AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei! Jeg kjenner at jeg sliter veldig med forholdet til svigermor under graviditeten. Nesten alt hun gjør og sier irriterer meg for tiden. Hun er veldig påtrengende, og siden hun er nærmeste nabo, dukker hun ofte opp uanmeldt og blander seg i det meste. Hun har alltid vært vant til å styre og bestemme mye i livet til mannen min, mens jeg selv er oppvokst med at man skal være selvstendig og klare seg på egen hånd. Derfor krasjer vi nok ekstra mye. Jeg er nå 30 uker gravid, og fødselen nærmer seg. Jeg er livredd for at hun skal ødelegge barseltiden min ved å komme på døren hele tiden og overstyre oss. Jeg ønsker ikke besøk på sykehuset, men mannen min tør ikke å si dette til henne. Hun insisterer på å komme, blant annet fordi hun ikke fikk besøke svigerbroren min på sykehuset sist. Jeg får nesten vondt i magen bare av å tenke på alt besøket og hvor mye hun kommer til å blande seg. Jeg forstår selvfølgelig at hun ønsker å være en del av barnets liv, men akkurat nå sliter jeg veldig med tanken på å måtte dele denne tiden med henne. Mannen min er uenig med meg og mener det er en selvfølge at vi skal få mye besøk etter fødselen. Dette plager meg veldig, og jeg er redd for at stresset rundt henne og familien hans skal gjøre barseltiden tung, eller at jeg skal bli deprimert. Jeg føler nesten at dette tar bort mye av gleden ved graviditeten. Er det noen andre som har hatt det på samme måte, men opplevde at det gikk bedre enn fryktet? Eller er det noen som har gode råd til hvordan man kan sette grenser før fødselen? 😥 Anonymkode: 4b4c4...e0f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Mannen din er en tøffel. En mann som syns det er bedre at mor til sitt barn sliter enn at han må ta et oppgjør med mamma…. Anonymkode: 0f033...038
Labbefrøken Skrevet 52 minutter siden #3 Skrevet 52 minutter siden Kjære Ts, si NEI! Nei! Nei! Nei! Gjør det også klinkende klart for mannen din. Ja svigermor skal få besøke en gang etter fødselen, men når dette passer er opp til deg. Det er du som blør, som har voldsomme smerter, som får energien sugd ut av deg og som nesten ikke får søvn mens du har ditt livs hormonkræsj. At mannen din mener det er en selvfølge at dere skal få mye besøk den første nyfødttiden er for det første helt på trynet, men enda viktigere FULLSTENDIG irrelevant. Det er ikke han som går igjennom disse tingene- det er du. Si nei. Bli sinna om du må. 1
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #4 Skrevet 49 minutter siden Der vi bor er det ikke lengre lov å ha besøk på sykehuset (barsel og barselhotellet på ahus). Jeg tenker at det er vanskelig å vite hvor mye som er naturlig besøk hjemme nå, før babyen er her. Hun kan jo besøke mannen din, så kan du slappe av i senga med babyen akkurat da hvis det ikke passer for deg. Jeg har underveis gitt tydelig beskjed når hun gjør noe relatert til besøk eller barn som jeg ikke er enig i. Stort sett aksepterer hun min mening. Vi valgte å få flere barn, og svigermor har passet når vi skulle føde neste feks. Anonymkode: 3d562...fad
Maleficenta Skrevet 46 minutter siden #5 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg kjenner at jeg sliter veldig med forholdet til svigermor under graviditeten. Nesten alt hun gjør og sier irriterer meg for tiden. Hun er veldig påtrengende, og siden hun er nærmeste nabo, dukker hun ofte opp uanmeldt og blander seg i det meste. Hun har alltid vært vant til å styre og bestemme mye i livet til mannen min, mens jeg selv er oppvokst med at man skal være selvstendig og klare seg på egen hånd. Derfor krasjer vi nok ekstra mye. Jeg er nå 30 uker gravid, og fødselen nærmer seg. Jeg er livredd for at hun skal ødelegge barseltiden min ved å komme på døren hele tiden og overstyre oss. Jeg ønsker ikke besøk på sykehuset, men mannen min tør ikke å si dette til henne. Hun insisterer på å komme, blant annet fordi hun ikke fikk besøke svigerbroren min på sykehuset sist. Jeg får nesten vondt i magen bare av å tenke på alt besøket og hvor mye hun kommer til å blande seg. Jeg forstår selvfølgelig at hun ønsker å være en del av barnets liv, men akkurat nå sliter jeg veldig med tanken på å måtte dele denne tiden med henne. Mannen min er uenig med meg og mener det er en selvfølge at vi skal få mye besøk etter fødselen. Dette plager meg veldig, og jeg er redd for at stresset rundt henne og familien hans skal gjøre barseltiden tung, eller at jeg skal bli deprimert. Jeg føler nesten at dette tar bort mye av gleden ved graviditeten. Er det noen andre som har hatt det på samme måte, men opplevde at det gikk bedre enn fryktet? Eller er det noen som har gode råd til hvordan man kan sette grenser før fødselen? 😥 Anonymkode: 4b4c4...e0f Har du spurt svigerinna di eller din manns hvordan de satte grenser? Du skrev din svigermor ikke fikk se den andre sønnens barn på sykehuset ...
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #6 Skrevet 42 minutter siden Hadde en slik svigermor og tøffel til mann selv. Etter fødsel kom hun innom hver eneste dag med "gode råd og tips". Ikke bodde hun i nærheten heller. Jeg ble så sykt sliten av all innblanding og det faktum at jeg aldri fikk fred i mitt eget hjem. Til slutt sa mannen ifra til henne, men fikk da til svar at han måtte ikke høre på meg, det var bare hormonene mine som snakket. Hun var ikke min svigermor så mange år etter det. 20 år etter er hun og sønnen nærmeste naboer, og navlestrengen er fortsatt ikke kuttet der. Har egentlig ingen gode råd, bare håper du eller mannen har mot til å sette ned foten og at hun tar hintet. Anonymkode: e9f17...287
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå