AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Jeg er fadder til en gutt som fyller 18 i høst. Jeg vil gi penger i bursdagsgave til ham, men vet ikke hvor mye som er vanlig til 18 årsgave når man er fadder. Er 500 nok? Eller bør jeg gi 1000? Jeg har pleid å gi 500 eller gave for ca tilsvarende de siste årene. Bør man gi mer til 18-årsdagen enn ellers? Vi er for øvrig ikke så kjempenære. Jeg har vært venn med moren helt siden barndommen, og jeg kjenner jo gutten, men på grunn av geografisk avstand treffes vi kanskje et par ganger per år. Jeg vet at mange mener at fadderoppgavene på en måte er ferdige ved konfirmasjonen, men akkurat det er en annen diskusjon. Anonymkode: 157b9...2aa
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Dersom jeg hadde vært invitert i selskap hadde jeg gitt 500 kr. Hvis ikke hadde jeg stoppet å gi ved konfirmasjonen. Anonymkode: e34e8...097
Brunello Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Hva gir du til andre venners barn? Ville gitt det samme. Antakelig blir svaret da 0. Vi gir bursdagsgave til de vi inviteres i bursdagsselskap til. Blir du det, er både 500,- og 1 000,- helt greit. Noe mer er unaturlig med deres relasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Jeg gar gitt 500 til vanlige bursdager og 1000 til 18-årsdagen. Etter det har jeg ikke gitt noe med mindre jeg er i selskap. Anonymkode: 2dda9...582
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Hva har faddertittelen med dette å gjøre? Hvor mye hadde du gitt dersom du ikke var fadder? Hvor mye gir du til andre venners barn på deres 18-årsdag? Evt hvor mye gir/gav du til denne ungdommens søsken som du ikke er fadder til? Hvis du gav 500 på 17-årsdagen, så tenker jeg at det er logisk å gi det samme til 18-årsdagen. Og så avslutte gavetradisjonen, med mindre 18-åringen pleier å gi bursdagsgave til deg. Anonymkode: fa994...881
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:58 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:58 Jeg gav 600kr til faddertanteungen min når hun fylte 18, vanlig gavesum er rundt 200kr. Anonymkode: ab1b5...e21
moomino Skrevet tirsdag kl. 19:03 #7 Skrevet tirsdag kl. 19:03 Her så fikk ungene 1000kr av vennuna mi som er fadder til den. De har altid stått nær. De andre fadderne ga ingenting
mereo Skrevet tirsdag kl. 19:10 #8 Skrevet tirsdag kl. 19:10 Oppgaven som fadder og gaver er jo ikke relevant for hverandre. Så gi det du føler er innafor og har råd til.
Crazydoglady Skrevet tirsdag kl. 19:16 #9 Skrevet tirsdag kl. 19:16 Jeg hadde gitt 1000,- i 18 års gave til mitt fadderbarn. Men når alt kommer til alt så kommer det jo selvsagt også an på økonomi og personlig preferanse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå