Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg sliter litt med sosiale relasjoner og syns det er vanskelig å vite hvor jeg har kolleger "vennskapelig". Jeg kan feks til tider over-share ting og føle meg teit i etterkant. Av og til kan jeg kjenne på at jeg får god kontakt feks i løpet av en jobb-reise, men kan raskt igjen møte på en kaldere tone på jobb igjen. Jeg har tidligere slitt med sosial angst og har ikke mange venner. Kan fort kjenne på at jeg ikke er likanes person eller at jeg prøver for hardt. Med få venner mener jeg at de vennene jeg har er ganske nære og gode, jeg er ikke personen med mange overflatiske venner. Kan noen hjelpe meg med å sette et slags mind-set? Eller hvordan man bør være profesjonell og vennlig uten at det er vennskap? Føler meg ganske teit og merker det går utover selvtilliten på jobb hvor jeg kanskje om ikke har begynt, men kan begynne å søke bekreftelse av de andre. Hjelp :( 

Anonymkode: a941e...9b5

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både på jobb og generelt i livet, venner er langvarige relasjoner over tid. Ikke del for mye med personer/kollegaer hvor du ikke har den langvarige nære relasjonen med.

Husk også å skille mellom venner/bekjente/kollega. Det er bare venner som det er naturlig å dele mye med. 

Anonymkode: 4e89f...7e7

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov å teste ut å fortelle en kollega noe litt personlig. Hvis de deretter deler noe personlig, begynner dere å etablere en relasjon. 

Om relasjonen blir et vennskap? Først blir man «nære kolleger». Om man begynner å gjøre ting i fritiden, er man i begynnelsen av et potensielt vennskap. 

Anonymkode: 20493...1e7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid litt reservert og forsiktig i starten. De er kolleger, og du kjenner dem bare i jobbrelasjonen, og en og annen jobbreise, firmafester o.l. 

Tiden vil vise om du etter hvert får et bedre forhold til noen, og da kan du heller åpne deg mer opp.

Nå er det jo ingen som vil reagere veldig sterkt på at du er åpen, men du kan legge merke til hvor mye de selv deler, for det forteller mye. Prøv å være litt laid-back, og la dem ta mer initiativ i praten.

Anonymkode: 0f845...486

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...