AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Utenom nakenkatt som ikke har pels da... Kjenner noen som sier de har pelsallergi, men de har ofte på besøk en katt som ligner på Ragdoll, og sier at de tåler denne katten mye bedre enn en vanlig huskatt. Jeg trodde at rasekatter hadde et ekstra protein ipelsen som gav mer allergisymptomer? Anonymkode: 93c00...b7e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Nå blander du sammen to ulike allergener. Pelsdyrallergi er nye helt annet enn katteallergi, så her kommer det jo helt an på hva vedkommende faktisk er allergisk mot. En person som er allergisk mot pels kan fint tåle nakenkatt, mens en person som er allergisk mot katt kan tåle enkelte raser, som Sibirkatt. Anonymkode: c765d...94c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå blander du sammen to ulike allergener. Pelsdyrallergi er nye helt annet enn katteallergi, så her kommer det jo helt an på hva vedkommende faktisk er allergisk mot. En person som er allergisk mot pels kan fint tåle nakenkatt, mens en person som er allergisk mot katt kan tåle enkelte raser, som Sibirkatt. Anonymkode: c765d...94c Hæ? Finnes det to typer allergier mot katt? Jeg har katt, har fått påvist pelsallergi og tar medisin, som hjelper litt Ts Anonymkode: 93c00...b7e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Sibirkatt. Noen reagerer ikke. Min mann er allergisk og reagerte kun litt de første dagene, men vi hadde han i flere år uten at han var plaget. Anonymkode: 6cff6...5ee
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Hadde ikke stolt på det,selv om mange mener Rex og Sibir. Anonymkode: 4dbea...ca1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hæ? Finnes det to typer allergier mot katt? Jeg har katt, har fått påvist pelsallergi og tar medisin, som hjelper litt Ts Anonymkode: 93c00...b7e Nei. Det finnes katteallergi, og det finnes pelsdyrallergi. Begge kan gi utslag på katt, men det er ulike allergener. Hvis du er allergisk mot pels kan du tåle nakenkatt, mens en person med katteallergi kun vil tåle raser som ikke har et visst enzym i spyttet. Anonymkode: c765d...94c
Durinur Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Katteallergi er litt mer nyansert enn det mange tror. Her er litt god lesing om temaet: https://dyreliv.no/katt/allergivennlige-katteraser/ Der kan dere lese om ulike typer allergi, inkludert den som skilles ut av kattens spytt. Dersom man er allergisk for denne vil ikke engang nakenkatt være allergivennlig, da den fortsatt vil stelle huden sin med tunga. Selv om det selvsagt er mye mindre av det enn hos raser med pels hvor spyttet fester seg mer i pelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hæ? Finnes det to typer allergier mot katt? Jeg har katt, har fått påvist pelsallergi og tar medisin, som hjelper litt Ts Anonymkode: 93c00...b7e Jeg vet dessverre ikke noe om det du spør om. Men kunne jeg spurt hvilken medisin du bruker? Vi har en katt, og sønnen vår har nettopp fått påvist katteallergi. Vi er innstilt på å må omplassere den, men har bestilt legetime for rådføring. Anonymkode: 2566f...6bf
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Vi har maine coon, og hadde en vanlig huskatt frem til i fjor i tillegg. både samboeren min og en venninne reagerte på huskatten. Men nå når den er borte reagerer de ikke lenger. samboeren min reagerer på søsteren min sin rasekatt, men husker ikke hvilken rase det er Anonymkode: d5a9e...61f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå