AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:59 #1 Skrevet lørdag kl. 08:59 Jeg skal kjøpe en gave til en familie som har en 13-åring som har høytfungerende autisme og som liker brettspill, men som sliter med en god del av dem som andre jevnaldrende ville like. Hun tåler dårlig å tape (så samarbeidsspill hadde vært supert) og det bør heller ikke vare for lenge da tålmodigheten hennes er begrenset, men det må samtidig være så gøy at hun faktisk har lyst til å legge fra seg nettbrettet sitt (som hun er klistret til 90% av sin våkne tid) og spille. Noen gode forslag? Anonymkode: c8238...904
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:08 #2 Skrevet lørdag kl. 09:08 Hm. Alias? Det er min favoritt! Men da bør hun kanskje syns at språk og ord er litt fengende😊 Jeg syns også Ryktet Går (tegnespill) er veldig gøy, selv om det kanskje egentlig er for yngre Anonymkode: 8a37f...1bb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:32 #3 Skrevet lørdag kl. 11:32 Villkatten. Reglene kan endres til at en og en finner kortet og peker. Må ikke være poeng. Memory Puslespill Anonymkode: 09967...d00
Diverse Skrevet lørdag kl. 11:39 #5 Skrevet lørdag kl. 11:39 Ikke helt det du spør om, men min sønn med autisme elsker å bygge lego etter instruks. Kanskje det kunne være noe? Finnes utrolig mye forskjellig varianter. 1
AprilLudgate Skrevet lørdag kl. 12:52 #6 Skrevet lørdag kl. 12:52 Hadde spurt Outland på mail. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:06 #7 Skrevet lørdag kl. 13:06 Mine jente (13) med autisme, liker Carcassonne og kortspill og er ubegripelig god i Villkatten. Men brettspill som velges foran pad, finnes ikke. Anonymkode: cdef3...69d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:39 #8 Skrevet lørdag kl. 22:39 Kan være samarbeidsspill er mer ubehagelig for en med autisme, siden de ofte krever veldig effektiv kommunikasjon, og/eller avslører hvor ulikt man tenker. Jeg mistenker at jeg har noe form for nevrodivergens, men jeg elsker sånne spill. Men så er jeg veldig god med ord og taktikk - og spiller nesten bare med andre som også muligens er på spekteret. Kan likevel skrive om de samarbeidsspillene jeg tenker kunne fungert Pandemic : ganske strategisk samarbeidsspill, men kan kreve at man samkjører litt. Krever at ungdommen synes temaet (finne kurer mot virus før for mange dør, riktignok fremstilt mer abstrakt) apellerer. Take time: et samarbeidsspill om å kommunisere uten å bruke ord, men ved å bli enig om en plan og så tilpasse ved behov. Ser for meg at dette kan være veldig frustrerende for en med autisme, men kommer an på hvor fremtredende rigid ungdommen er i tankemåten, det er jo litt individuelt Forbidden desert eller det enda enklere forbidden island er kanskje litt enkelt, men det er hvertfall samarbeidsspill man kan spille med yngre folk. Ellers er det kanskje lurt å finne ut av hva hun tåler dårligst av å tape til uflaks eller tape til å spille dårlig. Og om hun har noen interesser kan det hjelpe å ha spill innen dette temaet Anonymkode: 26b6f...f3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå