AnonymBruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august - Søkt jobber du ikke får? - Sykdom? - Ufør? - Annet? Anonymkode: c6307...f0e
AnonymBruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Jeg får ca like mye om jeg ikke jobber. Så da velger jeg selvfølgelig å ikke jobbe. Anonymkode: 9d2c4...468 2
RedBull91 Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får ca like mye om jeg ikke jobber. Så da velger jeg selvfølgelig å ikke jobbe. Anonymkode: 9d2c4...468 Jobb er mer enn lønn. 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august RedBull91 skrev (5 minutter siden): Jobb er mer enn lønn. Å? Hva mener du med det? Anonymkode: 9d2c4...468 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Jeg er blind, og min arbeidsgiver gjennom 10 år har nå valgt å innføre programvare som ikke fungerer for meg (og andre kolleger). Så dagikk vi fra å være gode medarbeidere til å bli ubrukelige «over natta». Anonymkode: 204d9...2f3 17 1
RedBull91 Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å? Hva mener du med det? Anonymkode: 9d2c4...468 Du får treffe mennesker, brukt hode og kroppen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august RedBull91 skrev (6 minutter siden): Du får treffe mennesker, brukt hode og kroppen. Er ikke avhengig av jobb for å gjøre de tingene. Anonymkode: 9d2c4...468 5 2
dinfarsrevolver Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august For lang utdanning. Eller, jeg får ikke det som burde tilsvarende min utdanning, for de som ansettes har 'arbeidserfsring' men ikke utdanningen (sånn seriøst formell utdanning vg3)
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Jeg er syk og kan ikke jobbe fulltid. Men i min bransje finnes ikke deltidsstillinger. Anonymkode: 41af5...786 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Langvarig og kronisk sykdom. Anonymkode: 9a9ff...e37 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august Er ufør. Har aldri jobbet dessverre. Vokst opp under grov omsorgssvikt. Anonymkode: a65e7...af7 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august Kan svare for sist jeg var arbeidsledig, selv om det er noen år siden. Gode papirer, dårlig på trynefaktor og intervju. Kom på en røys intervjuer, og lærte kjapt av erfaring hvem som utvekslet blikk og hadde dømt deg før intervjuet var i gang. Løsningen ble å komme seg inn i en vikarjobb som ble fast straks de så arbeid i praksis istedenfor trynefaktoren. Jeg har siden sittet på motsatt ende ved bordet ved mange intervjuer, og ser dessverre at mange sjefer går i samme fella hver gang. De utadvendte med attraktivt utseende og som er flinke til å snakke for seg får jobbene. Jeg fremsnakker alltid de litt mer tilbaketrukne nerdene, som virker mest motivert for jobben. Flere ganger er det de som har endt opp i jobben etter at den sjefen likte best har feilet. Anonymkode: f0758...712 6 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august Ufør av mentale problemer. Håper det endrer seg i fremtiden. Tror ikke jeg stiller så sterkt, men kan jo gå bra. Anonymkode: 039cc...a60
AnonymBruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Ble syk da jeg var 41, og ufør da jeg var 45. Savner jobben og kollegaer hver eneste dag. Kan ikke jobbe litt heller, da jeg ikke kan forplikte meg til faste tider og dager. Ingen vil ha noen som blir borte en mnd f.eks. Anonymkode: bd61f...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble syk da jeg var 41, og ufør da jeg var 45. Savner jobben og kollegaer hver eneste dag. Kan ikke jobbe litt heller, da jeg ikke kan forplikte meg til faste tider og dager. Ingen vil ha noen som blir borte en mnd f.eks. Anonymkode: bd61f...a0b Kanskje du kan ha et tiltak gjennom nav på din gamle arbeidsplass? Der du får betalt av nav, men jobber litt her å der for dem? Som en ekstra når du først er der? For det er jo til hjelp for dem sikkert? Å helsa blir verre av å være ensom. Anonymkode: 039cc...a60
Lykkeliten* Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er syk og kan ikke jobbe fulltid. Men i min bransje finnes ikke deltidsstillinger. Anonymkode: 41af5...786 Hva slags bransje er det?
AnonymBruker Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du kan ha et tiltak gjennom nav på din gamle arbeidsplass? Der du får betalt av nav, men jobber litt her å der for dem? Som en ekstra når du først er der? For det er jo til hjelp for dem sikkert? Å helsa blir verre av å være ensom. Anonymkode: 039cc...a60 Jeg prøvde å få til det. NAV-lege og fastlege insisterte på å uføretrygde meg. Jeg ville ikke gi opp, men de mente at jeg måtte lære meg å godta situasjonen. Anonymkode: bd61f...a0b
AnonymBruker Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøvde å få til det. NAV-lege og fastlege insisterte på å uføretrygde meg. Jeg ville ikke gi opp, men de mente at jeg måtte lære meg å godta situasjonen. Anonymkode: bd61f...a0b Så trist og jeg skjønner den sorgen 😞 Men du kan det fra uføretrygd også, det heter noe. Kanskje det er tilrettelagt arbeid? Det er to varianter. En der du jobber gratis med din ordinære uføre, hos en arbeidsgiver. Uten at du har møter med nav. Der det er ditt rene opplegg. Å en jeg vet mindre om, hvor det kanskje må være litt lønn innblandet? Men der du kan ha et opplegg sammen med nav. Det må du nesten spørre dem om. Eller se på nettsidene deres. Jeg har uten, for jeg føler terskelen er lavere da. Å tro meg, jeg har vært borte fra jobb en måned ja, å det har gått fint. Er også borte fra jobb i dag noe jeg ikke ville. Men det ble sånn. Så fremt arbeidsgiveren din forstå du er en ustabil arbeidskraft og at du er der for deg da i større grad, så kan du kanskje få litt av det livet igjen? Men ikke skubb deg selv for mye. Kanskje det kan bli et problem å stille grenser for seg når du er så kjent med kollegaene dine? Hva tror du om det å se dem å vite ting er noe annet nå? Tror du det å få være der hjelper? Du må kjenne på det. Anonymkode: 039cc...a60
AnonymBruker Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august RedBull91 skrev (8 timer siden): Du får treffe mennesker, brukt hode og kroppen. Det får man da gjort uten jobb,for min del får jeg brukt mer utenom jobb. Anonymkode: c7650...69a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august Er uføretrygdet. Det gir masse tid til å holde på med andre ting. Anonymkode: bc926...cd5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå