Gå til innhold

Hvilke vitaminer som gravid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg planlegger å bli gravid og lurte på om noen kan si noe om hvilke reseptfrie vitaminer jeg bør ta nå før prøvingen og i svangerskapet?

Skal selvfølgelig innom apotek, men bor litt ute på bygda så det blir ikke før om 2 uker. 

Anonymkode: e8564...0d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folat er i hvertfall viktig.

Ellers multivitaminer.

Evnt sjekk om du er lav på d-vit og b12

Anonymkode: 51059...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Folat. Ellers er det ikke sikkert du trenger noe mer, jeg har alltid hatt fine blodprøver fordi jeg får i meg alt jeg trenger fra kosten. (De sjekker det i starten.) 

Anonymkode: a73ae...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Folat og jod er det som anbefales. Les på Helsenorge.no.

Anonymkode: 690d8...e32

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Nycoplus gravid. Inneholder alt man trenger + litt til ☺️

Anonymkode: 53e98...f02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg brukte Nycoplus gravid. Inneholder alt man trenger + litt til ☺️

Anonymkode: 53e98...f02

Ja, okei, så hvis man bruker de pakkene som du og brukeren over viser trenger jeg ikke å kjøpe noe mer egentlig?

Og anbefales det at jeg tar disse tingene nå under prøvingen? Får spørre de på apoteket når jeg skal dit også, men kjekt å få litt info her også

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, okei, så hvis man bruker de pakkene som du og brukeren over viser trenger jeg ikke å kjøpe noe mer egentlig?

Og anbefales det at jeg tar disse tingene nå under prøvingen? Får spørre de på apoteket når jeg skal dit også, men kjekt å få litt info her også

Neu du trenger ike noe mer fordi de inneholder alt pluss folaten  kroppen din trenger.  Men du bør ta noen nye blodprøver hos fastlege og vise til lifelina care sine fordi de inneholder alt med mindre du trenger noe annet

Anonymkode: eb0f3...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Neu du trenger ike noe mer fordi de inneholder alt pluss folaten  kroppen din trenger.  Men du bør ta noen nye blodprøver hos fastlege og vise til lifelina care sine fordi de inneholder alt med mindre du trenger noe annet

Ok, takk! Da bestiller jeg legetime i tillegg😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, takk! Da bestiller jeg legetime i tillegg😀

Det er en selvfølge at man skal ta en tur hos lege ved planlegging av graviditet. Be om blodprøver for oversikt av alt du mangler også vise til nycoplus og lifeline gravid en av de skal du begynne på mens dere prøver.  også får  du svar og er alt fint så tar du bare de men du bør også ta spesielt når fosteret utvikler seg da skal du ta helst lifeline care sine hver daf en blister hver dag frem til fødsel også amme piller . De pillene hjalp meg mye både under og etter fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bare multivitamintabletter, folat er inkludert der (Nycoplus eller Møllers). Mye billigere med en boks Nycoplus multi enn disse gravidpakkene!

I tillegg tok jeg trankapsler. Er ikke behov for mer. 

Anonymkode: 731ee...3ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...