AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #1 Skrevet i går, 08:51 For noen uker siden begynte en av spottene mine på badet å blinke. Dette er type spotter hvor man ikke bytter pæren. Den ble installert for fire år siden, og jeg tok kontakt med den elektrikeren som installerte den. Jeg fikk den på garantien, for han sa at produksjonsdato på lampa var rett i underkant av fem år, så det var innenfor garantiperioden. Men - hvis det hadde vist seg at produksjonsdatoen hadde vært over fem år siden - hadde jeg da ikke fått den på garantien? Selv om det er fire år siden jeg kjøpte den (gjennom elektriker)? Jeg har jo ingen kontroll på om de bruker «ferske» lamper. Elektrikeren nevnte det med produksjonsdato med sterk hinting om at jeg hadde flaks med datoen, siden det var snakk om en uke fra fem år. Anonymkode: 3d840...7b3
newman01 Skrevet i går, 08:59 #2 Skrevet i går, 08:59 Du trenger ikke forholde deg til det. Du kan forholde deg til reklamasjonsfristen på 5 år, og det er fra monteringstidspunktet. Irrelevant når den ble produsert. Vil tro at slike lamper er ment å vare mer enn 2 år, så da er det 5 som gjelder. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #3 Skrevet i går, 09:03 newman01 skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke forholde deg til det. Du kan forholde deg til reklamasjonsfristen på 5 år, og det er fra monteringstidspunktet. Irrelevant når den ble produsert. Vil tro at slike lamper er ment å vare mer enn 2 år, så da er det 5 som gjelder. Takk for svar. Var det jeg også tenkte, men stusset bare over at han gjorde et poeng ut av produksjonsdatoen og at jeg hadde flaks med den, slik at det akkurat kom innafor garantitiden (med en uke). Anonymkode: 3d840...7b3
newman01 Skrevet i går, 09:05 #4 Skrevet i går, 09:05 Det er lettere når det er garanti i bildet. Da er det produsenten som tar seg av det meste, og antagelig dekker kostnadene til elektriker. Ved reklamasjon er det ofte bedriften selv som må dekke merkostnadene for å gi deg en ny velfungerende spot, inkludert montering, samsvarserklæring osv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå