Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det egentlig noe forskjell på Omo color og den andre for hvitt/lyst tøy? Blir det ikke like rent og kan man ikke bare bruke disse 2 omenannen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For hvitt røy har som regel ring i seg som lysner tøyet.

Selv bruker jeg kun for farget tøy, selv på hvitt.

Anonymkode: 30df8...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (7 timer siden):

Er det egentlig noe forskjell på Omo color og den andre for hvitt/lyst tøy? Blir det ikke like rent og kan man ikke bare bruke disse 2 omenannen?

Du trenger ikke hvitvaskepulver. Bruk bare f.eks Omo color eller Blenda color. 

Hvitt tøy er som regel farget hvitt, så color-vaskemiddelet er helt greit å bruke på det.

Det som er viktig for å bevare hvite tekstiler hvite og unngå misfarging, er å fargesortere alt før vask. Hvitt vaskes kun sammen med annet hvitt, ikke noen andre farger. Hvite håndklær vaskes kun sammen med andre hvite håndklær.Frottè vaskes bare sammen med frottè fordi det kan gi nupper på andre tekstiler. Hvite klær vaskes bare sammen med andre hvite klær, ingen sammenblanding med andre farger.

Da bevarer du hvite klær hvite.

Anonymkode: f7dc0...86c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke hvitvaskepulver. Bruk bare f.eks Omo color eller Blenda color. 

Hvitt tøy er som regel farget hvitt, så color-vaskemiddelet er helt greit å bruke på det.

Det som er viktig for å bevare hvite tekstiler hvite og unngå misfarging, er å fargesortere alt før vask. Hvitt vaskes kun sammen med annet hvitt, ikke noen andre farger. Hvite håndklær vaskes kun sammen med andre hvite håndklær.Frottè vaskes bare sammen med frottè fordi det kan gi nupper på andre tekstiler. Hvite klær vaskes bare sammen med andre hvite klær, ingen sammenblanding med andre farger.

Da bevarer du hvite klær hvite.

Anonymkode: f7dc0...86c

Her har jeg aldri sortert ut hvitt. Alt vaskes sammen, så lenge jeg vet det ikke avgir farger. Alt hvitt er like hvitt.

Sorterer kun på grader, 60 og 40.

Anonymkode: 30df8...ef8

Skrevet

Jeg bruker bare vaskemiddel for farget tøy. Mye hvitt tøy er farget hvitt og blir misfarget av blekemiddel i vaskemiddel for hvitt tøy.

Skrevet
ThereGoesBob skrev (13 timer siden):

Vaskepulver for hvitt tøy inneholder fargeblekingsmidler som kan bleke fargene i farget tøy slik at de blir skjoldete og stygge, derfor vil jeg ikke anbefale å vaske farget tøy med vaskemidler beregnet for hvitt tøy.

Å gjøre motsatt, nemlig å bruke vaskemiddel for farget tøy også på hvitt tøy, det går fint.

Skrevet

Har et ganske stort norgesflagg. Burde jeg vaske dette med Omo White så ikke de hvite fargene på flagget blir rosa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...