Gå til innhold

Er denne kjolen for lys for bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skyt meg - jeg har aldri vært i bryllup før, vil ikke trå feil. 
Har denne hjemme, som jeg synes er veldig fin. Men jeg ønsker ikke å bruke den dersom det er noen som helst sjanse for at verken brudepar eller gjester i bryllupet tenker at den er for hvit. Vil ikke at noen skal reagere. Det er jo blomstermønster over hele, men er det «nok»? Eller bør jeg grave i lommene etter penger til ny kjole? 

https://villoid.no/products/sable-meadow-printed-dress-creme

Anonymkode: 7ac1a...5a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har denne hjemme, som jeg synes er veldig fin. Men jeg ønsker ikke å bruke den dersom det er noen som helst sjanse for at verken brudepar eller gjester i bryllupet tenker at den er for hvit. Vil ikke at noen skal reagere. Det er jo blomstermønster over hele, men er det «nok»? Eller bør jeg grave i lommene etter penger til ny kjole? 

Ingen problem. Du skal bare ikke "se ut som bruden" eller overskygge bruden. I tilfelle dårlig lys ville jeg vært forsiktig med ensfarget lys beige kjole, særlig dersom den var litt typisk brudekjole. Men en beige blomsterkjole passer veldig fint i et litt sommerlig bryllup :) 

Anonymkode: a36b9...7a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir hvit i en del lys tror jeg.

Unngå å bli med på bilder hvis du må gå i den der.

Anonymkode: d8ebc...1aa

• Liker 1
Skrevet

Null problem med den kjolen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null problem, blomstrene gjør at den ikke likner en brudekjole. 

Spør bruden om du er usikker. 

Anonymkode: 06e9c...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Null problem, blomstrene gjør at den ikke likner en brudekjole. 

Spør bruden om du er usikker

Men alvorlig talt. Hvis jeg var brud, ville jeg syntes det var særdeles irriterende om alle mulig kvinnelige gjester fra grandtante Berit til den helt ferske kjæresten til min kommende ektemanns kompis skulle spørre meg om klesvalgene deres.

Anonymkode: e65ac...fe5

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Går fint det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men alvorlig talt. Hvis jeg var brud, ville jeg syntes det var særdeles irriterende om alle mulig kvinnelige gjester fra grandtante Berit til den helt ferske kjæresten til min kommende ektemanns kompis skulle spørre meg om klesvalgene deres.

De fleste klarer den vurderingen selv, så tror ikke det er grunn til bekymring for at hun spurt for mye

Anonymkode: 8940d...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier kleskoden i innbydelsen?

Anonymkode: ccc0b...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det går bra, den er jo blomstrete, så det er ikke noe problem at den er lys i bunn.

Anonymkode: bd8b0...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste klarer den vurderingen selv, så tror ikke det er grunn til bekymring for at hun spurt for mye

Anonymkode: 8940d...d8a

Én ville vært en for mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men herregud, da! Nå er det ikke bruden som blir spurt, men KG, og ts spør fordi hun er uerfaren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Én ville vært en for mye. 

Det er ingen som spurte deg personlig, så når du bare oppfører deg som en megge, behøver du ikke si noe i det hele tatt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen problem. Ingen kommer til å tenke at det er mulig at du er bruden i den kjolen. 

Anonymkode: 3581f...6c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Om du var bruden i dette tilfellet og lit deg irritere av sånt, så ville jeg ikke gått for denne kjolen. Du ville sikkert funnet noe å irritere deg over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men herregud, da! Nå er det ikke bruden som blir spurt, men KG, og ts spør fordi hun er uerfaren.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen som spurte deg personlig, så når du bare oppfører deg som en megge, behøver du ikke si noe i det hele tatt!

Jeg sa min mening om de rådene som stadig blir gitt i disse trådene om å spørre bruden. 

Hvorfor er du så aggressiv og må ty til utskjelling?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er 10 000 % enig med deg. Når folk her på KG absolutt MÅ svare, og synes det er en super idé å svare "spør bruden", så er det ett av de mest idiotiske svarene jeg ser. Og det sier ikke så rent lite her inne, egentlig. 

Når det gjelder kjolen i hovedinnlegget er det ingen risiko for å forveksle TS med bruden, så sånn sett burde man være helt trygg. Hvis man likevel mistenker at bruden er bridezilla unngår man kjolen. Tommelfingerregel: er du i tvil, så er det ingen tvil. :) 

Anonymkode: 83067...14f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du var bruden i dette tilfellet og lit deg irritere av sånt, så ville jeg ikke gått for denne kjolen. Du ville sikkert funnet noe å irritere deg over. 

Jeg irriterer meg bare over uselvstendige voksne mennesker som skal plage bruden med trivielle spørsmål. Spør hvem som helst andre: mor, far, søsken, kollega, venner, naboer eller på KG.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen forveksler deg med bruden om du bruker denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...