Gå til innhold

Gruer meg så til gynokolog time

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvert år som jeg er, får jeg den forbaskede angsten før jeg skal inn. Mannlig flink lege, men gruer meg. Både vondt og ukomf å ta av seg klær. Andre som meg eller? 

Anonymkode: e84dc...709

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvert år som jeg er, får jeg den forbaskede angsten før jeg skal inn. Mannlig flink lege, men gruer meg. Både vondt og ukomf å ta av seg klær. Andre som meg eller? 

Syns ikke det er vondt, men litt kleint selvfølgelig. Men ikke nok til at det kan droppes. Lykke til👍🏻

Anonymkode: 28fcf...a9f

AnonymBruker
Skrevet

De første 8 gangene var jeg slik, men etter å ha fått påvist cin3 og utført konisering + født 3 barn så er det bare rutine. 

Anonymkode: 7fcf2...08f

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at alle synes den situasjonen er ubehagelig. 
Jeg følte det samme tidligere og grudde meg ihjel hver gang. Nå har jeg vært gjennom så mange slike undersøkelser at jeg rett og slett ikke bryr meg lenger, gruer meg ingenting. 

Anonymkode: a27c9...aad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De første 8 gangene var jeg slik, men etter å ha fått påvist cin3 og utført konisering + født 3 barn så er det bare rutine. 

Hvor ofte må du til kontroll? Har noe av det samme som deg. Blir bare aldri vant 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltids finne en privat kvinnelig gynekolog? 

Anonymkode: 45aaa...f54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo alltids finne en privat kvinnelig gynekolog? 

Anonymkode: 45aaa...f54

Neida, jeg er så fornøyd med han her. Flink! Gruer meg bare mest til hva han kan se, om det har utviklet seg på ett år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neida, jeg er så fornøyd med han her. Flink! Gruer meg bare mest til hva han kan se, om det har utviklet seg på ett år. 

Hvis du ikke har noen kjente problemer skal det mye til at det har endret seg mye på 1 år 💖

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, hater det.

Anonymkode: 14537...bf6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det har det/har det ikke,uansett om du sjekker eller ikke. Svaret foreligger allerede. Nå får du vite! 

Dette går fint 😊💪

Anonymkode: 70bf5...508

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
frenchygirl skrev (17 minutter siden):

Hvis du ikke har noen kjente problemer skal det mye til at det har endret seg mye på 1 år 💖

💟💟 Må jeg bare fortsette år etter år..? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er normale funn (ikke HPV eller lignende) kan du ha hvert 5. år altså. Jeg har på meg kjole/skjørt for å ikke føle meg så avkledd. 

Anonymkode: 2d9a9...288

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Veldig bra at du møter opp når det har vært påvist noe! 👍 Man må nesten bare stå i det. 

Tipset om skjørt var smart, og så må du huske på at for en gynekolog er dette bare rutine. De er uansett bedre på det en fastleger, og husk å slappe av.

Dette går nok fint, og er nok ikke blitt verre når du ikke har merket noe spesielt.

Lykke til! 🍀

Anonymkode: 54eae...789

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått mye til gynekolog på sykehuset de siste årene ifm med at jeg fjernet livmor. Hver gang fikk jeg alltid et klede til å ta over meg og det gjorde at jeg ikke følge meg så naken. 

Lenge siden jeg har vært hos gynekolog utenfor sykehuset så jeg vet ikke om det er vanlig der og?

Anonymkode: a27c9...aad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte må du til kontroll? Har noe av det samme som deg. Blir bare aldri vant 

Første tiden etter konisering så var det to sjekk på 12 mnd. Deretter tok det 12 mnd til neste sjekk og etter det hvert 3 år. 

Jeg tenker at de har valgt dette yrket. Og jeg tenker at alternativet er mye verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg gikk til gynekolog var jeg ca 21 år. Ble da påvist hpv og cin1. 

Da jeg var 29 ble det påvist cin3. Så det tar lang tid. Jeg må si jeg merket at noe ikke var greit 6 mnd før jeg fikk påvist cin3. Blødninger gjennom hele mnd selv om jeg gikk på p piller, kunne begynne å bli etter trening og sex. Vondt å ha sex. Luktet skikkelig vondt der nede og blødningene var oftere brunaktig. 

AnonymBruker
Skrevet

Går dere til gynekolog en gang i året? Jeg går ikke så ofte. Og har bare gått til fastlegen som også kan utføre gynekologi.

Anonymkode: 1452d...80d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det. Hater det så intenst og inderlig at gynekologen må si hele tida mens hun holder på at: jeg har selv født x antall barn, jeg går selv til gynekolog, jeg hater det jeg også, dette er jobben min, det er kun dette jeg driver med, du ser helt normal ut, dette er normalt. Sånn snakker hun stort sett hele veien, så er hun ferdig alt gikk bra. Jeg råder deg til å finne en gynekolog. Som nevnt over så jobber de ikke med annet enn underliv. En fastlege kan fort bli litt klomsete, selv om de også skal kunne gjennomføre en slik undersøkelse på en profesjonell måte. For meg hadde det vært uaktuelt å gå til en mann. Det hadde ikke vært gjennomførbart.

Anonymkode: 90fb4...28d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

💟💟 Må jeg bare fortsette år etter år..? 

Jeg går ikke årlig, kun for celleprøve eller hvis det er noe galt. Så har jeg gått litt ekstra i graviditeter, men da sjekker de stort sett på utsiden av magen med ultralyd. 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: d9a91...301

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går ikke årlig, kun for celleprøve eller hvis det er noe galt. Så har jeg gått litt ekstra i graviditeter, men da sjekker de stort sett på utsiden av magen med ultralyd. 

Hvor gammel er du? 

Skulle ikke være anonym her. Det er meg, frenchgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...