Gå til innhold

Eksklusive - hva legger dere i det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger dere i å være eksklusive? Jeg skjønner at ingen av dere møter andre, men skriver dere med andre, snakker dere med andre, er dere fremdeles på Tinder?

Jeg har møtt en jeg liker veldig godt, men jeg er redd for å slippe «guarden» min helt ned og gå hele veien med han før Tinder er slettet og jeg vet han ikke snakker eller skriver med andre. Men vet ikke hvor vanlig det er?

Anonymkode: 74e48...d23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Eksklusiv" er et veldig tydelig ord. Hvis man ikke skjønner hva det betyr, bør man kanskje fullføre ungdomsskolen først.

Det som er værre, og som kanskje krever at man blir enda litt mer moden, er at man ikke forstår hvordan man inngår i et forhold. Man mangler relasjonskompetanse. Hvis man har et behov for å holde døren på gløtt for andre mens man er et et forhold med en person, så har man det ikke i seg å være i et seriøst forhold. Så da bør man heller la den tanken ligge til man er litt mer klar. (moden) 

Skal man være i et seriøst forhold, betyr det:

* ikke date andre

* ikke flørte med andre

* ikke girls-/boys-night med "uskyldig" flørt og oppføre seg som singel

* ikke tekste med andre beilere

* ikke knytte vennskap på sosiale medier med folk som bare er der fordi de vil date deg

* ikke ha aktiv dating-app

Derimot fokuserer man på den man er i forhold med lojalt, og satser på å bygge det forholdet. Hvis det ikke funker, greit, da avbryter man og reaktiverer Tinder. 

Hvis man er villig til å kompromisse på dette så mangler man selvrespekt, og burde begynne å jobbe med det. 

For egen del har jeg dumpet et par stykker på grunn av uryddig trav på dette området, og jeg gjør det igjen, uten å blunke. Jeg orker ikke kaste bort tid av livet mitt på folk som må "finne ut av hva de vil" 

Anonymkode: de355...5b3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg avtaler ikke eksklusivitet. Jeg er alltid eksklusiv om jeg har kontakt med noen med formål å bli bedre kjent. Og tar det som en selvfølge at det også gjelder den andre. Å snakke med andre da er jo helt tåpelig, hvorfor skal jeg bli bedre kjent med andre samtidig, når jeg vil finne ut ting med den ene? 

Anonymkode: b2478...56f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.  Hvor lenge har dere møttes da? Vi har snakket veldig mye sammen på telefon, men kun møttes to ganger. Redd for å kreve noe så tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her.  Hvor lenge har dere møttes da? Vi har snakket veldig mye sammen på telefon, men kun møttes to ganger. Redd for å kreve noe så tidlig. 

Det er for tidlig. Mannen min var ikke sikker på at det var oss for etter 6 mnd… men det var pga. tidligere erfaringer med forhold. Så det tok tid før vi ‘ble sammen’ som det het før i tiden. Jeg syns det var veldig sårbart husker jeg. Til slutt prøvde jeg å avslutte, siden jeg syns han nølte med å forplikte seg, men DA ble vi ‘sammen’ og har nå vært gift i 30 år.

Anonymkode: 1c451...b8e

• Liker 1
Skrevet (endret)

For meg/oss betydde det at vi ikke var på Tinder, vi datet ikke andre, snakket ikke med andre osv. Vi fokuserte på oss, rett og slett.

Vi ble eksklusive etter første date. Jeg synes ikke det er for tidlig.

Endret av SPOCA
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg tror ikke han ‘holdt på med’ andre de siste mnd før vi ble sammen. Og var jo ingen dating apper da. Det lå jo i kortene at det skulle bli oss.

AnonymBruker
Skrevet

Eksklusive betyr selvsagt at en holder seg unna andre på alle plan. En er ikke eksklusive om en flørter med noen, bare fordi dere ikke knuller 😅 

Anonymkode: d9ee3...83b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da bør du ikke gjøre det, tror det er lurt å føle magefølelsen.

Anonymkode: d0e04...23a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er for tidlig. Mannen min var ikke sikker på at det var oss for etter 6 mnd… men det var pga. tidligere erfaringer med forhold. Så det tok tid før vi ‘ble sammen’ som det het før i tiden. Jeg syns det var veldig sårbart husker jeg. Til slutt prøvde jeg å avslutte, siden jeg syns han nølte med å forplikte seg, men DA ble vi ‘sammen’ og har nå vært gift i 30 år.

Dette er et godt eksempel på at forskjellene på hva som er riktig er store. 6 måneder med vurdering fra hans side ville vært altfor lenge å vente for min del. Det var tydeligvis riktig for ham, siden forholdet deres har vart så lenge. Selv heller jeg mer mot at man bør ha en viss peiling på hva man vil etter noen få uker, og at alt annet i bunn og grunn handler om at den ene parten vil holde alle muligheter åpne i tilfelle noen bedre skulle dukke opp. 

Anonymkode: 30909...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tullete uttrykk i denne sammenheng 

Anonymkode: b7209...a2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2026 den 7.47):

Hva legger dere i å være eksklusive? Jeg skjønner at ingen av dere møter andre, men skriver dere med andre, snakker dere med andre, er dere fremdeles på Tinder?

Jeg har møtt en jeg liker veldig godt, men jeg er redd for å slippe «guarden» min helt ned og gå hele veien med han før Tinder er slettet og jeg vet han ikke snakker eller skriver med andre. Men vet ikke hvor vanlig det er?

Seriøst monogamt forhold (for meg).

Anonymkode: 684c3...063

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...