Gå til innhold

Er det frekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk høre i dag at et småbruk mest sannsynlig skal selges pga helse til eiere og at de skulle i leilighet. 
vi har som familie lett etter småbruk i mange år og de kommer sjeldent til salgs i området her. 
Er det frekt av meg å ringe eier for å lufte interesse? Vi driver med dyr og ønsker oss mer plass til de ☺️ 

Anonymkode: be690...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kanskje sendt en mld først og fortalt om meg selv og  interessen min for gården. 
Og så spurt om det passet at jeg ringte eller stakk innom.

Anonymkode: 29437...621

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke frekt å vise interesse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ringt. Hadde heller sendt en mail eller lagt et brev i postkassa hvor du forteller litt om dere selv, hva dere driver med, at dere elsker gården hans og håper vil ha dere i bakhodet og si ifra hvis han en gang vurderer å selge. 

Anonymkode: b4847...9b1

• Liker 1
Skrevet

Send heller melding, da får de tid til å tenke seg om og kan svare deg om de vil. Kan hende de vil ha sin første reaksjon på din interesse i fred og det får de ikke om du puster dem i øret. Det kan være en del følelser inni bildet, dette er sårt og må respekteres. Kan også hende de har sin klare oppfatning om hvem de ønsker å selge til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke frekt, men hadde nok skrevet et brev og fortalt om deg, dere og deres interesse, avsluttet med at hvis det høres interessant ut så ring meg gjerne så kan vi snakkes videre over en kaffe feks😊

Anonymkode: 11170...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du komme i kontakt med dem? 

De vil antagelig selge til høystbydende. Så hvis du er ute etter å kjøpe «off market» kan de oppleve det som frekt. 

Du vil få samme mulighet som alle andre til å besiktige gården når den kommer for salg. 

Anonymkode: 143a2...83f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for identifiserende opplysninger. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor vil du komme i kontakt med dem? 

De vil antagelig selge til høystbydende. Så hvis du er ute etter å kjøpe «off market» kan de oppleve det som frekt. 

Du vil få samme mulighet som alle andre til å besiktige gården når den kommer for salg. 

Anonymkode: 143a2...83f

Noen av oss vil bare bli kvitt ting og komme oss videre, uten å måtte rydde og style og shine og kaste bort masse tid og penger på det. 

Anonymkode: 9f66c...d8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta kontakt hvis dere ikke har mulighet til å kunne betale det eiendommen er verdt.

Jeg er grunneier, og jeg får ofte spørsmål fra folk som ønsker tomter. Felles for veldig mange er at de tror de nærmest skal få tusket til seg tomten for en billig penge.

Så mitt råd er at dere tar kontakt skriftlig, og at dere da på forhånd vet at dere har råd til å kjøpe eiendommen.

Anonymkode: ec985...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...