Gå til innhold

Er surfe-hunder dyremishandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så nettopp glimt av et innslag på Dagsrevyen om hunder som deltok i et surfe-mesterskap.

Er det dyremishandling?

Dessuten: flere av dem hadde solbriller og kostymer på. Er det greit?

Anonymkode: b9f7d...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om dette selv. Men vil si det kommer an på hvordan de lærer dem å surfe, og om de har lett for å komme til skade under surfingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min surfer ikke. Men har solbriller som brukes om vinteren for å ikke bli snøblind, og når det skarp vær på båttur. 

Anonymkode: 548fd...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg ikke si. De liker det nok, ellers hadde ikke hunden gjort det.

Anonymkode: 23f45...6a4

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det koser seg sikkert 

• Liker 3
Skrevet

Med forbehold om at jeg ikke vet noe om denne sporten: Jeg kan ikke helt se hva som kan være problematisk med dette? Kan forestille meg at hundene får kvalitetstid med eieren sin mens de trener, og at det hele er mest som lek for dem? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fikk ikke med meg så mye av reportasjen, dessverre. Men tipper det er dette mesterskapet:

World Dog Surfing Championships 2026: In pictures - BBC Newsround

Ts

Tusen takk til alle som har svart ❤️ Jeg er nemlig nysgjerrig på om sånt er ok. 

Anonymkode: b9f7d...564

Hmmm....syns noen av de hundene ser rimelig miserable ut i uttrykket, slik som min hund så ut når hun frøs. Sammenlignet med disse bildene av hunder i agilitykonkurranser.

• Liker 1
Skrevet
Summer Breeze skrev (3 minutter siden):

Hmmm....syns noen av de hundene ser rimelig miserable ut i uttrykket, slik som min hund så ut når hun frøs. Sammenlignet med disse bildene av hunder i agilitykonkurranser.

Katter og hunder ser generelt litt miserable ut når de er våte i pelsen. Det ser bare sånn ut, hunden kan ikke noe for det. Det betyr ikke at den FØLER seg eller er miserabel. Den har sikkert lyst til å riste den våte pelsen sin der på brettet men vet den må vente til den får landjorda/stranden under føttene.

En hund som virkelig ikke liker eller ikke vil opp på et surfebrett hadde nok begynt å stritte i mot eller rygge unna når den ble tatt med til stranden, og eieren hadde garantert merket motviljen og tatt det til følge. Ingen vil jo ha en hund som misliker å stå på surfebrettet og mistrives med det.

Jeg tror hundene stortrives med å få være med eieren sin og gjøre noe, være i aktivitet og delta. Det er det hunder elsker. Å være med "flokken" sin, altså eieren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dyremishandling er det ikke.

Anonymkode: f959b...a9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...