Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne spurte om hun kunne sitte på med hjem og jeg sa ja. Jeg pleier å gjøre det gratis selv om det er litt omvei. I bilen spør hun om det er greit vi stopper for å ukeshandle. Hun sier det kommer til å ta litt tid, men jeg sier det er greit.

Jeg venter i bilen utenfor mens hun handler, men begynner etter hvert å føle at det tok veldig lang tid. Det har gått minst en halvtime før jeg går inn i butikken og ser etter henne. Da står hun endelig i kassa, men jeg får se at det er ikke måte på hvor mye hun har handlet. Hun tok å storhandlet sa hun og at hun hadde handlet for hvertfall 4 uker. 
Jeg var ganske paff mens jeg hjalp henne å pakke sammen og lesse alt på og av i bilen. 
Burde hun ikke ha gått ut eller ringt mens hun var i butikken før hun bestemte seg for å storhandle? Jeg fikk ikke noe penger heller for tiden det tok. 

Anonymkode: a637b...00b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var frekt 

Anonymkode: b6df8...9cb

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det var frekt, men du tjener ingenting på å ta det opp. Bare si nei neste gang.

Anonymkode: fb680...357

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun sier det kommer til å ta litt tid, jeg sier det er greit - der har du svaret ditt. Dette er en ikke-sak. Hvis du ikke lenger ønsker å være dørmatte får du heller trene litt på å si nei

Anonymkode: e1d8c...8df

At det tok tid å ukeshandle var jeg forberedt på. Jeg trodde hun skulle handle for 1 uke, ikke 4. Det hadde ikke tatt så lang tid hvis hun hadde holdt seg til 1 uke som hun sa.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vet du det til neste gang. Dersom hun spør om det er greit å handle på turen, sier du nei. 

Anonymkode: 84829...64d

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var frekt. Jeg kjører ikke bil selv, men kunne aldri bedt om noe sånt for min del. 

Anonymkode: ee684...97d

• Liker 19
Skrevet

Synes definitivt det var frekt. Da vet du det til en annen gang, og kan ta det i betraktning før du svarer ja eller nei.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, hvis du sa det var greit så er det jo greit? Jeg synes ikke en halvtime er veldig lang tid å bruke på butikken egentlig.

Anonymkode: 17d86...893

Jeg sa ja til handling for 1 uke, ikke 4. Når jeg sier minst en halvtime, så var det minst. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært irritert, og lært av det. Neste gang blir det nei

Anonymkode: e3c60...1c5

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er frekt. Men hvordan er det mulig å handle for fire uker i slengen? Kun tørre og fryste varer? Ferske varer kun den første uka?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa ja til handling for 1 uke, ikke 4. Når jeg sier minst en halvtime, så var det minst. 

Ts

Altså, jeg synes det er freidig å be om å ukeshandle mens man sitter på med noen hjem. Men jeg synes det er litt rart at grensen din går på antall uker hun handler til. Tidsbruken virket ikke ekstrem gitt oppdraget.

Men jeg tenker du fint kan si nei neste gang, altså.

• Liker 44
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Ibot skrev (Akkurat nå):

Det er frekt. Men hvordan er det mulig å handle for fire uker i slengen? Kun tørre og fryste varer? Ferske varer kun den første uka?

Mye hun skulle fryse ned, sa hun. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det burde vært bedre kommunisert, men ellers så synes jeg venninner skal hjelpe hverandre.

Går ut fra at hun ikke har bil, og derfor benyttet seg av sjansen til å handle litt stort. Tungt å gå og bære hjem sånt, eller å gå tusen turer for å få hjem varene. Synes det er fint med forståelse for det, jeg har selv vært med folk som ikke har bil på handling. Koster så lite å gjøre en tjeneste, men da har det vært avtalt og kommunisert. Jeg tar forresten ikke betalt for å gjøre venner en tjeneste.

En halvtime er vel ikke så veldig lenge å vente? Skjønner at du ble irritert om du hadde en avtale, skulle hente i barnehagen eller den type ting.

Anonymkode: c4927...320

• Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, jeg synes det er freidig å be om å ukeshandle mens man sitter på med noen hjem. Men jeg synes det er litt rart at grensen din går på antall uker hun handler til. Tidsbruken virket ikke ekstrem gitt oppdraget.

Men jeg tenker du fint kan si nei neste gang, altså.

Jeg henger meg opp i antall uker fordi det blir vesentlig lengre tid å vente kontra hvis hun bare hadde handlet for 1 uke som hun sa.

Hadde hun vært ærlig og sagt 4 uker hadde jeg sagt nei.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Toppen av frekkhet i mine øyne, da er man greit freidig🤯🙈

Anonymkode: 977fb...f59

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt med inn og fått handla litt i samme slengen.

Var sikkert noe jeg hadde trengt også, og da gikk det for det samme.

Jeg synes ikke det var frekt, men så synes jeg det er greit å hjelpe venninner om de spør også. Annerledes om det bare hadde vært en bekjent, men da hadde jeg antageligvis fått betalt. 

Anonymkode: ed04c...041

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så veldig mye lengre tid tar det faktisk ikke å raske med seg fire pakker kjøttdeig istedenfor én. 

Anonymkode: 82b5f...7ad

Eh, jo. Ikke kjøttdeigen nødvendigvis, men planleggingen rundt måltider tar tid. I hvert fall hvis du må gjøre planleggingen på sparket i butikken. 

Jeg storhandler selv og selv med liste tar det lang tid. Køen tar tid, pakking tar tid

Hadde jeg vært ts hadde jeg følt meg utnyttet

Anonymkode: e3c60...1c5

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...