Gå til innhold

Vurderer redusert SFO

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet ikke har noen formening, så tenker jeg du kan velge ut fra hva du tenker er best. Hos oss elsket ene barnet SFO og var der lengst mulig, det andre ville slutte etter 1. klasse. Godt opplegg og sånt, men etter 1. klasse var barna godt integrert i gjengen og behovet var mindre. Jeg lot eldste gå der ut 4. klasse, selv om behovet var ikke-eksisterende. Yngste hadde deltid halve 2. klasse, og så sluttet hun helt. Hun måtte klare seg alene noen timer, men det syntes hun bare var gøy.
Her betaler vi i dyre dommer for SFO, så jeg var egentlig ganske letta da yngste ikke ville mer. Hun gikk deltid høsten i 2. klasse i tilfelle hun kom til å angre seg, men det gjorde hun ikke. 

Anonymkode: 9be6a...c60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har vel ingen formening nå fordi SFO knapt har startet og skolen starter om et par uker. Kommer jo an på hva venner barnet leker med etc vil gjøre. Kan jo bli kjedelig å bli hentet i en lek eller fotballkamp hver dag. Noen SFO har mange tilbud utover ettermiddagen, andre har mest fokus på frilek. Det går kanskje an å justere plassen og opphold underveis? 

Anonymkode: c5afb...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Ja får her når man har ettermiddag plass får de ikke begynne før 10

De som har bare morgen eller full plass kan komme når de åpner 

Sånn er det ikke her

Anonymkode: 4a37e...2c5

Skrevet

Hva skjer når han eventuelt kommer hjem tidelig? Har han venner på leke med? Liker han å holde på med ting hjemme? 

Om han for 3 dager siden begynte på sfo ville jeg ventet å se, dette er flott tid å bli kjent mm er skolen..og barna 1-4 klasse 

Mange barn synes det er koselig å spise sammen på sfo( ofte klokken 14)

For så leke etc

Det vil komme stunder der de har karneval,film,de skal på tur, de har gruppe der de baker eller drar på sykkeltur etc..da kommer de ofte ikke tilbake før 16.

Har han eventuelt da lov å bli lenger de dagene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vurderer å ha morgenplass og ettermiddag til 14:30 på SFO. Tror dere det skjer mye etter klokken halv tre som barna burde få med seg? I barnehage har jeg i alle år hentet klokken 14, og det har fungert utmerket.

Anonymkode: 0f46b...f91

Syns det er greit jeg. Skjønner ikke hvorfor absolutt aøle må være til stengetid. Ikke mange igjen da.. Så lenge man kan hente før det. 

Anonymkode: c3c81...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Syns det er greit jeg. Skjønner ikke hvorfor absolutt aøle må være til stengetid. Ikke mange igjen da.. Så lenge man kan hente før det. 

De som er der til stengetid er jo der også forldre har jobb og at barna ikke kan gå hjem alene eller være alene 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (42 minutter siden):

De som er der til stengetid er jo der også forldre har jobb og at barna ikke kan gå hjem alene eller være alene 

Å hvordan vet du det?

AnonymBruker
Skrevet

Her er SFO elendig oppbevaring, og enda verre på ettermiddagen. Så jeg ville sagt at barnet har det mye bedre hjemme!

Anonymkode: 52f8e...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med sfo hva di gjør. Her er det svømming to dager i uka på sfo som varer til kl 16, så min unge hadde vært sur om hu måtte hjem før det lissom. 

Anonymkode: 9a25a...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk gjør med barna som ikke er på SFO? Her er det typ 10 stk som er på SFO denne uka, to første ukene etter skoleslutt i juni likeså. Når man har barn i 1.-2. klasse så kan de jo ikke være alene hjemme i timesvis, eller? Har alle ubegrenset ferie og barnepass?

Anonymkode: d269b...b12

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Å hvordan vet du det?

Fordi jeg har og hat barn på sfo i mange år...80 prosent jobb og resten hjemmekontor eller uføretrygd 

Du tror eller vil være en av de som liker å deo at det er forldre som går hjemme ikke syke og har de der til de stenger regner jeg med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva folk gjør med barna som ikke er på SFO? Her er det typ 10 stk som er på SFO denne uka, to første ukene etter skoleslutt i juni likeså. Når man har barn i 1.-2. klasse så kan de jo ikke være alene hjemme i timesvis, eller? Har alle ubegrenset ferie og barnepass?

Anonymkode: d269b...b12

Siden det er stengt i 4 uker så kan det være at mor to 3 uker og far 2...mange har også besteforeldre som de er hos, eller så er de hjemme med noen de kjenner 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (17 timer siden):

Tull. Foreldre med hjemmekontor, tidlig ferdig (kl. 13 og 14, ikke alle har 8-16 jobb..). Noen jobbet natt og sover dag. Andre går hjem og slapper av før de henter de eller er ufør og annet og bruker det som oppbevaringsplass! Mange kan hente tidligere men vil ikke.. 

Rart om alle jobber til sfo stenger da 1630-17..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...