AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:10 #1 Skrevet onsdag kl. 09:10 Nok et dumt spørsmål om matpakker, er jeg redd. Jeg har et barn som skal på sommerskole (i regi av kommunen) neste uke. Vi har aldri fått plass før, og jeg vet lite om hvordan dette fungerer. Kurset er på en skole fra 9 til 15, og i løpet av dage skal de ha en time svømming. Det er altså ikke friluftsliv eller veldig fysisk aktivt. Nå har vi fått beskjed om å sende med to matpakker, pluss frukt eller lignende. Jeg lurer rett og slett på hvordan de kan rekke to måltider mellom 9 og 15? Er det meningen at det første skal være frokost? Altså ingen frokost hjemme først? Jeg hadde skjønt hyppige måltider om det var snakk om veldig små barn, men dette er ti-tolvåringer. Er det noen som har erfaring eller tips til hva vi kan sende med. Anonymkode: a12c3...57c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:51 #2 Skrevet onsdag kl. 10:51 Hadde spurt. Antar de mener frokost da, med mindre frukt ol er med som litt ekstra til et evt mellommåltid? Anonymkode: 4a423...a24
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:26 #3 Skrevet torsdag kl. 07:26 Jeg ville tenkt de spiste rundt 11 og rundt 14, slik som de også gjør på skolen. Da er det jo lunsj en gang mellom 10 og 11, og mat i det sfo starter kl 14. Anonymkode: cb7ed...85c 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:31 #4 Skrevet torsdag kl. 07:31 Det er jo helt normalt. Både bhg, skole og SFO spiser i 11-tiden + har ettermiddagmat rundt 14. Et måltid på en hel dag er for lite. Anonymkode: f2517...d9f 1
Splittbinders Skrevet torsdag kl. 07:41 #5 Skrevet torsdag kl. 07:41 Jeg ville spurt. Den ekstra matpakken kan enten være frokost (men det høres også litt rart ut), eller "fruktmåltid" i 14-tiden. Jeg har hatt barna på utallige sommerskoler, dog ikke i kommunal regi. Og tror aldri vi har hatt med mer enn en matpakke, pluss eventuelt litt frukt til ettermiddagen. Som oftest har "fruktmåltidet" vært ordnet av arrangør. Men, din sommerskole er jo ikke nødvendigvis lik som våre, så det beste er å spørre. For min del hadde det vært litt forskjell i hva jeg hadde sendt med, om det var mat til frokost eller til fruktmåltid på ettermiddagen.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:41 #6 Skrevet torsdag kl. 07:41 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville tenkt de spiste rundt 11 og rundt 14, slik som de også gjør på skolen. Da er det jo lunsj en gang mellom 10 og 11, og mat i det sfo starter kl 14. Anonymkode: cb7ed...85c Det er kanskje slik det er tenkt, men det er jo fryktelig tidlig lunsj når dagen starter klokka ni. Til sammenligning jobber jeg fra 8 til 16, og har bare én lunsj som de fleste andre 😄 Tror det blir to små matpakker, kanskje yoghurt eller noe. Det hadde sikkert gått an å ringe, men jeg kjenner det blir for flaut. Anonymkode: a12c3...57c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:42 #7 Skrevet torsdag kl. 07:42 Splittbinders skrev (Akkurat nå): Jeg ville spurt. Den ekstra matpakken kan enten være frokost (men det høres også litt rart ut), eller "fruktmåltid" i 14-tiden. Jeg har hatt barna på utallige sommerskoler, dog ikke i kommunal regi. Og tror aldri vi har hatt med mer enn en matpakke, pluss eventuelt litt frukt til ettermiddagen. Som oftest har "fruktmåltidet" vært ordnet av arrangør. Men, din sommerskole er jo ikke nødvendigvis lik som våre, så det beste er å spørre. For min del hadde det vært litt forskjell i hva jeg hadde sendt med, om det var mat til frokost eller til fruktmåltid på ettermiddagen. Det er sant, men vi finner det vel uansett ut etter første dag. Anonymkode: a12c3...57c
Splittbinders Skrevet torsdag kl. 07:48 #8 Skrevet torsdag kl. 07:48 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er kanskje slik det er tenkt, men det er jo fryktelig tidlig lunsj når dagen starter klokka ni. Til sammenligning jobber jeg fra 8 til 16, og har bare én lunsj som de fleste andre 😄 Tror det blir to små matpakker, kanskje yoghurt eller noe. Det hadde sikkert gått an å ringe, men jeg kjenner det blir for flaut. Anonymkode: a12c3...57c Enig, lunch 11 er mer logisk når de begynner tidligere. Og 10-12 åringer - som ikke går på SFO lengre - har ikke to måltider heller, ikke her på våre skoler i alle fall. Men ja, du finner jo ut av det etter første dag så det ordner seg nok Endret torsdag kl. 07:50 av Splittbinders
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:25 #9 Skrevet torsdag kl. 09:25 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 11.10): Nok et dumt spørsmål om matpakker, er jeg redd. Jeg har et barn som skal på sommerskole (i regi av kommunen) neste uke. Vi har aldri fått plass før, og jeg vet lite om hvordan dette fungerer. Kurset er på en skole fra 9 til 15, og i løpet av dage skal de ha en time svømming. Det er altså ikke friluftsliv eller veldig fysisk aktivt. Nå har vi fått beskjed om å sende med to matpakker, pluss frukt eller lignende. Jeg lurer rett og slett på hvordan de kan rekke to måltider mellom 9 og 15? Er det meningen at det første skal være frokost? Altså ingen frokost hjemme først? Jeg hadde skjønt hyppige måltider om det var snakk om veldig små barn, men dette er ti-tolvåringer. Er det noen som har erfaring eller tips til hva vi kan sende med. Anonymkode: a12c3...57c Jeg tror barnet mitt skal på samme sommerskole. Jeg tenker å sende med brødmat og frukt som kan spises ved behov, ganske lik mengde som vi normalt har i matpakken til vanlig skole. Barnet mitt er litt småspist og kresent. Så blir de vel sultne etter svømming? Anonymkode: badf5...daa
Stacy__ Skrevet torsdag kl. 20:47 #10 Skrevet torsdag kl. 20:47 Vi har en som går på SFO nå og de har tre måltider. Frokost frem til kl.08.30, lunsj kl.11.00 og ettermiddagsmat kl.14.00. Kan hende de har tenkt to måltider på sommerskolen også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå