AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #1 Skrevet i går, 08:40 Her om dagen da jeg var innom et eldre vennepar av mine svigerforeldre fikk jeg beskjed av kina i huset. Du må legge opp buksene dine, de blir så stygge . Jeg liker at buksene er ca 1til 3 cm for lange slik at når jeg har på sko så legger buksa seg pent og det ikke ser ut som en går med høyvansbukser eller bukser som er for korte. Selv om jeg har olabukse som er litt lenger så går jeg ikke å tråker i buksa. Og sliper og at når en setter seg at buksa glir opp så de ser for små ut Svigermor og kommer med slike kommentarer innimellom. Men overser kommentaren på det. Så og en gang det skulle legges opp bukse for sønnen så syntes jeg buksa ble for kort . Når han satte seg så sklei buksa opp så en så hele sokken og deler av leggen. Svigermor sier at bukser er rett lengde over ankelen, jeg syns det ser rart ut. Virker nesten som alle eldre har denne oppfatningen Er jeg bare rar som ønsker bukse litt lenger en over ankel? At jeg føler bukser ser bedre ut Anonymkode: 5cdf7...38e
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #2 Skrevet i går, 08:48 Skal stoppe ved nederst på hælen er min mening. Subber buksa nedi når du går inne så er den for lang rett og slett. Anonymkode: 487bd...b27
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #3 Skrevet i går, 08:51 Lange bukser bør nåles og legges opp med sko på. Svigermor har ikke peiling. Anonymkode: 42de1...58d
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #4 Skrevet i går, 09:03 Hvor bukser *skal* slutte endrer seg med mote, personlig stil, alder, preferanse etc. (Jeg mener: capribukser er jevnlig inn i aldersgruppen damene du nevner tilhører, og de er stygge som f*.) Om det er - eller ikke er - høflig å ubedt gi sin mening om andre menneskers utseende? Det er ikke avhengig av preferanser eller mote - det er alltid ugreit. Når du, som normalfungerende menneske, møter uhøflig adferd hos andre voksne er det en del av ditt samfunnsansvar å påtale og justere den adferden. Uønsket adferd skal og må møtes av en velfortjent omgang voksenkjeft, ellers får de uhøflige og ufine styre agendaen. Gi dem kjeft. Så løser det seg. Voksne som velger å ikke være normalt høflige må møtes med sensur hver eneste gang de velger å ikke oppføre seg. Og med ekskludering om de velger fortsette. Og så ordner det hele seg. Anonymkode: c9f8b...25f
Mangosalsa Skrevet i går, 11:06 #5 Skrevet i går, 11:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så og en gang det skulle legges opp bukse for sønnen så syntes jeg buksa ble for kort . Når han satte seg så sklei buksa opp så en så hele sokken og deler av leggen. Svigermor sier at bukser er rett lengde over ankelen, jeg syns det ser rart ut. Virker nesten som alle eldre har denne oppfatningen Det er ikke bare eldre som mener det, det har vært trendy i flere år nå. Rart for oss som var ungdommer på 90 og 00-tallet og skulle ha buksen hengende over skoene. Løsningen er at alle velger selv hva de liker. Også din sønn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå