AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Hei! Vi har ett stort gulvteppe på kjøkkenet hvor underlaget er av en slags type filt noe som gjør det veldig glatt i kombinasjon med parketten vår.. Hva fungerer best? Type gummiunderlag eller en slags type tape? Noen som har erfaring med noen av delene? 😊 Takk for innspill! Anonymkode: 9f7b4...6bd
Million Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden (endret) Det vanligste er vel å kjøpe en antisklimatte, klippe den til etter målene på teppet ditt og legge den under teppet på gulvet. De er litt "seige" i materialet, så de hindrer tepper i å skli. Eksempel på antisklimatte (de fås kjøpt overalt, som Biltema og Europris etc også, men kvaliteten kan nok variere) Jeg ville ikke gjort som du skriver i overskriften, altså FESTE teppet til gulvet. Det bør være mulig å rulle det sammen og ta det vekk, f.eks om du søler en gryte tomatsaus på det Kanskje må det skiftes ut, og da er det jo greit å bare kunne rulle det sammen, og legge på et nytt teppe. Endret 6 timer siden av Million
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Jeg har brukt en dobbeltsidig tape spesielt for tepper. Den jeg har (merket er Stokvis) har en side med sterkt lim, og en med veldig svak heft. Jeg festet siden med sterkt lim på teppet, og den svake mot gulvet. Det satt ikke fast i gulvet, men hadde nok heft til å ligge i ro, og kantene lå mer flatt enn med sklimatter, noe som var viktig pga en eldre i huset som snublet lett. Jeg prøvde å google akkurat denne tapen men finner den ikke på nett, så jeg vet ikke om den er gått ut av produksjon. Anonymkode: 846e2...a17 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Million skrev (2 timer siden): Det vanligste er vel å kjøpe en antisklimatte, klippe den til etter målene på teppet ditt og legge den under teppet på gulvet. De er litt "seige" i materialet, så de hindrer tepper i å skli. Eksempel på antisklimatte (de fås kjøpt overalt, som Biltema og Europris etc også, men kvaliteten kan nok variere) Jeg ville ikke gjort som du skriver i overskriften, altså FESTE teppet til gulvet. Det bør være mulig å rulle det sammen og ta det vekk, f.eks om du søler en gryte tomatsaus på det Kanskje må det skiftes ut, og da er det jo greit å bare kunne rulle det sammen, og legge på et nytt teppe. Med feste så mener jeg at det ikke sklir, ikke å f.eks spikre det eller lime det fast 😅✌️ Takk for tips. Tror du slike antisklimatter funker når underlaget på teppet er filtaktig? Anonymkode: 9f7b4...6bd
Million Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med feste så mener jeg at det ikke sklir, ikke å f.eks spikre det eller lime det fast 😅✌️ Takk for tips. Tror du slike antisklimatter funker når underlaget på teppet er filtaktig? Anonymkode: 9f7b4...6bd Det vil nok ha en viss effekt i hvert fall, men sikker er jeg ikke. Har ikke vært borti tepper med slik filt-aktig underside. Uansett, det koster ikke mer enn 79 kr på Ikea og teste ut den antisklimatten. Om den ikke fungerer på det teppet, har du kanskje andre tepper i hus som har nytte av en antisklimatte? Lykke til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå