Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å skaffe trekk til utemøblene mine slik at jeg slipper å legge putene i putekasser hele tiden. Men fungerer det faktisk? Hvilke trekk har dere som har droppet putekassene og bare bruker trekk til møblene? Finnes det trekk som er holdbare og helt vanntette? Bruker dere disse om vinteren også?

Er mye å velge mellom. Er det noen som har Ikea sine og er fornøyd med dem? Kanskje teste ut noen som ikke er så dyre for å se om det fungerer for oss først. 

Anonymkode: d589b...6b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trekk fra Møbelringen, men blir ikke brukt.

Setter bare putene inn på et gjesterom når de ikke er i bruk, og når høsten kommer legger jeg dem i putekassen.

Anonymkode: 7ed57...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg si noe jeg sikkert får kjeft for:

Jeg har kjøpt en håndfull trekk, alle på Temu, og de er gode nok til bruk om sommeren. Jeg trengte 6 trekk i ulik størrelse, og skulle jeg kjøpte i Norge koster de fra ca 1000 pr stk, på Temu et par 100. De er gode nok for sommeren, og utvalget er så stort at jeg det er enkelt å finne en passform som er grei nok. Man ser jo at det ikke er dyre trekk 😉 men det blåser jeg i, for er jeg der ute tar jeg jo de av uansett. 

Jeg tror verken de, eller norske trekk, er gode nok for vinteren, så da tar jeg uansett inn putene, og lar møblene stå ute med kun trekket (har ikke plass til alt inne). 

Er godt nok fornøyd mtp prisen, og dette er mye enklere, og sparer både tid/plass, enn om jeg skulle hatt mange putekasser eller dratt putene inn om sommeren

Anonymkode: 5c811...117

AnonymBruker
Skrevet

Takk for bidrag! Jeg har null erfaring med trekk til møblene, så har ikke noe å sammenligne med. Kanskje teste ut trekk fra Temu og heller kjøpe noe bedre neste år hvis jeg syns det fungerer! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har sittegruppe som blir en tett boks når stolene dyttes inntil/under bordet. Vipper bare ned ryggputen og dytter inntil. 

Der ligger putene sommer som vinter. 

Anonymkode: 999f0...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har sittegruppe som blir en tett boks når stolene dyttes inntil/under bordet. Vipper bare ned ryggputen og dytter inntil. 

Der ligger putene sommer som vinter. 

Anonymkode: 999f0...b2e

Skjønner! Det er sikkert lurt, men jeg har allerede andre type møbler som jeg lurer på trekk til.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med at det blir en eller flere groper med vann når det regner…prøvd å stramme skikkelig. Men går ikke. Da blir vannet liggende og trenger til slutt gjennom slik det blir unødvendig fuktighet der. 

Jeg tror en må belage seg på å ta inn puter eller ha tett putekasse. Det vil alltid være noe fuktighet under et slikt trekk. Så er kondens. Men vil selvsagt fungere for kortere perioder hvis det er en dag med regn og så tørre dager hvor en kan ha det av. Eller et lite regnskyll her og der, men hvor det tørkes raskt. Men kan ikke ha puter stående ute hele året under bare et trekk. 

Anonymkode: ac721...c5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sliter med at det blir en eller flere groper med vann når det regner…prøvd å stramme skikkelig. Men går ikke. Da blir vannet liggende og trenger til slutt gjennom slik det blir unødvendig fuktighet der. 

Jeg tror en må belage seg på å ta inn puter eller ha tett putekasse. Det vil alltid være noe fuktighet under et slikt trekk. Så er kondens. Men vil selvsagt fungere for kortere perioder hvis det er en dag med regn og så tørre dager hvor en kan ha det av. Eller et lite regnskyll her og der, men hvor det tørkes raskt. Men kan ikke ha puter stående ute hele året under bare et trekk. 

Anonymkode: ac721...c5f

Det finnes trekk som er utformet for å hindre at vann blir liggende. Har selv trekk hvor det er en høyde ved stolryggen og lavere ved sitteflaten. Når disse strammes blir det «skråninger» og vann renner av, uten dammer

Anonymkode: 5c811...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...