Harlekin Skrevet onsdag kl. 10:43 #1 Skrevet onsdag kl. 10:43 Jeg ønsker å ta med min samboer og 2 barn (18 og 10 ved reisetidspunkt) til England neste sommer. Problemet er at min samboer er kronisk syk og sliter med mye bevegelse, flybytte og togbytter osv. Alt som genererer stress og smerter. Derfor skulle jeg hatt tips til fine steder i England der det kun er ett fly uten transfer (fra Bergen), samt minimalt med bytte av tog, helst direkte fra flyplassen. Aktuelle steder er Cornwall, Wales, sørkysten av England, York, Cotswalds osv. Egentlig alle fine steder som ikke er så vanskelige å komme seg til fra Bergen. Jeg ønsker meg historisk sus og vakre omgivelser. Er det noen som har råd og tips til meg?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:50 #2 Skrevet onsdag kl. 10:50 Jeg dro til England, men det var fra Oslo og det går fra bergen også. Det går både buss og tog rett til Cardiff derfra, jeg tok bussen og det var mye å se på veien. Tog er mye fortere men dyrere, jeg var i Cardiff en uke og besøkte en venninne, enkelt å komme seg rundt med lokal transport eller taxi, og mye å se i nærområdet rundt der. Pembroke og Caerphilly er en kort biltur unna, sjekk slottet i caerphilly, og det bugner av flotte steder å se rundt. Anonymkode: 365f8...399
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:50 #3 Skrevet onsdag kl. 10:50 London skulle det stå, jeg tok buss fra london Anonymkode: 365f8...399
Pås Skrevet onsdag kl. 10:52 #4 Skrevet onsdag kl. 10:52 Bergen-Gatwick med fly. Sørgående tog som går direkte fra Gatwick til mange fine steder i sør-England. 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:54 #5 Skrevet onsdag kl. 10:54 Pås skrev (1 minutt siden): Bergen-Gatwick med fly. Sørgående tog som går direkte fra Gatwick til mange fine steder i sør-England. Stemmer ser jeg glemte å skrive ar det går buss og tog rett fra gatwick Anonymkode: 365f8...399
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:29 #6 Skrevet onsdag kl. 11:29 Er det aktuelt med leiebil? I så fall åpner det jo for fantastisk mange fine opplevelser i områdene du nevner. Anonymkode: 0203b...def
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå