mmd Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Jeg ønsker å kjøpe et møbel som er til salgs på Finn.no. Har sendt 2 meldinger, de er ikke merket sett. For et par dager siden ble prisen satt ned. Det er ikke merket solgt. Hva kan være grunnen til at selgeren ikke kan se meldingen min?
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Masse useriøse selgere. Man kan lese meldinger som notifikasjon uten å åpne selve appen Anonymkode: 03126...f9e
mmd Skrevet 1. august Forfatter #3 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Masse useriøse selgere. Man kan lese meldinger som notifikasjon uten å åpne selve appen Anonymkode: 03126...f9e Ja så klart. Men siden prisen faktisk ble satt ned virker det som den er et ønske om å bli kvitt varen. Jeg vil virkelig gjerne kjøpe den, er det vits i å skrive enda en melding?
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Hva skriver du da? Pruting ignorerer jeg fullstendig. Og som nevnt trenger man ikke å åpne appen for å lese meldinger, så de kan være sett selv om de står som ulest. Anonymkode: 63c65...085 1
mmd Skrevet 1. august Forfatter #5 Skrevet 1. august Nei jeg pruter ikke. Jeg skriver bare at jeg er interessert i å kjøpe varen om den fortsatt er til salgs.
Blåttvann Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Hvordan formulerer du deg? Mange er så frekke at jeg ikke gidder å svare. Sier ikke at du var frekk, men derfor spør jeg hva du skriver. De jeg svarer begynner med "Hei!" f.eks, veldig mange skriver "kan hente i kveld for x sum". 3
Blåttvann Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august mmd skrev (4 minutter siden): Ja så klart. Men siden prisen faktisk ble satt ned virker det som den er et ønske om å bli kvitt varen. Jeg vil virkelig gjerne kjøpe den, er det vits i å skrive enda en melding? Jeg hadde skrevet "Hei! Jeg ønsker veldig gjerne å kjøpe denne varen, men det virker ikke som du får lest meldingene mine? Derfor prøver jeg igjen å skrive til deg og håper denne meldinger kommer frem. Hilsen Kari Nordmann" 1
mmd Skrevet 1. august Forfatter #8 Skrevet 1. august Blåttvann skrev (4 minutter siden): Hvordan formulerer du deg? Mange er så frekke at jeg ikke gidder å svare. Sier ikke at du var frekk, men derfor spør jeg hva du skriver. De jeg svarer begynner med "Hei!" f.eks, veldig mange skriver "kan hente i kveld for x sum". Dette skrev jeg: «Hei! Jeg er interessert i å kjøpe bordet. Er det fortsatt til salgs? Kan hente raskt.»
Blåttvann Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august mmd skrev (22 minutter siden): Dette skrev jeg: «Hei! Jeg er interessert i å kjøpe bordet. Er det fortsatt til salgs? Kan hente raskt.» Da er det veldig rart du ikke får svar. Har du skrevet med personen før og personen har blokkert deg? 3
mmd Skrevet 1. august Forfatter #10 Skrevet 1. august Blåttvann skrev (34 minutter siden): Da er det veldig rart du ikke får svar. Har du skrevet med personen før og personen har blokkert deg? Nei, aner ikke hvem det er men ser at hun bor i nærheten av meg. Hun har også veldig god score på finn.no (det har forresten jeg også, selv om jeg ikke handler så ofte). 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Det er noen som ikke forholder seg til meldinger på Finn, og som bare svarer om du ringer. Kanskje du skal prøve å ringe? Anonymkode: a43f3...c91
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august Merkelig at du ikke får respons på kontakten. Jeg har kjøpt og solgt mengder på Finn, og meldingen din er jo helt innafor. Men det er fremdeles ferietid for mange, kanskje det er (en del av) forklaringen? Uansett: Jeg ville sendt en siste melding til selger, og den ville jeg formulert som følger. «Hei, jeg kjøper gjerne bordet. Hvor snart kan jeg hente det? Mvh Kari Nordmann». Mange ha en forhåndsvisning på telefonen som kun viser et visst antall tegn fra Finn-meldingen. Her kommer «jeg kjøper» garantert opp på preview. Det er direkte «call to action» fremfor at selgeren kanskje kun ser «jeg er interessert» i preview. Burde selvsagt ikke være nødvendig, men slik er det noen ganger. Spørsmålet om hvor snart du kan hente det viser at du er genuint interessert uten masse frem og tilbake, og er ytterligere et direkte «call to action». Anonymkode: 3b040...031 1
mmd Skrevet 1. august Forfatter #13 Skrevet 1. august Irriterende. Ikke noe telefonnummer. Mener jeg har vært tydelig på at jeg ønsket å kjøpe varen. Hun var tydeligvis interessert i å selge siden hun satte ned prisen for noen dager siden. Merkelige folk. Har meldt henne nesten en uke nå, nå bare sletter jeg meldingene før jeg skriver noe surt. 😆 1 1
Elsker sjokolade Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august (endret) Jeg har gått glipp av to salg fordi jeg ikke fikk noe varsel om melding. Husker ikke på å sjekke Finn hver dag og når jeg gikk inn for å sjekke så hadde jeg melding som var 1-2 uker gamle. Svarte de, men da hadde de kjøpt samme varen av noen andre. Endret 3. august av Elsker sjokolade 1
SPOCA Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Manglende varsling. Har skjedd meg noen ganger. Spesielt nå som jeg er på ferie og ikke sjekker Finn så ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august Merkelig. Opplevde noe lignende. Skrev normalt høflig, personen leste meldingen, men svarte aldri. Anonymkode: 662be...6d8
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august SPOCA skrev (6 timer siden): Manglende varsling. Har skjedd meg noen ganger. Spesielt nå som jeg er på ferie og ikke sjekker Finn så ofte. Men her virker det jo som om selgeren har satt prisen ned etter at TS kontaktet henne. Da bør hun jo ha sett meldingene. Anonymkode: 662be...6d8 2
SPOCA Skrevet 3. august #18 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men her virker det jo som om selgeren har satt prisen ned etter at TS kontaktet henne. Da bør hun jo ha sett meldingene. Anonymkode: 662be...6d8 Jeg får stadig opp feilmeldinger på Finn om dagen med "beklager, det har skjedd en feil", så kan være det som gjør det. Eller så er vel ikke selger interessert i å selge til ts. 1
mmd Skrevet 3. august Forfatter #19 Skrevet 3. august SPOCA skrev (4 timer siden): Jeg får stadig opp feilmeldinger på Finn om dagen med "beklager, det har skjedd en feil", så kan være det som gjør det. Eller så er vel ikke selger interessert i å selge til ts. Varen ligger fortsatt ute til salg. Jeg kjenner ingen med det navnet, aner ikke hvem personen er og har problemer med å tro at hun ikke vil selge til meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå