Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med ingen sexlyst i småbarnstiden? 
Vi har to barn der eldste er 4år og en baby på 2 mnd. 

Jeg har ingen sexlyst. Jeg og samboer har ikke hatt sex på 8 mnd. Siste 2 mnd av svangerskapet var også veldig tøft med store bekkenplager. 

Samboer forstår at jeg ikke føler for å ha det nå, men merker frustrasjonen.. og kommentarer i retningen «men du kan jo fortsatt ta på meg». Jeg er bare ikke der i det hele tatt og føler meg konstant utslitt, siste jeg tenker på når vi gjør oss klar for å legge oss er sex. 

Før vi fikk barn nr to, så hadde vi kanskje sex én gang i mnd. Selv om jeg kan ha lyst (en sjelden gang) så er bare ikke energien tilstede. Skjønner at samboer synes det er fælt. 

Flere som har det sånn? 
Hvordan jobbet dere med dette som par? 

Anonymkode: 2a889...c08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det også sånn. Eldste er 3 og jeg er 20 uker på vei med nr 2. Er 3-4 mnd siden sist vi hadde sex. Jeg har null lyst og gjør det bare for han sin skyld i blant når han maser fælt. Kanskje hver 3. måned. Har virkelig ingen behov eller lyst. Er bare plagsomt og slitsomt. Jeg er sliten nok fra før 😅🙈

Anonymkode: b8dc4...53b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er i perioder skikkelig overstimulert og trenger å ha kroppen min litt for meg selv. Det handler om å la vær å bli tatt på hele tiden, uansett hvem det er. 

Nå er yngstemann tre år, og det begynner å lette, og jeg får mer behov for fysisk kontakt med mannen min. 

Anonymkode: 50dfb...fd8

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i klubben.. har ingen gode råd, det er faktisk skikkelig dritt hele greia, jeg savner å ha lyst på sex :(

Anonymkode: 84375...d2d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har løst det med å bare bestemme oss for at vi skal ha sex når vi en sjelden gang har anledning. Spontanitet og plutselig sexlyst har blitt en utopi, så det som fungerer er "nå må vi ha sex" og så bli nakne sammen. Vi har begge lyst til å ha lyst, så da er dette løsningen for oss når lysten ikke kommer av seg selv.

Anonymkode: 94925...35b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte gjennom en «sex selv om vi ikke har overskudd» fase. Vi har hatt periode hvor vi ikke hadde sex på 3-4 mnd, men nå er det rundt 4-5 ganger i mnd og vi har mye bedre sex enn før i tillegg. Jeg har ikke troen på at det hjelper å bare sitte passiv å vente på at lysten skal finne egen vei tilbake, man må gi en innsats (det gjelder begge). 

Anonymkode: 3135b...851

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi har løst det med å bare bestemme oss for at vi skal ha sex når vi en sjelden gang har anledning. Spontanitet og plutselig sexlyst har blitt en utopi, så det som fungerer er "nå må vi ha sex" og så bli nakne sammen. Vi har begge lyst til å ha lyst, så da er dette løsningen for oss når lysten ikke kommer av seg selv.

Anonymkode: 94925...35b

Jeg har ikke en gsng lyst til å ha lyst. 

Jeg vil bare være alene. 

Anonymkode: 5c5f7...f10

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ingen sexlyst. Jeg og samboer har ikke hatt sex på 8 mnd. Siste 2 mnd av svangerskapet var også veldig tøft med store bekkenplager. 

Samboer forstår at jeg ikke føler for å ha det nå, men merker frustrasjonen.. og kommentarer i retningen «men du kan jo fortsatt ta på meg». Jeg er bare ikke der i det hele tatt og føler meg konstant utslitt, siste jeg tenker på når vi gjør oss klar for å legge oss er sex. 

Før vi fikk barn nr to, så hadde vi kanskje sex én gang i mnd. Selv om jeg kan ha lyst (en sjelden gang) så er bare ikke energien tilstede. Skjønner at samboer synes det er fælt. 

Flere som har det sånn? 

Ja, det er veldig normalt. Det blir heldigvis bedre. Samtidig er det utrolig viktig at man ikke presser seg til noe man ikke ønsker, dvs: ikke ha sex om du ikke har lyst. Det viktigste er å prøve å gi hverandre nærhet, så kommer lysten på sex gradvis tilbake etterhvert som tiden går. Det viktigste er at dere klarer å snakke om det, slik at det ikke blir en negativ greie som oppleves som mas.
Vi kvinner er programmert av natur til å ikke skal ha lyst på sex i lang tid etter en fødsel, det er 100% hormonelt. Vi skal ta oss av barn. 

