Gå til innhold

Film/pad i barnehagen ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser de film, iPad i deres barnehage? Hvor mye i så fall ? Og hva med de barna som ikke har lov til å se skjerm av foreldrene ? 

Anonymkode: 52525...623

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 1-2 ganger i året ser de film. 

Anonymkode: c3652...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Nei gud forby, det håper jeg virkelig ikke!!!

Anonymkode: 79889...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja innimellom, går helt fint 

Anonymkode: df5eb...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, det hadde jeg heller aldri godtatt.

Anonymkode: 51f12...237

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hender de drar opp film eller slikt på storskjerm/lerret og har "kino", eller disko-dans.

Anonymkode: b8645...63f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser de film, iPad i deres barnehage? Hvor mye i så fall ? Og hva med de barna som ikke har lov til å se skjerm av foreldrene ? 

Nei, hadde faktisk blitt bekymret om de ikke fulgte skjermbildene 

Anonymkode: b4ee0...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Absolutt ikke, det hadde jeg heller aldri godtatt.

Det er ikke opp til hver enkelt forelder hva som er greit eller ikke i en barnehage.  Det skulle tatt seg ut, om 120-150 skulle blitt hørt i ett og alt.  

Men det er fritt frem for deg å si at ditt barn ikke får se skjerm. Da kan de ta ditt barn ut av gruppen de få gangene det er skjerm. Det blir på lik linje med de barna som ikke skal være med å feire bursdager.  Barnehage slutter ikke å feire bursdager, men de tar disse barna ut av situasjon. 

Anonymkode: f0598...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke opp til hver enkelt forelder hva som er greit eller ikke i en barnehage.  Det skulle tatt seg ut, om 120-150 skulle blitt hørt i ett og alt.  

Men det er fritt frem for deg å si at ditt barn ikke får se skjerm. Da kan de ta ditt barn ut av gruppen de få gangene det er skjerm. Det blir på lik linje med de barna som ikke skal være med å feire bursdager.  Barnehage slutter ikke å feire bursdager, men de tar disse barna ut av situasjon. 

Anonymkode: f0598...767

Tull. Foreldre har veldig stor påvirkningskraft. Hvorfor tror du barnehager ble sukkerfri foreks? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss hadde de stort prosjekt om Hakkebakkeskogen, i et helt år holdt de på med det temaet på stor avdeling . De ble avsluttet med å se Hakkebakkeskogen filmen på storskjerm. Og før FN dagen får barna se småfilmer fra forskjellige land. De barna som ikke vil, eller ikke får lov til å se skjerm, får lov til å være på avdelingen. 

Anonymkode: e06af...b59

AnonymBruker
Skrevet

Av og til ser de på tv-serier sammen. F.eks Paw Patrol. Dette grunnet noen av barna faller utenfor i leken fordi de aldri har sett serien, og dermed ikke klarer å være med i leken når alle de andre skal leke Paw Patrol. 

Fellesskap er ganske viktig. Felles referanser er også ganske viktig. 

Anonymkode: 16c37...0fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hos oss ser på film 1-2 ganger i året. Da er det snakk om korte filmsnutter i forbindelse med brannvern uka, jul eller påske. iPad brukes kun av de voksne for å registrere fravær. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å se en julefilm før jul. Ellers viser vi klipp i forbindelse med andre ting, feks samenes nasjonaldag, påske (vi lager egen musikkvideo). Ellers er det ingen skjerm. Vi voksne bruker ipad/mobil til å sjekke barna inn og ut, laste opp og tagge bilder, skrive dagen i dag osv.

Anonymkode: b703f...d8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Av og til ser de på tv-serier sammen. F.eks Paw Patrol. Dette grunnet noen av barna faller utenfor i leken fordi de aldri har sett serien, og dermed ikke klarer å være med i leken når alle de andre skal leke Paw Patrol. 

Så trist at kommersielt møl dikterer sånn. De ansatte burde heller veilede mot inkluderende lek.

Anonymkode: 083bb...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja dessverre litt. Men da det gled litt ut i mye rart de fikk se og flere foreldre reagerte så tok FAU det opp med styrer og hun (helt enig med foreldrene forøvrig) lovte iallfall at de skulle ta en gjennomgang. De bruker fremdeles skjerm mer enn jeg synes de burde i en barnehage men de sier iallfall at det er pedagogisk opplegg bak og at det bare er iblant det er mer for gøy, feks når de har forskjellige feiringer så ser de 1 relevant episode av noe. Jeg synes man kan markere Eid i barnehagen uten å se en Peppa Gris-episode om Eid men det er typisk sånn de gjør. Jeg synes og at 2-åringene ikke trenger å se film av et eventyr når de har om eventyret, det burde holde å lese boken, leke med figurene osv (som de også gjør). Det er jo nye anbefalinger om 0 skjerm for de under 2 og det bør barnehagen også følge. 

Iblant har skjermbruken i vår barnehage vært pga mange unge vikarer som nok ikke vet bedre og ingen pedagogoer på jobb. 

Anonymkode: 2941c...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe så dumt. Det er faktisk noe av det rareste jeg har hørt. Foreldrene har kanskje besluttet hjemme at de ikke ønsker at barnet skal se fast-tv eller har bevisst unngått serien av andre årsaker. Også skal liksom barnehagen overkjøre dem og vise det der? Jeg hadde blitt forbanna. 

Man må tåle å ikke se det samme som alle andre. Med det tankesettet der oppdrar man ikke akkurat robuste barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...