Gå til innhold

Bydel i Oslo som passer for meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bo et sted i Oslo der man kan gli inn i mengden og slippe å måtte forholde seg til å snakke med naboer eller ofte møte kjente på gata. Jeg liker å være litt anonym 😊 Samtidig ønsker jeg å bo et rolig og fint sted, gjerne med en del grøntområder i nærheten. Er det steder i Oslo som kombinerer disse ønskene? 

Anonymkode: e5599...68d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonym er man vel de fleste steder med mindre man selv går inn for å være sosial eller bor i områder hvor man har barn på samme alder og nesten må drive og grille med naboene. 

Bare bo i en blokk et sted. Liker du turer i skog og mark? Bosett deg litt nær marka et sted, det er generelt roligere litt utenfor Ring 2 også... kanskje Nordberg, Grefsen, Kjelsås, noe sånt.. bo nær et banestopp.

Anonymkode: 4b418...108

AnonymBruker
Skrevet

St.Hanshaugen 

Anonymkode: 3264c...387

Skrevet

Jeg vil si mange områder. I områder med blokkbebyggelse er man kanskje på hils og nikk med naboer, men ikke mer om man ønsker det. 

Grøntområder kan være parker og elvedrag i indre eller ytre by, eller nær marka. 

Noen forslag: Nydalen/Kjelsås, Torshov/Bjølsen/Sagene, områder rundt Ola Narr/Tøyenparken, Sankthanshaugen, Ekeberg, Etterstadsletta, Marienlyst, Skøyen mot Vigelandsparken/Bygdøy/Hoffselva, Holmen, Hovseter, Ullernåsen, Skullerud, Ammerud, Rødtvedt, Årvoll, Ellingsrud, rundt Østensjø, mange av de gamle drabantbyene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig alle bydeler utifra det du skriver. Er grøntområder parker  eller marka? 

Anonymkode: 954cd...360

• Liker 2
Skrevet

Første jeg tenkte på som tilbyr disse kvalitetene er vel kanskje fengsel :p

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ønsker å bo et sted i Oslo der man kan gli inn i mengden og slippe å måtte forholde seg til å snakke med naboer eller ofte møte kjente på gata. Jeg liker å være litt anonym 😊 Samtidig ønsker jeg å bo et rolig og fint sted, gjerne med en del grøntområder i nærheten. Er det steder i Oslo som kombinerer disse ønskene? 

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 47dd5...a97

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamlebyen med nærhet til både sjø og skog

Anonymkode: 84c8d...fee

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 47dd5...a97

Budsjett er viktig i Oslo.

Relevant spørsmål.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Løren

Anonymkode: 4c719...f96

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Budsjett på maks 8 mill for 3-roms.

Med grøntområder mener jeg større parker eller marka 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de fleste bydeler kan man slippe å forholde seg til naboer, men… jo større «anlegg/utbygging» dess mer anonymitet, som regel. Mange bydeler som grenser mot marka og/eller er markanært. Også mange med flotte parker i nærheten. 
Filtrer på Finn (i kartet) og sett inn makspris, antall rom etc, så ser du hva du har å velge i. 

Anonymkode: ab229...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...