Gå til innhold

Hastetime på sykehus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos legen og tatt EKG og legen sa at det var noen forstyrrelser og at han skulle ringe hjertelegen i dag så de kunne se på det. At jeg skulle få en hastetime/henvisning. Hva vil det si? Hvor lang tid tar det?

Anonymkode: e05a0...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du kommer opp i dag, eller iløpet av en uke. Ved "vanlig" henvisning kan det jo fort gå flere måneder. 

Skjønner at dette er en skummel situasjon. ❤️ Godt legen oppdaget det, da er går det som regel veldig fint :) 

Anonymkode: 0eaba...505

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være at du kommer opp i dag, eller iløpet av en uke. Ved "vanlig" henvisning kan det jo fort gå flere måneder. 

Skjønner at dette er en skummel situasjon. ❤️ Godt legen oppdaget det, da er går det som regel veldig fint :) 

Anonymkode: 0eaba...505

Flere mnd går det ikke da kan man jo dø mens man venter 

Anonymkode: e6e43...3c7

Skrevet

Det kommer an på hvor alvorlig de som ser på  henvisningen synes det er. 

Anonymkode: 9af46...093

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har nettopp vært hos legen og tatt EKG og legen sa at det var noen forstyrrelser og at han skulle ringe hjertelegen i dag så de kunne se på det. At jeg skulle få en hastetime/henvisning. Hva vil det si? Hvor lang tid tar det?

Det høres trygt ut.

Da kan du få time i dag eller om noen dager, vil jeg tro. Men henvisning tar vanligvis måneder, så da virker det som om du raskt får sjekk siden han ringer sykehuset i dag.

Lykke til! 

Jeg hadde også noe som måtte sjekkes, og det tok måneder å få time. Det var ikke akutt. De festet noen lapper på bryst og rygg, tok blodtrykk og målte ekg og lyttet. Det var ingenting som gjorde vondt. De har også brukt ultralyd. Da lå jeg på siden mens legen tok på gelé og brukte et lite apparat som han la på bryst og rygg.

Anonymkode: 251ea...357

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det kommer an på hvor alvorlig de som ser på  henvisningen synes det er. 

Anonymkode: 9af46...093

Det er gjerne forskjell på hvor hast en kardiolog synes det er, kontra en allmennlege ja... 

Anonymkode: 35e9d...2ee

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kommer litt an på. Jeg skulle operere, men etter de lyttet på hjertet mitt før operasjon (rytmeforstyrrelser og høy puls) , ble operasjon avbrutt og jeg ble henvist til kardiolog i stedet. Jeg fikk time etter ca 1,5 mnd. En annen gang fikk jeg hastetime. Da fikk jeg time innen en uke. Jeg har også opplevd å bli sendt rett fra fastlege til sykehuset etter undersøkelser. 

Slik jeg har forstått det er det forskjell på haste og akutt. 

Anonymkode: 5525e...29e

Skrevet

Hvis det er atrieflimmer, så er ikke-prioriterte i kø i ca 12 måneder. 

Skrevet

Det er ikke sikkert du får time i det hele tatt. 

Legen min så også noen forstyrrelser, og kontaktet hjerteavdelingen på Ahus. De så på tre ekg tatt de siste to årene, og så ingenting bekymringsfullt med det fastlegen hadde sett. 

På grunn av noe annet hadde jeg time hos kardiolog ett år senere, og fikk henne til å vurderer tidligere ekg. Ingenting unormalt. Hun forklarte også det som fastlegen hadde tolket som forstyrrelser. 

Anonymkode: 6e1c2...75e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk visst hastetime til tirsdag. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...