AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg fikk en melding fra en person som sier hun vippset meg penger ved et uhell og ber meg vippse tilbake. Jeg ser på kontoen min at det er utført en straksbetaling og at den står som Reservert. Finnes det noen måte å bli svindlet på her hvis jeg vippser de pengene tilbake? Anonymkode: ff660...14e
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Hadde ikke vipset før de var inne på konto. Penger som er reservert er ikke dine. Personen kan kontakte vipps. Så kontakter vipps deg. Anonymkode: fe824...b5b 2 1
Missy77 Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august (endret) Det står sånn inne på bankkontoen min. Men det gjør det med flere transaksjoner jeg har gjort i helgen også. Fortsatt vente til de står som bokført? Endret 2. august av Missy77 Glemte anonymknappen
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Ta kontakt med vennen din på en annen plattform. Sendte hun sms, send henne facebookmelding. eller ring… Anonymkode: b6519...541
Anno2024 Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Missy77 skrev (Akkurat nå): Det står sånn inne på bankkontoen min. Men det gjør det med flere transaksjoner jeg har gjort i helgen også. Fortsatt vente til de står som bokført? Ja vent
Missy77 Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta kontakt med vennen din på en annen plattform. Sendte hun sms, send henne facebookmelding. eller ring… Anonymkode: b6519...541 Hun har sendt melding inne på Vipps og som sms. Jeg kjenner henne ikke. Hun kjøpte noen greier av meg på Finn for en stund siden…
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Vips sier jo selv at man skal vipse tilbake om noen har vipset feil. Om det står både inne på vips appen OG i banken at du har fått 3500 kr fra henne, så er det nok trygt å vipse tilbake. Det at det bare er reservert er fordi det er søndag og det tar litt tid før det blir bokført. Anonymkode: 07a94...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vips sier jo selv at man skal vipse tilbake om noen har vipset feil. Om det står både inne på vips appen OG i banken at du har fått 3500 kr fra henne, så er det nok trygt å vipse tilbake. Det at det bare er reservert er fordi det er søndag og det tar litt tid før det blir bokført. Anonymkode: 07a94...3f9 Så lenge det er reservert kan det kanselleres. Ts, vent til det er inne på konto/bokført. Anonymkode: df921...752
Missy77 Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august Ok, takk for svar alle. Kan ikke være forsiktig nok i disse tider. 🙈
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge det er reservert kan det kanselleres. Ts, vent til det er inne på konto/bokført. Anonymkode: df921...752 Vipps skriver selv på sine nettsider at når noe først er vippset over, kan det IKKE kanselleres eller trekkes tilbake. Gjort er gjort. De skriver ingenting om at vippsing gjort i helger kan kanselleres. Uansett ville jeg ventet til transaksjonen var faktisk bokført, ikke bare reservert, om jeg var ts. For å være sikker. Anonymkode: d8600...e97
megda Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Folk svindler vanligvis ved at du skal få en opplevelse av at de er til å stole på, på tross av manglende informasjon. De fleste mennesker bruker heller markører for tillit enn konkrete data, fordi vi er mer redde for å virke vanskelige enn for å bare stole på det noen andre sier. Den andre metoden er at du skal oppleve FOMO, slik at du må være rask og dermed ikke får tid til å reflektere over at det er ugler i mosen. Uansett: Vent til pengene er på konto. Det er ikke du som har gjort en feil her, og dersom det var svindel, ville personen nok ha manipulert deg til å føle empati for at de trenger pengene tilbake akkurat nå på grunn av a, b, c.
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Du kan jo ringe banken din og dobbeltsjekke med dem før du gjør noe som helst. Anonymkode: 19166...359
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo ringe banken din og dobbeltsjekke med dem før du gjør noe som helst. Anonymkode: 19166...359 Hvorfor det? Det er søndag i dag, og i morgen vil jo beløpet bli bokført uansett, så hva skal hun ringe for da? Anonymkode: d8600...e97
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vipps skriver selv på sine nettsider at når noe først er vippset over, kan det IKKE kanselleres eller trekkes tilbake. Gjort er gjort. De skriver ingenting om at vippsing gjort i helger kan kanselleres. Uansett ville jeg ventet til transaksjonen var faktisk bokført, ikke bare reservert, om jeg var ts. For å være sikker. Anonymkode: d8600...e97 Nå kan man ringe vipps og få det kanselert. Dette har skjedd, så da venter man til pengene er inne. Anonymkode: fe824...b5b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå