Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være med å arrangere en baby shower for ei venninne, men som alt annet her i landet så er ting dyrt😅

Jeg skal selvfølgelig dele utgiftene med flere, men som trygdet så har jeg ikke allverden å rutte med.. Jeg skal bl.a. bake en kake (ikke noe fancy, men en langpannekake jeg vet hun liker).

Så, mitt spørsmål er; hadde dere syntes det var greit å gå deler av showeren som en baby shower-gave, eller hadde dere blitt skuffet om dere ikke fikk en gave i tillegg?

Anonymkode: 9908f...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt en liten ting i tillegg, ja. 

Anonymkode: 336c3...aed

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe på salg på HM. Du får noe fint for 50 kr. 

Anonymkode: 350e0...144

Skrevet

Gi en gave. Trenger ikke være dyr.

Anonymkode: b386a...951

Skrevet

Ja jeg hadde syntes det var helt greit. Du kan bare si det som det er :)

Det er koselig å gi en liten gave i tillegg da, trenger ikke være dyrt. De har raslebok på Biltema til 60kr eller bamse på Jysk til 15kr for eksempel. Eller våtservietter. Skriv et fint kort.

Anonymkode: a8ece...0fc

Skrevet

Nå synes egentlig jeg baby shower er noe tull - men i de fleste baby shower jeg har vært i, har vi spleisa på gave. Kjøpte stellebord til ei, vippestol til ei anna.

Anonymkode: dea58...b7e

Skrevet

Jeg ville først og fremst blitt skuffet om det ble arrangert baby shower for meg, da jeg synes det er så amerikansk, glam og harry. Men om den kommende moren ønsker seg dette så er det vel fint. 

Jeg ser ikke poenget med en bamse til 15,- som noen nevner. De fleste vil ha kvalitet til babyen sin. Kan dere ikke spleise på en bedre gave også da? Om det så kun koster 40,- per pers?

Skrevet (endret)

Er ikke noe glad i babyshower, jeg holder nok på å vente med å gi babyting til barnet faktisk er født. Når det er sagt kan man fint be gjester bidra, f.eks. å ta med en kake osv. Jeg synes at det å stå for et selskap og ha det hos seg med forberedelser, dekking, oppvask er et eget bidrag. Ville nok likevel gi en liten gave og lagt litt arbeid i et fint kort.

Trenger ikke koste mye, og man kan gjøre litt gøy ut av det eller legge litt omtanke i det. Det er gjerne mye mer minneverdig enn hva det kostet.

Sånne babykluter i musselin er fine til mye og veldig nyttige å ha noen av, ved amming, stell, på tur osv. og koster 20 kr. Jeg brukte dem mye og lenge. 

https://www.barnashus.no/utstyr-til-barn-og-baby/stelle/handkle--klut/babyklut-musselin-blue-11029137

Hvis du kan strikke, er det babysokker som er veldig enkle å strikke, eller et lite smetteskjerf. (Bare vær obs på at babyer ikke skal ha garn som er fluffy, det blir slike fibre i luften som ikke er bra. )  Hvis du ikke kan, kanskje du kjenner en som kan gjøre det for deg. Tenker strikkeglade gjerne strikker et lite babyskjerf for deg. 

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=2203&cid=1

Endret av alfathealfa
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg skal være med å arrangere en baby shower for ei venninne, men som alt annet her i landet så er ting dyrt😅

Jeg skal selvfølgelig dele utgiftene med flere, men som trygdet så har jeg ikke allverden å rutte med.. Jeg skal bl.a. bake en kake (ikke noe fancy, men en langpannekake jeg vet hun liker).

Så, mitt spørsmål er; hadde dere syntes det var greit å gå deler av showeren som en baby shower-gave, eller hadde dere blitt skuffet om dere ikke fikk en gave i tillegg?

Anonymkode: 9908f...ae4

Jeg hadde absolutt ikke blitt skuffet om jeg ikke fikk gave av en venninne i babyshower, det viktigeste er jo at hun er med.

Personlig så hadde jeg nok ikke dratt i en babyshower jeg har vært med å arrangere uten gave.  De har jo feks sokker til 49 for 3 par på sparkjøp, rangle til 35 kroner på biltema, raslebok til 60 kr

Anonymkode: 27108...8b3

Skrevet

Personlig ville jeg ikke blitt skuffet, men det er ikke vanlig å droppe gave, nei.

Anonymkode: bfb7f...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...