Anonymkode: 9cce3...124

AnonymBruker
Skrevet

Før dere fikk barn nr 2 så hadde dere vel strengt tatt ikke et sexliv da heller. En gang i mnd var vel på EL nettopp for å få nr 2? 

Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i din situasjon, men ut ifra alt man hører og leser så skjønner man jo at det er vanlig å ha det slik dere har det.

Anonymkode: f1b32...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanlig med periodevis lavere sexlyst, enn man hadde før fødsel. Det høres ut som dere hadde veldig lite sex fra før. En tur på familievernkontoret kan hjelpe på samtalen mellom dere. De har ofte sexolog tilgjengelig.

For min del er det litt sånn at jo mer sex vi har, jo mer har jeg lyst på. Samtidig så er det ikke alltid lurt å vente til leggetid, for da er jeg jo veldig trøtt, så det blir heller en kjapp en ved anledning midt på dagen for å sikre seg noe sex.

Vi har vært sammen i 19 år, så frekvensen har sunket med årene, men vil si vi har sex 2-3 ganger i uken i snitt. Vi har tre barn med stor aldersforskjell, så det kan være vanskelig å finne uavbrutt tid alene. 

Anonymkode: 3ed60...103

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 8.08):

Flere som har det sånn? 

Har en baby på 8 måneder. Kan ikke forestille meg det å ha to barn, det hadde vært for mye for meg akkurat nå. 

Jeg er også veldig sliten og trøtt når baby har lagt seg, men vi ha sex hver dag. Vi hadde ikke sex på 7-8 uker (rett før fødsel og 6 ukene etterpå). Etter det har vi hatt sex nesten hver dag. Selv om jeg er sliten så ønsker jeg nærheten, det er viktig i relasjonen tenker jeg. 

Når det er SÅ lenge siden dere har pult så tenker jeg at du må bare hoppe i det. Det kommer til å bli veldig vanskelig jo lengre du venter tror jeg. Man må jo bare starte et sted? 

Har dere forskjellige kjærlighetsspråk? Avlaster han deg med barna? 

Anonymkode: de9c3...069

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen gode råd eller kloke ord, bare masse sympati.

Vi er i sånn cirka samme situasjon. I tillegg blir mannen min sur når han føler seg avvist - det gjør det ikke noe mer fristende, for å si det sånn.

Min sexlyst var vesentlig større enn hans før vi fikk barn. Noe skjedde etterpå, og han har blitt tilnærmet umettelig sammenlignet med før, mens jeg aller helst bare vil sove i fred uten at noen tar på meg, vil ta på meg, eller tenker på å ta på meg 🥹

Anonymkode: c9c3f...ea4

• Liker 1
Skrevet

Ikke hatt sex på 1 år og 2 mnd. 4- og 2-åring. 

Anonymkode: 633f6...b84

Skrevet

Vel, dette er veldig normalt, og om dere har lyst til å ha et sexliv etter dette er det nå essensielt at verken mannen eller du er dumme nok til å presse frem noe pliksex, eller gå med på det.

Du har bare en eneste seksualitet, så om mannen utøver press nå, og han/dere ikke tar hensyn til din kropp og seksualitet, så kan den ta permanent skade. Så vil han at dere skal ha et godt sexliv videre i livet er det nå han må vise at han er en god partner, og ikke en egoistisk jævel. Ødelegger han(/dere) din seksualitet ødelegges også hans sexliv fremover. 

Og du, om mannen har så overskudd til sex når du er en sliten vrengt fille uten noe overskudd, da bidrar han for lite. To småbarn er tilstrekkelig til å slite ut begge. Noe stemmer ikke når du er utslitt og han ikke. 

Anonymkode: aaff1...548

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2026 den 21.56):

Ikke hatt sex på 1 år og 2 mnd. 4- og 2-åring. 

Anonymkode: 633f6...b84

Trumfer den med 2 år og 2 mnd. Nitriste greier, men klarer ikke å skrape sammen lyst til ett ligg engang.

Anonymkode: ca920...fa0

Skrevet

Ja, dette er helt normalt. Det blir bedre når dere får litt mer overskudd etter hvert, hvis dere prioriterer forholdet utenom sex underveis. Ha sex av og til av plikt også for å ikke gli for langt fra hverandre. 

Anonymkode: c1a83...62f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 8.08):

Flere som har det sånn? 

Likt hos oss. Barna er 4 og 1,5 år. Enda ikke hatt sex siden fødsel

Anonymkode: 74b5b...0a4

Skrevet

Alltid hatt høy sexlyst selv. Ventet de ukene vi måtte etter fødsler, men alltid hatt sex 4-5 ganger i uka. Har 3 barn sammen. I blant en kjappis, andre ganger lengre tid. Yngste er 2 år nå. 

Anonymkode: 991f0...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...