AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Har ikke landet på sted enda. Men vi liker byen og områdene rundt. Kan dere som bor der, si litt om hvordan det er? Vi bor nå ca 2,5 time unna, i innlandet, så vil bli noe litt annet. Vi flytter med to barn i barneskolealder. Begge jobber i helse, hvordan er jobbmulighetene? Ønsker erfaringer om alt mulig😊 Anonymkode: 2dd42...fb8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:54 #2 Skrevet søndag kl. 18:54 Jeg har bodd der store deler av livet. Ambjørnrød, Begby og Kråkerøy er fine familieområder. Av disse stedene liker jeg Begby godt, med skog og mark i nærheten, mange barnefamilier, trivelig miljø og kort vei til Sarpsborg og Sverige. Det er fine steder både på vest og østsiden av bybrua, personlig liker jeg østsiden best. Verkstedbyen er et nytt og spennende område. Jeg ville styrt unna Lisleby og Sellebakk, selv om det er litt rimeligere å bo der. Busstilbudet generelt er ikke så bra og i rushen kan det bli en del trafikk/kø, særlig om man skal over bybroen. Men vet ikke om det er noe mer enn andre byer.. Bomstasjoner er det nok av, men personlig syns jeg det er verdt å ha bil fremfor å måtte belage meg på busstilbudet. Mye kulturliv, tilbud for barn (også gratis), festivaler, og sommeren er spesielt herlig i Fredrikstad..😊 I områdene rundt Gamlebyen virker det også fint å bo. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://aktivitetsportalenfredrikstad.no/aktivitetstilbyder/ Ved Helsehuset i Fredrikstad og Frisklivssentralen er det et utrolig godt miljø og tilbud, jobbmuligheter vet jeg ikke noe særlig om. Ikke så langt til sykehuset da. Velkommen! ❤️ Anonymkode: 46527...e20 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:48 #4 Skrevet mandag kl. 08:48 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har bodd der store deler av livet. Ambjørnrød, Begby og Kråkerøy er fine familieområder. Av disse stedene liker jeg Begby godt, med skog og mark i nærheten, mange barnefamilier, trivelig miljø og kort vei til Sarpsborg og Sverige. Det er fine steder både på vest og østsiden av bybrua, personlig liker jeg østsiden best. Verkstedbyen er et nytt og spennende område. Jeg ville styrt unna Lisleby og Sellebakk, selv om det er litt rimeligere å bo der. Busstilbudet generelt er ikke så bra og i rushen kan det bli en del trafikk/kø, særlig om man skal over bybroen. Men vet ikke om det er noe mer enn andre byer.. Bomstasjoner er det nok av, men personlig syns jeg det er verdt å ha bil fremfor å måtte belage meg på busstilbudet. Mye kulturliv, tilbud for barn (også gratis), festivaler, og sommeren er spesielt herlig i Fredrikstad..😊 I områdene rundt Gamlebyen virker det også fint å bo. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://aktivitetsportalenfredrikstad.no/aktivitetstilbyder/ Ved Helsehuset i Fredrikstad og Frisklivssentralen er det et utrolig godt miljø og tilbud, jobbmuligheter vet jeg ikke noe særlig om. Ikke så langt til sykehuset da. Velkommen! ❤️ Anonymkode: 46527...e20 Jeg er ikke Ts, men jeg vil likevel takke for at du tok deg tid til å skrive så langt og bra om byen ❤️ Jeg er vurderer nemlig også Fredrikstad. Håper det kommer andre svar i dette emnet også ❤️ Anonymkode: 421cc...1d6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:11 #5 Skrevet mandag kl. 09:11 Jeg har også Fredrikstad på min liste men har aldri bært der lol😂🥰 Anonymkode: cc552...f55 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:26 #7 Skrevet mandag kl. 09:26 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har bodd der store deler av livet. Ambjørnrød, Begby og Kråkerøy er fine familieområder. Av disse stedene liker jeg Begby godt, med skog og mark i nærheten, mange barnefamilier, trivelig miljø og kort vei til Sarpsborg og Sverige. Det er fine steder både på vest og østsiden av bybrua, personlig liker jeg østsiden best. Verkstedbyen er et nytt og spennende område. Jeg ville styrt unna Lisleby og Sellebakk, selv om det er litt rimeligere å bo der. Busstilbudet generelt er ikke så bra og i rushen kan det bli en del trafikk/kø, særlig om man skal over bybroen. Men vet ikke om det er noe mer enn andre byer.. Bomstasjoner er det nok av, men personlig syns jeg det er verdt å ha bil fremfor å måtte belage meg på busstilbudet. Mye kulturliv, tilbud for barn (også gratis), festivaler, og sommeren er spesielt herlig i Fredrikstad..😊 I områdene rundt Gamlebyen virker det også fint å bo. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://aktivitetsportalenfredrikstad.no/aktivitetstilbyder/ Ved Helsehuset i Fredrikstad og Frisklivssentralen er det et utrolig godt miljø og tilbud, jobbmuligheter vet jeg ikke noe særlig om. Ikke så langt til sykehuset da. Velkommen! ❤️ Anonymkode: 46527...e20 jeg skulle inn å svare men ser du kom meg i forkjøpet med et veldig bra innlegg! Anonymkode: 0aed9...67c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #8 Skrevet mandag kl. 09:35 ille bra!!! Anonymkode: 81cd1...9a9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:36 #9 Skrevet mandag kl. 17:36 Jeg er innflytter i Fredrikstad. Har bodd her over flere år. Min erfaring er at byen er helt grei. Det skjer ikke så utrolig mye her (for oss som er vant til Trondheim og Oslo). Trygt å bevege seg. Passe anonym. Ikke særlig bra busstilbud. For single voksne uten barn er det fryktelig lite møteplasser. Dessuten har de innfødte sine egne sosiale grupper fra oppveksten. Barn og pensjonister har derimot svært mange møteplasser og tilbud, da kommunen og frivillige organisasjoner satser på de to gruppene. Jeg får se hvor lenge jeg blir boende her. Anonymkode: bf04d...2cf 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:07 #10 Skrevet mandag kl. 21:07 AnonymBruker skrev (På 2.8.2026 den 20.54): Jeg har bodd der store deler av livet. Ambjørnrød, Begby og Kråkerøy er fine familieområder. Av disse stedene liker jeg Begby godt, med skog og mark i nærheten, mange barnefamilier, trivelig miljø og kort vei til Sarpsborg og Sverige. Det er fine steder både på vest og østsiden av bybrua, personlig liker jeg østsiden best. Verkstedbyen er et nytt og spennende område. Jeg ville styrt unna Lisleby og Sellebakk, selv om det er litt rimeligere å bo der. Busstilbudet generelt er ikke så bra og i rushen kan det bli en del trafikk/kø, særlig om man skal over bybroen. Men vet ikke om det er noe mer enn andre byer.. Bomstasjoner er det nok av, men personlig syns jeg det er verdt å ha bil fremfor å måtte belage meg på busstilbudet. Mye kulturliv, tilbud for barn (også gratis), festivaler, og sommeren er spesielt herlig i Fredrikstad..😊 I områdene rundt Gamlebyen virker det også fint å bo. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://aktivitetsportalenfredrikstad.no/aktivitetstilbyder/ Ved Helsehuset i Fredrikstad og Frisklivssentralen er det et utrolig godt miljø og tilbud, jobbmuligheter vet jeg ikke noe særlig om. Ikke så langt til sykehuset da. Velkommen! ❤️ Anonymkode: 46527...e20 Tusen takk for kjempefint svar!❤️ Skal ta en titt på linken, tusen takk😊 Anonymkode: 2dd42...fb8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:08 #11 Skrevet mandag kl. 21:08 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er innflytter i Fredrikstad. Har bodd her over flere år. Min erfaring er at byen er helt grei. Det skjer ikke så utrolig mye her (for oss som er vant til Trondheim og Oslo). Trygt å bevege seg. Passe anonym. Ikke særlig bra busstilbud. For single voksne uten barn er det fryktelig lite møteplasser. Dessuten har de innfødte sine egne sosiale grupper fra oppveksten. Barn og pensjonister har derimot svært mange møteplasser og tilbud, da kommunen og frivillige organisasjoner satser på de to gruppene. Jeg får se hvor lenge jeg blir boende her. Anonymkode: bf04d...2cf Høres ut som byen har mye av det vi som barnefamilie ser etter, hvertfall, tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 2dd42...fb8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:08 #12 Skrevet mandag kl. 22:08 Ahre-Ketil Lillehagen er jo derfra. Og etter å ha ledd masse av han så flirer jeg hver gang jeg hører dialekten. Anonymkode: 686d0...79d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå