AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:02 #1 Skrevet fredag kl. 14:02 På torsdag har jeg en terapitime, oppstart etter ferien. Det er helprivat. Problemet er at timen er samme dag som en sammenkomst med mine gamle studievenninner som jeg ikke har sett på et år. Terapien er tøff, og jeg vil ikke klare begge deler. Er det dumt eller lurt å avlyse terapien og heller velge noe som er litt mer "ja til livet her og nå"? Disse relasjonene er viktige for meg. Hver terapitime er verdifull men river opp i mye vondt. Jeg synes det er vanskelig å velge her. Anonymkode: 63861...d32 2
Modni Skrevet fredag kl. 14:05 #2 Skrevet fredag kl. 14:05 Ring og flytt timen - du trenger påfyll klem❤️ 1
Daisy-love Skrevet fredag kl. 14:06 #3 Skrevet fredag kl. 14:06 Kontakt mandag og be om å flytte timen. Det går helt fint. Jeg har selv flyttet på timer for å tilpasse meg «livet», og gjort i ok/bra tid så går det fint. Jeg har ikke gjort det ofte altså, men er frivillig og hender timer kolliderer med noe, og da har jeg et sted jeg er ofte som med glede tilpasser timene når jeg gir beskjed litt i forkant. Bare ikke vent til ut i uten, men ta det mandag morgen. Kos deg 😊
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:07 #4 Skrevet fredag kl. 14:07 Da jeg gikk i behandling hadde min behandler funnet ny time til meg og backet meg på å dra på sammenkomsten. Kan du ikke bare forklare saken? Anonymkode: 67aaf...a95
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:08 #5 Skrevet fredag kl. 14:08 Flytt timen. Anonymkode: 6a401...724
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:10 #6 Skrevet fredag kl. 14:10 I stedet for å se på det som en avlysing av timen, se på det som en utsettelse av timen. Anonymkode: c69a1...619
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:11 #7 Skrevet fredag kl. 14:11 Ts her. Ikke mulig å flytte timen, hun er fullbooket til uti september. Men jeg har time uken etter ... Anonymkode: 63861...d32
Modni Skrevet fredag kl. 14:13 #8 Skrevet fredag kl. 14:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Ikke mulig å flytte timen, hun er fullbooket til uti september. Men jeg har time uken etter ... Anonymkode: 63861...d32 Da sender du melding og starter da- ei uke fra eller til vs. påfyll .. kos deg! Gamle venner er viktig
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:01 #9 Skrevet fredag kl. 15:01 Hvorfor må det være enten eller? Kanskje timen kan gjøres annerledes enn vanlig? Jeg har alltid etter ferie snakket om hvordan ferien har vært, ikke ikke helt typisk terapi. Dere kan snakke om hvor viktig denne sammenkomsten er og opprettholde relasjoner med gamle venner. Anonymkode: 7514b...c8f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:03 #10 Skrevet fredag kl. 15:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må det være enten eller? Kanskje timen kan gjøres annerledes enn vanlig? Jeg har alltid etter ferie snakket om hvordan ferien har vært, ikke ikke helt typisk terapi. Dere kan snakke om hvor viktig denne sammenkomsten er og opprettholde relasjoner med gamle venner. Anonymkode: 7514b...c8f Det er helprivat og veldig dyrt, så jeg må være selektiv. Det er traumebehandling. Anonymkode: 63861...d32 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:09 #11 Skrevet fredag kl. 15:09 Jeg er terapeut, og det er helt innafor å avlyse terapi. En god terapeut vil støtte det å velge livet, venninner og relasjoner, i denne situasjonen! Det er jo gull å gjennomføre noe du gleder deg til. Bare gjør det i så god tid som mulig, gjerne mandag, så terapeuten kan planlegge noe annet å bruke tiden til:) Anonymkode: 5e5c1...5fb 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:34 #12 Skrevet fredag kl. 15:34 Behandlere får vel ofte avbestillinger, så du kan be om å bli kontaktet om hun får en ledig time en annen dag. Anonymkode: fa6b3...627 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:57 #13 Skrevet fredag kl. 16:57 Det er ikke noe stress å avbestille, så lenge du gjør det innen fristen. Min terapeut har sagt at om jeg bare ikke føler for det, synes det blir for voldsomt eller hva som helst, så er det lov å avbestille en time. Eller hvis noe annet kommer i veien selvfølgelig. Anonymkode: 2439a...209 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå