AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #1 Skrevet i går, 12:53 Beholdt du etternavnet, la du til hans/hennes? Ble det ene til mellomnavn eller har du bindestrek? Anonymkode: c74cd...efe
AnonymBruker Skrevet i går, 12:56 #2 Skrevet i går, 12:56 Beholdt mitt eget, bruker ikke hans i det hele tatt. Noe annet ville jeg synes er merkelig, jeg har hatt ett navn hele livet, og vi er like mye gift om vi ikke endrer etternavn. Anonymkode: 4ec0a...d99 9
enkefru Skrevet i går, 12:59 #3 Skrevet i går, 12:59 Beholdt mitt eget og la til hans siden hans var så spesielt (eneste familien i landet med det navnet) 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #4 Skrevet i går, 13:01 enkefru skrev (1 minutt siden): Beholdt mitt eget og la til hans siden hans var så spesielt (eneste familien i landet med det navnet) Med bindestrek da? Anonymkode: c74cd...efe
AnonymBruker Skrevet i går, 13:02 #5 Skrevet i går, 13:02 Vi satt bindestrek mellom etternavnene. Mitt til slutt. Jeg var ung. Hadde jeg vært litt eldre så hadde jeg ikke gjort det. Da hadde jeg bare beholdt mitt eget. Men dette ble jeg ikke mere bevist på før etter det hadde gått ei stund. Så når jeg skriver så bruker jeg bare et navn. Bruker kun hele etternavnet når jeg skal skrive under på viktige papirer. Anonymkode: 09670...324 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #6 Skrevet i går, 13:04 Han tok ett av mine, og jeg sløyfet det navnet han ikke tok. På den måten "ofret" vi begge noe, og fikk et felles etternavn begge likte uten å måtte forlenge navnene våre. Anonymkode: e9434...f8b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:05 #7 Skrevet i går, 13:05 Ja heldigvis gjorde jeg det! Etter 25 år ble vi skilt. Er sjeleglad for at jeg ikke har hans etternavn nå! Anonymkode: 53f9b...f26 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:07 #8 Skrevet i går, 13:07 Ja, ingen av oss har endret etternavnet vårt. Barnet fikk mitt til mellomnavn og hans til etternavn, altså ingen bindestrek Anonymkode: dd103...9a5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:07 #9 Skrevet i går, 13:07 Begge beholdt etternavna våre. Jeg mitt, han sitt. Tenkte aldri på det som et alternativ engang å gjøre endringer på etternavna. Anonymkode: 886bf...f7e 2
Verbena Skrevet i går, 13:08 #10 Skrevet i går, 13:08 Jeg byttet til hans etternavn når vi giftet oss. Nå har vi vært skilt i flere år, og jeg byttet tilbake til pikenavnet mitt for et par år siden. Det føltes veldig feil å ha min eksmanns etternavn når jeg var i forhold med en ny mann. Om jeg gifter meg igjen vil jeg ikke bytte navn. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #11 Skrevet i går, 13:09 Ja, det gjorde jeg. Anonymkode: e29fa...be9
AnonymBruker Skrevet i går, 13:12 #12 Skrevet i går, 13:12 Jeg byttet ikke etternavn. Og glad for det, da vi skilte oss 10 år senere. Anonymkode: 203df...382 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:14 #13 Skrevet i går, 13:14 Lot mitt ble mellomnavn og tok hans, både mitt og hans er ganske uvanlige. Beholdt mitt og la til hans mest fordi jeg nå heter det samme som barnet vårt og og har samme mellomnavn med barnet jeg har fra før. Anonymkode: 2ea49...9c6
AnonymBruker Skrevet i går, 13:15 #14 Skrevet i går, 13:15 Jeg bytter ikke etternavn fordi han ikke ville at jeg skulle det. Han ville heller ikke bytte til mitt (forståelig, jeg heter Hansen). Anonymkode: d5249...1e3
enkefru Skrevet i går, 13:18 #15 Skrevet i går, 13:18 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Med bindestrek da? Anonymkode: c74cd...efe Nei, ikke bindestrek (litt vel forskjellige for det syntes vi)
Sydvesta Orkana Skrevet i går, 13:18 #16 Skrevet i går, 13:18 (endret) Beholdt mitt, og han sitt. Noe annet ville jeg finne merkelig. Om han hadde insistert på å ta mitt- hadde vel ikke nektet han det, men ikke skjønt hvorfor. Endret 12 timer siden av Sydvesta Orkana Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:18 #17 Skrevet i går, 13:18 Min kone tok mitt etternavn, fordi mitt etternavn er "kulere". Det klinger bedre, på en måte. Jeg hadde byttet til hennes dersom det var bedre. Det er jo bare et navn, liksom. Kan enkelt bytte tilbake. Hva jeg heter på papiret er virkelig ikke så viktig. Anonymkode: 99ea3...b4b
SPOCA Skrevet i går, 13:18 #18 Skrevet i går, 13:18 Nei, jeg tok mannens navn, da det var finere og mer sjeldent enn mitt.
Maleficenta Skrevet i går, 13:19 #19 Skrevet i går, 13:19 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Beholdt du etternavnet, la du til hans/hennes? Ble det ene til mellomnavn eller har du bindestrek? Anonymkode: c74cd...efe Hadde jo to etternavn fra før altså ene som mellomnavn da. Beholdt mellomnavnet og tok mannens etternavn i tillegg til det. Mest fordi etternavnet jeg hadde er sånn typisk etternavn som veldig mange har
AnonymBruker Skrevet i går, 13:19 #20 Skrevet i går, 13:19 Begge beholdt våre egne. Anonymkode: a3afd...bc1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå