AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Har en god venninne gjennom mange år, vi har ofte kontakt og bor i nærheten av hverandre i samme by. Vi prøver å gå litt turer sammen i ny og ned, men hverdagen spiser ofte opp tiden. Dette tror jeg er vanlig for de fleste. For en tid siden avtalte vi å dra på en gratis konsert i forbindelse med en festival. Konserten er oppe på en liten fjelltopp, vi er begge i god form. Konserten er på dagtid på lørdag. I dag ringte hun meg og sa hun muligens fikk besøk av en annen venninne på lørdag og de ville bruke lørdagen til å gå i butikker. Jeg spurte om ikke de begge ville være med på konserten i tillegg til butikk tur, men det avfeide hun. Hun forsvarte seg litt med at hun hadde glemt litt bort avtalen vår da hun hadde sagt ja til den andre venninnen sin, hun latet også som om hun ikke engang husker hvilken artist vi skulle høre på. (Iallfall opplevdes det slik for meg). Kjente på følelser som om at verken jeg, fjellturen eller konserten er så viktig for henne, men vi hadde jo en slags uskreven avtale. Er jeg for hårsår og synes dere hun opptrer litt dårlig ovenfor meg? Jeg ble ikke invitert til å være med de to isteden. Så da blir det nok fjelltur og konsert på meg alene. Det er dessverre ingen andre jeg kan invitere med, og det er leit. Anonymkode: 6e26e...c9b 10
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Om det bare er et engangstilfelle, hadde jeg latt det gå og "tilgitt" henne. Dersom hun gjør det flere ganger i fremtiden, ville jeg vurdert vennskapet på nytt. Anonymkode: 2e3b2...7d4 9
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Er den andre venninnen tilreisende? Isåfall hadde jeg utvist forståelse Anonymkode: 20e6c...740 9
FionaLi Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Kanskje hun egentlig ikke har så lyst å tråkke rundt på fjelltur. Samt at venninnen som kom ikke er der så ofte. Hadde dere bare en løs avtale dersom det passet, eller var det en fast avtale? 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Er det en felles venninne? Er hun tilreisende? Pleier du og venninnen din dra på shopping sammen? Anonymkode: b3465...976 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Jeg skjønner du ble skuffet. Jeg blir så irritert når folk ikke kan ta ansvar og beklage seg, og heller kommer bortforklaringer og rasjonaliseringer. Tåpelige bortforklaringer provoserer meg MER enn selve hendelsen. Jeg kan leve fint med at folk tabber seg ut eller gjør litt småkjipe ting så lenge de kan stå for feilen etterpå. Vi gjør alle feil, det er ok! Anonymkode: c98c2...4ff 5 2
alfathealfa Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner du ble skuffet. Jeg blir så irritert når folk ikke kan ta ansvar og beklage seg, og heller kommer bortforklaringer og rasjonaliseringer. Tåpelige bortforklaringer provoserer meg MER enn selve hendelsen. Jeg kan leve fint med at folk tabber seg ut eller gjør litt småkjipe ting så lenge de kan stå for feilen etterpå. Vi gjør alle feil, det er ok! Anonymkode: c98c2...4ff Dette. Så lurer jeg litt på venninnen - om det er en som bare er på besøk eller det ellers var noe spesielt, så kan det ha vært forståelig at det gikk foran. Det er jo ikke sikkert venninnen er i like god form eller glad i å gå tur som dere to. Jeg synes vel at man får eie det når man slik gjør om på en avtale, men hadde latt det gå om det er et engangstilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Det er irriterende. Har opplevd lignende. Skulle overnatte hos ei venninne i en annen by. Dagen før ga hun beskjed om at vi ikke kunne overnatte likevel, for en annen venninne hadde kommet på overrasskelsesbesøk og spurt om å overnatte så da måtte hun si ja! Hun gjorde også noe lignende igjen noen mnd senere. Da ble jeg skikkelig sur, og siden har hun ikke gjort sånt igjen. Anonymkode: b2842...100
Magnifique Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Forstår at du synes dette var kjipt. Er dette første gang hun gjør slikt, eller er dette et gjentagende mønster? Hadde skjønt det mer, dersom dette kun har skjedd en gang og venninnen er ei hun eksempelvis ikke ser så ofte. Men jeg må si at jeg likevel synes det var dårlig at hun ikke beklaget seg og kom med bortforklaringer. Det burde hun ha gjort, og også om mulig ha avtalt en annen gang dere kunne sees. Synes også du var løsningsorientert da du foreslo at du kunne være med på shopping.
Urwa Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Har mange venninnder og dette er noe av det frekkeste ei venninde kan gjøre. Og attpåtil ikke invitere deg med! Skjønner du ble skuffet. Slik behandler man ikke venner!!
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #12 Skrevet 52 minutter siden Ts her, takk for alle gode innspill. Jeg skjønner at venninnen min ønsker å treffe sin venninne fordi det er mer sjeldent at de treffes, men likevel kipt for meg. Jeg synes det er leit hun unnskyldte seg med at du hadde sagt ja til den andre venninnen fordi hun hadde glemt vår avtale og latet som om hun ikke husket navnet på artisten. Da lurer jeg jo på hvorfor hun i utgangspunktet sa ja til å bli med meg på topptur med gratis utendørs konsert? Hun har tidligere vinglet og kan avlyse avtaler som ikke er så bindende pga at hun ønsker å gjøre andre ting, så jeg er ikke trygg på henne når vi lager avtaler og føler meg ofte mindre viktig. Et annet eksempel er dersom vi skal reise på kino og hun skal kjøre kl.17. Ved 16 tiden kan hun ringe og si hun må gjøre andre æren på kjøpesenteret først og da må jeg være klar om 5 min dersom jeg vil sitte på. Er ikke alltid jeg har vært klar, så da blir det til at vi må kjøre hver vår bil enda vi skulle dra sammen. Slik er det ofte, ting endrer stadig retning og blir tilfeldigheter alt ettersom hva som faller best for henne. Hadde jeg hatt flere venninner i nærområdet, hadde ikke ting blitt så sårt for meg. Dette tror jeg hun vet. Anonymkode: 6e26e...c9b
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #13 Skrevet 29 minutter siden Hadde faset ut. Anonymkode: 76a66...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #14 Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her, takk for alle gode innspill. Jeg skjønner at venninnen min ønsker å treffe sin venninne fordi det er mer sjeldent at de treffes, men likevel kipt for meg. Jeg synes det er leit hun unnskyldte seg med at du hadde sagt ja til den andre venninnen fordi hun hadde glemt vår avtale og latet som om hun ikke husket navnet på artisten. Da lurer jeg jo på hvorfor hun i utgangspunktet sa ja til å bli med meg på topptur med gratis utendørs konsert? Hun har tidligere vinglet og kan avlyse avtaler som ikke er så bindende pga at hun ønsker å gjøre andre ting, så jeg er ikke trygg på henne når vi lager avtaler og føler meg ofte mindre viktig. Et annet eksempel er dersom vi skal reise på kino og hun skal kjøre kl.17. Ved 16 tiden kan hun ringe og si hun må gjøre andre æren på kjøpesenteret først og da må jeg være klar om 5 min dersom jeg vil sitte på. Er ikke alltid jeg har vært klar, så da blir det til at vi må kjøre hver vår bil enda vi skulle dra sammen. Slik er det ofte, ting endrer stadig retning og blir tilfeldigheter alt ettersom hva som faller best for henne. Hadde jeg hatt flere venninner i nærområdet, hadde ikke ting blitt så sårt for meg. Dette tror jeg hun vet. Anonymkode: 6e26e...c9b Virker som hun er litt impulsiv av natur, mer enn at det er av «ondskap». Dette tror jeg er et «deg» problem, og at du tar ting litt personlig. Kanskje er din problematikk ikke forenelig med å ha en venn som er litt mer impulsiv og sosial. Dette kan bli tyngende for henne og til slutt gjøre at hun faktisk trekker seg bort. Folk må få lov til å leve livene sine og pleie andre vennskap tenker jeg. Du har ikke enerett på en person. Jobb med egen usikkerhet. Anonymkode: f4906...3fc
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #15 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Virker som hun er litt impulsiv av natur, mer enn at det er av «ondskap». Dette tror jeg er et «deg» problem, og at du tar ting litt personlig. Kanskje er din problematikk ikke forenelig med å ha en venn som er litt mer impulsiv og sosial. Dette kan bli tyngende for henne og til slutt gjøre at hun faktisk trekker seg bort. Folk må få lov til å leve livene sine og pleie andre vennskap tenker jeg. Du har ikke enerett på en person Det er helt normalt å ha forventninger til et vennskap. Du virker veldig usikker på deg selv, tenker du burde begynne med å jobbe med å få opp troen på deg selv. Klassisk usikker person, som forsøker å overføre sin egen usikkerhet over på andre. Anonymkode: 33c32...bd9 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #16 Skrevet 7 minutter siden Fase henne ut. Jeg hadde ikke orket et vennskap der jeg var den som alltid ble såret og lei meg. En venninne bør i allefall strebe litt for å beholde meg. Ellers virker det respektløs syns jeg da. Anonymkode: 23c1b...1a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå