AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Jeg har diabetes og Ozempic fungerer utmerket for å bidra til jevnt blodsukker. Men. Jeg blir veldig fort mett og det varer lenge. Om jeg spiser f eks kl 13-14 på dagen så trenger jeg ikke noe middag eller kvelds. Kanskje litt frukt og en yoghurt bare. Dette gjør at det er usigelig kjedelig for min mann (kun oss to som bor hjemme) Jeg har mistet litt interessen for mat- og å spise etter kl 16 gjør meg bare tung og gjerne kvalm. Er ikke sulten og har ikke lyst på varmmat da. Til lunsj hat jeg god apetitt og er sulten- men blir fort mett også da selvsagt. Flere som har det sånn? Tvinge kroppen til å spise i vanlig middagstid- eller følge matlyst og hva jeg er komfortabel med? Anonymkode: e0ebb...733
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Om 5-10 år har man nok gjort nok forskning på ozempic. Når kroppen ikke gir sultsignaler fra kl 13 og resten av dagen, er det ikke bra. Kan du ikke heller gå på vanlig diabetesmedisiner? Jeg er ingen anti-vaksine/medisin- fanatiker, men når man ser til kjendiser på ozempic som ser ut som anorektiske skjeller, blir man veldig bekymret. Jeg vil tro ozempic er ute av produksjon om få år, gitt hvordan det ødelegger kroppens naturlige funksjoner (som sultsemteret i hjernen) Anonymkode: 45776...ff8 2 1
Snop Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om 5-10 år har man nok gjort nok forskning på ozempic. Når kroppen ikke gir sultsignaler fra kl 13 og resten av dagen, er det ikke bra. Kan du ikke heller gå på vanlig diabetesmedisiner? Jeg er ingen anti-vaksine/medisin- fanatiker, men når man ser til kjendiser på ozempic som ser ut som anorektiske skjeller, blir man veldig bekymret. Jeg vil tro ozempic er ute av produksjon om få år, gitt hvordan det ødelegger kroppens naturlige funksjoner (som sultsemteret i hjernen) Anonymkode: 45776...ff8 1. hvordan ødelegger det sultsenteret i hjernen permanent, er dette støttet av forskning eller bare noe du tror? 2. Hvor mange kjendiser som ser ut som skjeletter har bekreftet at de går på ozempic? Eller tipper du bare igjen? 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden «Trenger» du ikke noe mer? Det er ikke gitt at du ikke «trenger» mer bare fordi du ikke er sulten. Jeg går på Wegovy selv, og sultdemping er naturligvis en del av medisinen. Men jeg opplever sult for vanlige måltider. Mulig det har noe med dose å gjøre, også. Men at man ikke er sulten betyr ikke at kroppen har fått de næringsstoffene den trenger. Hvis du har liten apetitt og spiser lite er det viktig at du ser på hva du faktisk får i deg. Det er særlig viktig for kvinner som etterhvert kommer i overgangsalder for å forebygge sykdom og skade. Tenker særlig på protein, kalsium, vitaminer, mineraler og jern for å opprettholde muskelmasse og skjelett. Spiser man endel til 3-4 måltider dekker man det meste med å spise variert kost. Spiser man lite er det ekstra viktig å sjekke at inntaket faktisk er nok. Anonymkode: 74676...9b8 2
Perfume Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg går på ozempic selv, men har sult både morgen og kveld, men ingenting utover tre måltider.. Ikke lyst på snop eller andre ting heller, så veldig fornøyd! Kan det være du er på for høy dose? Selv er jeg på 0.5 mg, vært i seks uker. Går ned ca 5-600 gram per uke, totalt nå 5.6 kg. Men jeg spiser "normalt" dvs blir også veldig fort mett i forhold til før.. Spiser kanskje ett til to knekkebrød til frokost, kanskje en porsjon lunsj ( liten) og en porsjon middag ( liten). Spiser jeg for mye fett eller sukker så blir det diaré enten samme dag eller dagen etter. Det er vel meningen også..? Derfor viktig å spise proteiner først og så en del fiber. Og drikke mye vann.. Endret 9 timer siden av Perfume 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Tar dere kosttilskudd når dere går på denne slankemedisinen? Anonymkode: 8d5d2...55d
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar dere kosttilskudd når dere går på denne slankemedisinen? Anonymkode: 8d5d2...55d Dette er ikke en slankemedisin- men en diabetesmedisin. Noen har en «bivirkning» at de går ned i vekt- noe som også er positivt ifm diabetes. Jeg er lav på jern, b-12 og folat. Noe jeg også var før jeg startet denne behandlingen. Tar tilskudd mot det. Og d-vitaminer om vinteren da. ts Anonymkode: e0ebb...733 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Løsningen her er vel bare å hoppe over lunchen? Det er ingen problem, jeg gjør det hver dag, men dersom det blir vanskelig for deg så kan du jo kanskje lage deg en litt større frokost? Det faktum at "Ozempic face" definetivt er en ting, gjør meg også litt skeptisk til hva vi kommer til å finne ut om denne relativt nye medisinen i løpet av noen år. Anonymkode: afb91...198
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har diabetes og Ozempic fungerer utmerket for å bidra til jevnt blodsukker. Men. Jeg blir veldig fort mett og det varer lenge. Om jeg spiser f eks kl 13-14 på dagen så trenger jeg ikke noe middag eller kvelds. Kanskje litt frukt og en yoghurt bare. Dette gjør at det er usigelig kjedelig for min mann (kun oss to som bor hjemme) Jeg har mistet litt interessen for mat- og å spise etter kl 16 gjør meg bare tung og gjerne kvalm. Er ikke sulten og har ikke lyst på varmmat da. Til lunsj hat jeg god apetitt og er sulten- men blir fort mett også da selvsagt. Flere som har det sånn? Tvinge kroppen til å spise i vanlig middagstid- eller følge matlyst og hva jeg er komfortabel med? Anonymkode: e0ebb...733 Tenker ett viktig spørsmål her er, er du overvektig? Anonymkode: 102c4...16f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Ozempic er ikke en ny medisin. Den kom på markedet (for diabetes) for 9år siden og var i utprøving i flere år før dette. Det som er nytt er de nye bruksområdene til semaglutide som feks til vektreduksjon og forebygging av enkelte hjerte- og nyrekomplikasjoner hos de med dia typ 2. det forskes også på virkningen det har på inflammasjon. Ozempic-face er ogsp helt latterlig, da det ikke var noe med semaglutide å gjøre, men rask vektnedgang, uansett hvordan dette oppnås. til deg TS: du kan prøve å flytte det «store» måltidet til senere og heller ha en lettere lunsj. Men det vil nok stabilisere seg etterhvert. Det viktigste med tanke på at du bruker dette for diabetes er vel at du spiser jevnlig og gir kroppen det den trenger. Anonymkode: 436cf...593
Matas Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Tråden er ryddet for medisindosering. Matas, mod.
Perfume Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tar dere kosttilskudd når dere går på denne slankemedisinen? Anonymkode: 8d5d2...55d Nei, fordi dette er diabetes medisin og jeg har ingen mangler. Følges opp ganske tett!
Perfume Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Løsningen her er vel bare å hoppe over lunchen? Det er ingen problem, jeg gjør det hver dag, men dersom det blir vanskelig for deg så kan du jo kanskje lage deg en litt større frokost? Det faktum at "Ozempic face" definetivt er en ting, gjør meg også litt skeptisk til hva vi kommer til å finne ut om denne relativt nye medisinen i løpet av noen år. Anonymkode: afb91...198 Ozempic face er ingenting. Det er en myte. Det er vel egentlig "slanke seg litt for mye for fort" face, som kan skje av alle måter man går fort ned i vekt.
Perfume Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ozempic er ikke en ny medisin. Den kom på markedet (for diabetes) for 9år siden og var i utprøving i flere år før dette. Det som er nytt er de nye bruksområdene til semaglutide som feks til vektreduksjon og forebygging av enkelte hjerte- og nyrekomplikasjoner hos de med dia typ 2. det forskes også på virkningen det har på inflammasjon. Ozempic-face er ogsp helt latterlig, da det ikke var noe med semaglutide å gjøre, men rask vektnedgang, uansett hvordan dette oppnås. til deg TS: du kan prøve å flytte det «store» måltidet til senere og heller ha en lettere lunsj. Men det vil nok stabilisere seg etterhvert. Det viktigste med tanke på at du bruker dette for diabetes er vel at du spiser jevnlig og gir kroppen det den trenger. Anonymkode: 436cf...593 Fakrisk kom den på 90 tallet, til forskning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå