Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mmtineever
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen hennes. 

Anonymkode: 06b96...f66

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
mmtineever skrev (25 minutter siden):

Hei, eg vil spørre om eg burde finne hjelp/dattera mi går gjennom noe. Hun har ikke dusja på 1 måned, og ingen motivasjon til det og poster over 20 naken bilder på 18+ lagde nettsider og chatter med eldre menn, kler seg svært lite klær ofte og sier at hun "ønsker" voldtekt, og uttryker å ville kutte seg selv, og henger aldri med jevnalder/har ikke ordentlige venner og veldig irritabel og kjefter extremt sårende ting til meg og urinerte og bæsja i stua bevisst for at eg skal reagere og skape reaksjon og hun er ofte frustrertt pga sliter med å uttryke følelser og veldig vanskelig for meg å ta vare på henne :( eg vet ikke hvem eg burde kontake for hjelp. Hun har vært innlagt før flere ganger pga forsøk på knivstikking + extrem utbrudd

Måten dette er skrevet på og detaljene inkludert gjør at jeg har problemer med å ta det helt seriøst.

I tilfelle det er seriøst vil jeg si at du bør kontakte fastlege ASAP om hun er under 18. Er hun over 18 så melder du bekymring til psykisk helsevern.

I tillegg bør du kontakte hjelp selv. Foreldresupport er en god start for å sortere tankene og få råd.

Ring 116 123 (tast 2)

Anonymkode: 6436c...285

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det høres ut som en forferdelig vond situasjon å være i. Du kan kanskje starte med å kontakte hjelpetelefonen for mental helse: 116 123 De kan nok gi mer råd og veiledning videre.

https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/trenger-du-noen-a-snakke-med?gad_source=1&gad_campaignid=22325790660&gbraid=0AAAAAC4Wm3isp9FdQaJ34zGh85fLzV0KR&gclid=EAIaIQobChMIq5_otp-DlgMVRFGRBR2CKS-dEAAYASAAEgJ0b_D_BwE

Lykke til!

Anonymkode: 3676c...983

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Måten dette er skrevet på og detaljene inkludert gjør at jeg har problemer med å ta det helt seriøst.

I tilfelle det er seriøst vil jeg si at du bør kontakte fastlege ASAP om hun er under 18. Er hun over 18 så melder du bekymring til psykisk helsevern.

I tillegg bør du kontakte hjelp selv. Foreldresupport er en god start for å sortere tankene og få råd.

Ring 116 123 (tast 2)

Anonymkode: 6436c...285

Okk👍 takk jeg skal prøve å få kontakt med fastlegen hennes og se hvordan det går 

Endret av mmtineever
AnonymBruker
Skrevet
mmtineever skrev (4 minutter siden):

Hun er 13

Shit! Jeg trodde hun var over 18. Steng av internettilgangen hennes. Du må stanse henne fra det hun driver med på nettet. Du kan også si til henne at du avslutter telefonabonnementet hennes hvis hun fortsetter å holde på som hun gjør. Eller eventuelt bare gjøre det. Du må beskytte henne mot seg selv! Så må du få hjelp til henne i morgen! 

Anonymkode: 3676c...983

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

13 år og har tilgang på slike sider!? Du må opprette foreldrekontroll på telefonen hennes og sperre for alle slike sider og apper! 

Ta kontakt med fastlege, helsesykepleier på skolen, barnevernet og Familiehjelpen der dere bor, dere trenger jo virkelig akutt hjelp! Dette er et barn med store vansker, ikke noe du bør prøve å håndtere på egenhånd uten hjelp! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja.

En historie om en 13-åring som har "vært innlagt før flere ganger pga forsøk på knivstikking", poster nakenbilder på sider med 18-årsgrense og "urinerte og bæsja i stua".

Skrevet av en helt fersk bruker som etter kort tid sletter hovedinnlegget sitt ...

Anonymkode: a6227...275

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tja.

En historie om en 13-åring som har "vært innlagt før flere ganger pga forsøk på knivstikking", poster nakenbilder på sider med 18-årsgrense og "urinerte og bæsja i stua".

Skrevet av en helt fersk bruker som etter kort tid sletter hovedinnlegget sitt ...

Hjelper lite å slette når innlegget er sitert. Det vil vel uansett bli stengt nå pga manglande tittel. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Melus skrev (1 minutt siden):

Hjelper lite å slette når innlegget er sitert. Det vil vel uansett bli stengt nå pga manglande tittel. 

Synes uansett at det er svært dårlig gjort av TS å bruke temaet til trolling når det faktisk finnes familier der barna har store problemer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes uansett at det er svært dårlig gjort av TS å bruke temaet til trolling når det faktisk finnes familier der barna har store problemer.

Om det er trolling, så ja. Men hvorfor slette innlegget da? Ser heller for meg at hun fikk panikk over å ha utlevert så mye?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan dere slutte å skrive at dette er trolling? Det er faktisk ikke så usannsynlig at dette er helt reelt. Ja, en psykisk syk 13-åring kan handle slik ts beskriver. Det viktigste ts gjør er å følge rådene over her om å kontakte riktige instanser og stenge internett-tilgang, skjerme jenta fra seg selv. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
BeautyBox skrev (Akkurat nå):

Kan dere slutte å skrive at dette er trolling? Det er faktisk ikke så usannsynlig at dette er helt reelt. Ja, en 13-åring kan handle slik ts beskriver. Det viktigste ts gjør er å følge rådene over her om å kontakte riktige instanser og stenge internett-tilgang, skjerme jenta fra seg selv. 

Hvis den 13-årige datteren til TS "har vært innlagt før flere ganger pga forsøk på knivstikking + extrem utbrudd ", ville Barnevernet for lengst ha blitt koblet inn.

Og dersom et barn begynner å legge ut nakenbilder på voksensider, vil dette bli reagert på.

Dessuten virker hovedinnlegget altfor dramatisk med bæsjing i stua, og en 13-åring som ikke dusjer på en måned.

Sitat

Hei, eg vil spørre om eg burde finne hjelp/dattera mi går gjennom noe. Hun har ikke dusja på 1 måned, og ingen motivasjon til det og poster over 20 naken bilder på 18+ lagde nettsider og chatter med eldre menn, kler seg svært lite klær ofte og sier at hun "ønsker" voldtekt, og uttryker å ville kutte seg selv, og henger aldri med jevnalder/har ikke ordentlige venner og veldig irritabel og kjefter extremt sårende ting til meg og urinerte og bæsja i stua bevisst for at eg skal reagere og skape reaksjon og hun er ofte frustrertt pga sliter med å uttryke følelser og veldig vanskelig for meg å ta vare på henne :( eg vet ikke hvem eg burde kontake for hjelp. Hun har vært innlagt før flere ganger pga forsøk på knivstikking + extrem utbrudd

AnonymBruker
Skrevet
mmtineever skrev (1 time siden):

.

Dere trenger begge hjelp!! 

Anonymkode: c049c...7aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mmtineever skrev (49 minutter siden):

Okk👍 takk jeg skal prøve å få kontakt med fastlegen hennes og se hvordan det går 

Og din egen fastlege!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og din egen fastlege!! 

... eller en norsklærer.

Språket i hovedinnlegget bærer preg av å være skrevet av en 14-åring som kjeder seg i skoleferien, så hvem TS enn er, anbefales det å følge bedre med i norsktimene i tiden framover.

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...