Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne var på besøk og hun fortalte at hun vurderte å skaffe seg hjelp hjemme. Tenker da på renhold av huset. Hun har sjekket ut hva ett firma tar. Hun tenkte på 1 gang annenhver uke. Hun synes at det var litt dyrt. 

Jeg er ufør men har fagbrev i renhold. Tenkte kanskje å tilby meg å vaske for henne. Men bør jeg gjøre det gratis? Eller for en liten sum i måneden?

Anonymkode: cce07...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta betalt, men kanskje en hyggelig vennepris? Ellers blir det vrient for henne å la deg jobbe for henne. Men det er ikke sikkert at hun vil at noen kjente skal vaske for henne, mange synes det er kleint å ha kjentfolk oppi eget «rot» 😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (3 minutter siden):

Ta betalt, men kanskje en hyggelig vennepris? Ellers blir det vrient for henne å la deg jobbe for henne. Men det er ikke sikkert at hun vil at noen kjente skal vaske for henne, mange synes det er kleint å ha kjentfolk oppi eget «rot» 😀

Vi kjenner hverandre godt. Og jeg har vært innom huset flere ganger å vannet blomster når de er på ferie. Så jeg har sett " rotet? 😜

AnonymBruker
Skrevet

Ta en lite beløp. 

Anonymkode: bf15d...a22

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det ordentlig. Lag en skriftlig avtalte og ta betalt. Det er vanskelige med vennestjenester hvis man ikke håndterer sånt profesjonelt. 

Anonymkode: fd864...2ac

• Liker 3
Skrevet

Så hyggelig av deg å tilby det! Kan du ikke spørre henne hva hun hadde håpet hjelp hjemme skulle koste? Så gir du henne tilbud om hjelp mot litt lavere pris enn det?
Eller si du kan vaske et par ganger og at dere kan bli enige etter det om evt fortsettelse eller pris? Si at de kan få kjenne på og se om det hjelper de nok, om det ikke hjelper like mye de så for seg, om de skulle se for seg hyppigere eller hva?Eller lage en deal på at hun/de hjelper deg med noe fast/noe du ikke mestrer selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan tjene opp til 6.000,- skattefritt per oppdragstaker. Hvis hun i tillegg betaler for rengjøringsmidler og utstyr så kan du jo ta en liten sum uten at det blir svart arbeid. Ikke all verdens hvis du skal vaske to timer annenhver uke da.. Men to timer i måneden kanskje? 

Anonymkode: 101d7...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke..? Du er uføre fra jobb som vaskehjelp, og du skal ta på deg oppdrag som vaskehjelp? 

Anonymkode: fc870...f84

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det, kommer til å endre forholdet deres. Nå er dere venninner, hun trenger ikke å vøre arbeidstageren din 😁 hvis du vil tjene litt penger, finn noen andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke..? Du er uføre fra jobb som vaskehjelp, og du skal ta på deg oppdrag som vaskehjelp? 

Er mange som er ufør som jobber. Er snakk om max 6 timer i måneden 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei er for lett å bli uffør, da kan de jobbe når det passer dem. 

Anonymkode: a4f0a...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...