AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:58 #1 Skrevet mandag kl. 14:58 Dere som har fórrytter på hesten deres, hvordan avtale har dere? Hva tar dere betalt for hver gang, og har dere begrensninger på hva de kan gjøre (feks ikke sprang osv). Har dere skriftlig avtale? Anonymkode: 888fd...41a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:15 #2 Skrevet mandag kl. 15:15 Da jeg selv hadde forrytter hadde jeg kontrakt, hvor pris, oppsigelsesbetingelser og begrensninger for bruk (gammel spranghest med diverse slitasje) og all håndtering på eget ansvar var inkludert. Klipping og vasking tok jeg selv. Nå er jeg forrytter. Ingen kontrakt. Liten stall, kun voksne mennesker (i all forstand). Har pris per gang som vippses hver måned. Fri bruk, og hadde nok også fått dra på diverse treninger og stevner om jeg ville. Dugnadsstall, så jeg trår til der jeg kan når jeg kan. Hatt hesten i 3 år ca, og syns det fungerer godt. Anonymkode: edcaa...b94
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:27 #3 Skrevet mandag kl. 15:27 Hadde ikke kontrakt. Men vi avtalte faste dager via meldinger, samt eventuelle endringer. Sum ble betalt pr mnd. Begrensninger ble vurdert individuelt. Ei fikk hoppe hvis hun ville. En annen fikk ha hesten en dag ekstra i uken mot at hun red for instruktør. En annen gjorde alt hun ville, både sprang, kjøring og helgekurs. Jeg vurderte begrensninger etter nivået på forrytter. På første ponnien min hadde jeg mindreårige forryttere, de fikk ri på kurs og delta på stevner. Men de fikk ikke ri på tur uten å ha med en voksen og også varsle meg. Anonymkode: 4acd4...6b8
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Turhest. Ingen kontrakt eller betaling, hun har to faste dager i uken hvor hun rir og tar stallarbeidet. Eldre hest, kun turridning. Får ri på bane, men ikke hoppe. Hun sier ifra de dagene hun ikke har mulighet og om det er dager utenom hun vil ri. Hun er min tredje forrytter, har aldri tatt betalt da jeg er glad for hjelpen - men har heller ikke en hest som kan brukes til annet en kos og turer i skog og mark. Anonymkode: fae65...371 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå