Gå til innhold

Askjer - DNB nede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aksjer gjennom DNB. For et par dager siden skulle jeg inn å selge meg ut, fordi kursen var høy. Appen var nede, og nettsida var nede. Prøvde å logge inn maaange ganger, men det var nede lenge. Det endte med at jeg ikke fikk solgt meg ut, og like etter falt kursen drastisk, og har nå tapt masse pga dette.

Hvilke rettigheter har jeg her, om noen?

Anonymkode: 8d168...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet kan de holdes erstatningsansvarlige etter ordinære regler om erstatning (deres feil, økonomisk tap, årsakssammenheng og ansvarsgrunnlag), men i praksis tror jeg det er umulig å nå frem med mindre du har dokumentert forsøkene på salg godt.

Hvis du har skjermbilder av det hele og kontaktet kundeservice underveis er det noe annet, og kanskje kan de se mislykkede innloggingsforsøk. De fleste banker tar forbehold om sånt i vilkårene, men på et eller annet tidspunkt (i varighet, at feilen skyldes DNBs uaktsomhet e.l.) redder ikke det heller DNB fra ansvar. 

Men hvis du i praksis bare kommer noen dager senere og sier at du hadde tenkt å selge før kursfallet tror jeg det er meningsløst å forsøke å forfølge saken videre. 

Anonymkode: 58297...e77

• Liker 1
Skrevet

Det var vel bankID som var problemet? Ikke selve DNB siden?

Anonymkode: a720c...81f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aksjer gjennom DNB. For et par dager siden skulle jeg inn å selge meg ut, fordi kursen var høy. Appen var nede, og nettsida var nede. Prøvde å logge inn maaange ganger, men det var nede lenge. Det endte med at jeg ikke fikk solgt meg ut, og like etter falt kursen drastisk, og har nå tapt masse pga dette.

Hvilke rettigheter har jeg her, om noen?

Anonymkode: 8d168...463

Tok du kontakt med banken på telefon og prøvd å selge dem manuelt? Eller i det minste dokumentasjon på at du tok kontakt og prøvde å få tak i aksjemegleravdelingen for manuelt salg over telefon? 

Hvis ikke kan jo hvem som helst leke aksjemegler med fasit i hånda dagen derpå

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har ikke tapt noenting før du eventuelt selger.

Anonymkode: 814f4...d7a

• Nyttig 1
Skrevet

Om du ikke ringte DNB og ba de behandle ordren manuelt har du en svak sak.

Anonymkode: 1e0b0...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...