Gå til innhold

Bydel i Oslo som passer for meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bo et sted i Oslo der man kan gli inn i mengden og slippe å måtte forholde seg til å snakke med naboer eller ofte møte kjente på gata. Jeg liker å være litt anonym 😊 Samtidig ønsker jeg å bo et rolig og fint sted, gjerne med en del grøntområder i nærheten. Er det steder i Oslo som kombinerer disse ønskene? 

Anonymkode: e5599...68d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonym er man vel de fleste steder med mindre man selv går inn for å være sosial eller bor i områder hvor man har barn på samme alder og nesten må drive og grille med naboene. 

Bare bo i en blokk et sted. Liker du turer i skog og mark? Bosett deg litt nær marka et sted, det er generelt roligere litt utenfor Ring 2 også... kanskje Nordberg, Grefsen, Kjelsås, noe sånt.. bo nær et banestopp.

Anonymkode: 4b418...108

AnonymBruker
Skrevet

St.Hanshaugen 

Anonymkode: 3264c...387

Skrevet

Jeg vil si mange områder. I områder med blokkbebyggelse er man kanskje på hils og nikk med naboer, men ikke mer om man ønsker det. 

Grøntområder kan være parker og elvedrag i indre eller ytre by, eller nær marka. 

Noen forslag: Nydalen/Kjelsås, Torshov/Bjølsen/Sagene, områder rundt Ola Narr/Tøyenparken, Sankthanshaugen, Ekeberg, Etterstadsletta, Marienlyst, Skøyen mot Vigelandsparken/Bygdøy/Hoffselva, Holmen, Hovseter, Ullernåsen, Skullerud, Ammerud, Rødtvedt, Årvoll, Ellingsrud, rundt Østensjø, mange av de gamle drabantbyene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig alle bydeler utifra det du skriver. Er grøntområder parker  eller marka? 

Anonymkode: 954cd...360

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Første jeg tenkte på som tilbyr disse kvalitetene er vel kanskje fengsel :p

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ønsker å bo et sted i Oslo der man kan gli inn i mengden og slippe å måtte forholde seg til å snakke med naboer eller ofte møte kjente på gata. Jeg liker å være litt anonym 😊 Samtidig ønsker jeg å bo et rolig og fint sted, gjerne med en del grøntområder i nærheten. Er det steder i Oslo som kombinerer disse ønskene? 

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 47dd5...a97

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gamlebyen med nærhet til både sjø og skog

Anonymkode: 84c8d...fee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 47dd5...a97

Budsjett er viktig i Oslo.

Relevant spørsmål.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Løren

Anonymkode: 4c719...f96

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Budsjett på maks 8 mill for 3-roms.

Med grøntområder mener jeg større parker eller marka 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de fleste bydeler kan man slippe å forholde seg til naboer, men… jo større «anlegg/utbygging» dess mer anonymitet, som regel. Mange bydeler som grenser mot marka og/eller er markanært. Også mange med flotte parker i nærheten. 
Filtrer på Finn (i kartet) og sett inn makspris, antall rom etc, så ser du hva du har å velge i. 

Anonymkode: ab229...664

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vell først når man får barn at man går fra å være anonym til å nesten kjenne alle i en bydel. Så tenker du kan bo overalt. 

Jeg ville tenkt litt på hva som er viktig i forhold til kollektivtransport og avstand fra byen. Om jeg ville bodd i nærhet av fjorden eller marka eller begge deler. Finnes mange hyggelig små rekkehusleiligheter også med en liten hageflekk hvis du flytter utenfor ring 3. 

Anonymkode: e4913...113

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 10.16):

Alle er anonym i Oslo.. 

Rolig og fint finnes ikke i Oslo…

Anonymkode: e9a47...e1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lindeberg! Perfekt for deg og nær marka

Anonymkode: cc3f7...940

AnonymBruker
Skrevet

Ikke Torshov! Her er det småby i storbyen, og man skravler med alle. 
Bodde mange år på St.Hanshaugen, som nok hadde passet. Men vet ikke om budsjettet holder. Prisene er ville i Oslo sentrum. 

Ville også tenkt på om du vil ha nyere bygg med parkering i kjeller, om lys/balkong/kveldssol er viktig for deg, eller om du vil ha høyt under taket og rosett. 

Vet mange trives på Ammerud. Atriumhusene der er flotte! 

Anonymkode: c8ca2...a8f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville satset på lille Karachi i Oslo. Dvs området Grønland-Tøyen. 

Anonymkode: 0765a...8b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 11.52):

Bodde mange år på St.Hanshaugen, som nok hadde passet. Men vet ikke om budsjettet holder. Prisene er ville i Oslo sentrum. 

Ville også tenkt på om du vil ha nyere bygg med parkering i kjeller, om lys/balkong/kveldssol er viktig for deg, eller om du vil ha høyt under taket og rosett. 

Har bodd og Torshov og opplevde det ikke sånn. 

Ble ikke kjent med, og forsøkte ikke bli kjent med naboene.

Jeg vil si alle bydeler funker. Men rolig - da må du litt lengre ut type opp mot skogsgrensa i Bydel Østensjø, Ammerud osv.

Innerst i Selvbyggerveien på Tonsenhagen får du alt du spør etter, uten å bo langt fra sentrum. 

Jeg bor nærmere sentrum i bydel med mye parker, men vil ikke kalle det veldig rolig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 11.52):

Jeg skjønner ikke hvordan du skiller Torshov og st Hans Haugen sånn. Hvis man ikke ønsker å skravle med folk, er atriumshusene på Ammerud bedre enn leilighet på Torshov?  Der er jo veldig åpent og tett, og engasjert nabolag vil jeg si. Er vel protester med at de skal bygges små boliger og med gjennomtrekken det medfører som er største snakkis der? 

På Torshov hilser man og small talker som overalt, men det er absolutt ikke en småby i byen. 

Anonymkode: 954cd...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...