Sandnes Garn feks. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Jeg kjøper aldri oppskrifter med garnpakker. Aldri. Jeg vil ha kvalitet på garnet. Anonymkode: 00a41...733
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden På Strikkemekka kan du filtere strikkepakkene etter garn. Jeg tok en kjapp stikkprøve på garn. Sandnes Lille Lerke - ull og bomull Sandnes Lanolin Wool - 100 % ull Gjestal Cortina Soft - 100 % ull Viking Alpaca Fine - alpakka og ull Viking Bambino - 50 % bomull og 50 % bambus Viking Kid-Silk - Kids Mohair og silke. Jeg har ikke problem med å finne garnpakker med 100% naturlige materialer. Anonymkode: 36ae1...963
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå