AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:14 #1 Skrevet fredag kl. 12:14 Jeg lurer litt på hvorfor så mange i dag virker usikre på de helt vanlige kleskodene til bryllup, dåp, begravelse, konfirmasjon og lignende. Og hvorfor er det så mange som føler at de må få godkjennelse på Kvinneguiden for om klærne de har valgt passer? Hva er greia med det? En annen ting jeg lurer på, er hvorfor så mange føler at de må spørre om klærne er fine før de i det hele tatt kjøper dem. Har folk ikke egne meninger om hva de liker, eller er mange blitt så usikre på seg selv at de trenger andres godkjenning før de tør å ta et valg? Anonymkode: b4d53...5ff 7 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:21 #2 Skrevet fredag kl. 12:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer litt på hvorfor så mange i dag virker usikre på de helt vanlige kleskodene til bryllup, dåp, begravelse, konfirmasjon og lignende. Og hvorfor er det så mange som føler at de må få godkjennelse på Kvinneguiden for om klærne de har valgt passer? Hva er greia med det? En annen ting jeg lurer på, er hvorfor så mange føler at de må spørre om klærne er fine før de i det hele tatt kjøper dem. Har folk ikke egne meninger om hva de liker, eller er mange blitt så usikre på seg selv at de trenger andres godkjenning før de tør å ta et valg? Anonymkode: b4d53...5ff Tenker noen av de som spør ikke har så mange andre å spørre. Eventuelt at de har en eller annen form for diagnose eller noe som gjør vage ting som valg av korrekte klær litt vanskelig. Er det ikke greit å spørre dersom man er usikker? Anonymkode: 87251...ea7 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:23 #3 Skrevet fredag kl. 12:23 Kleskoder kan jeg skjønne, da ikke alle er så bevandret i selskapeligheter at de vet hva som er korrekt antrekk i en hver anledning. Men nå ville jeg vel kanskje googlet istedet for å spørre folk på KG da. At folk spør "hva synes dere om denne?" eller "Kan jeg bruke denne i bryllup/konfirmasjon/dåp/begravelse/sommerfest?" skjønner jeg mindre av. Da spør man heller venner og bekjente eller omså googler. Man ser jo hvor mange rare svar de får på KG, og ofte negative av typen "nei, den var stygg". Anonymkode: 11218...e70 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:23 #4 Skrevet fredag kl. 12:23 Flere skulle konferert med KG. F.eks er det ok å ha utringning ned til navlen i begravelse? Anonymkode: fab27...94a 3 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:24 #5 Skrevet fredag kl. 12:24 Jeg og venninnene mine sender jo stadig snap til hverandre fra butikken og spør "var denne litt for kort?" eller "var denne stygg eller fin?" Føler meg ikke spesielt usikker på klær, men noen ganger er det greit med litt tilbakemelding. Anonymkode: 87251...ea7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:29 #6 Skrevet fredag kl. 12:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Flere skulle konferert med KG. F.eks er det ok å ha utringning ned til navlen i begravelse? Anonymkode: fab27...94a Hvem har utringing ned til navlen her? Du må ha postet feil bilde. Anonymkode: faf9a...ed9 8
Bari Skrevet fredag kl. 12:34 #7 Skrevet fredag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg og venninnene mine sender jo stadig snap til hverandre fra butikken og spør "var denne litt for kort?" eller "var denne stygg eller fin?" Føler meg ikke spesielt usikker på klær, men noen ganger er det greit med litt tilbakemelding. Anonymkode: 87251...ea7 Menn sender ikke snap av antrekkene til hverandre med spørsmål før de skal på fest, de bare tar på seg klær de liker. Vi skulle vært mer som dem 😅 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:34 #8 Skrevet fredag kl. 12:34 Enig i at det er rart fordi det folk her mener er jo så varierende. Det noen synes er rålekkert og fresht synes jeg er blodharry. Anonymkode: 95d1e...267 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:39 #9 Skrevet fredag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i at det er rart fordi det folk her mener er jo så varierende. Det noen synes er rålekkert og fresht synes jeg er blodharry. Anonymkode: 95d1e...267 Ja sant, og det er jo litt synd å velge bort et antrekk man virkelig liker bare fordi en fremmed på KG synes den er stygg eller blodharry. Greit å spørre om antrekket passer til en spesifikk kleskode eller anledning, for det er det jo visse "regler" man gjerne vil følge, men ganske bortkastet å spørre hele KG om antrekket er fint. Anonymkode: 11218...e70 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:42 #10 Skrevet fredag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tenker noen av de som spør ikke har så mange andre å spørre. Eventuelt at de har en eller annen form for diagnose eller noe som gjør vage ting som valg av korrekte klær litt vanskelig. Er det ikke greit å spørre dersom man er usikker? Anonymkode: 87251...ea7 Ja, det er selvfølgelig greit å spørre hvis man er usikker. Det jeg synes er litt rart, er at det virker som om det er så ekstremt mange som er usikre på helt vanlige klær og kleskoder. For meg er dette noe de fleste voksne burde ha en viss forståelse av. Jeg skjønner ikke helt hvilken diagnose som eventuelt gjør at man ikke klarer å finne ut av slike ting selv Anonymkode: b4d53...5ff
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:46 #11 Skrevet fredag kl. 12:46 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kleskoder kan jeg skjønne, da ikke alle er så bevandret i selskapeligheter at de vet hva som er korrekt antrekk i en hver anledning. Men nå ville jeg vel kanskje googlet istedet for å spørre folk på KG da. At folk spør "hva synes dere om denne?" eller "Kan jeg bruke denne i bryllup/konfirmasjon/dåp/begravelse/sommerfest?" skjønner jeg mindre av. Da spør man heller venner og bekjente eller omså googler. Man ser jo hvor mange rare svar de får på KG, og ofte negative av typen "nei, den var stygg". Anonymkode: 11218...e70 Jeg er heller ikke veldig ofte i fine selskaper, men jeg vet fortsatt hvordan man vanligvis kler seg til ulike anledninger. Det handler jo ikke nødvendigvis om hvor ofte man deltar på slike ting, men om å ha en generell forståelse av vanlige kleskoder. Anonymkode: b4d53...5ff 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:50 #12 Skrevet fredag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Enig i at det er rart fordi det folk her mener er jo så varierende. Det noen synes er rålekkert og fresht synes jeg er blodharry. Anonymkode: 95d1e...267 Helt enig, det er mange som ikke har så veldig god smak her. Og i den tråden om klær som er stygge, er det jo stort sett helt nøytrale klær som egentlig bare er kjedelige. Jeg ville ikke kalt dem stygge. Det virker nesten som om mange på KG ikke klarer å skille mellom noe som er stygt og noe som bare er kjedelig. Anonymkode: b4d53...5ff 1
Nordlysstøv Skrevet fredag kl. 12:51 #13 Skrevet fredag kl. 12:51 En gang må være den første i ulike "begivenheter", så det er lov å være usikker 😊 Og iallfall lov å spørre. Bedre det,enn å komme i et helt upassende antrekk i feks bryllup eller begravelse.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:51 #14 Skrevet fredag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er selvfølgelig greit å spørre hvis man er usikker. Det jeg synes er litt rart, er at det virker som om det er så ekstremt mange som er usikre på helt vanlige klær og kleskoder. For meg er dette noe de fleste voksne burde ha en viss forståelse av. Jeg skjønner ikke helt hvilken diagnose som eventuelt gjør at man ikke klarer å finne ut av slike ting selv Anonymkode: b4d53...5ff En del autister kan ha ulike utfordringer knyttet til klær, for eksempel. Eller folk med OCD. (Anbefaler å se den svenske serien om OCD som ligger på NRK, den er ganske interessant.) Anonymkode: 87251...ea7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:51 #15 Skrevet fredag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Flere skulle konferert med KG. F.eks er det ok å ha utringning ned til navlen i begravelse? Anonymkode: fab27...94a Tror du trenger å åpne en lærebok i anatomi, så du kan lære hvor en navle er. Anonymkode: 96a5b...ca9 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:59 #16 Skrevet fredag kl. 12:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig, det er mange som ikke har så veldig god smak her. Og i den tråden om klær som er stygge, er det jo stort sett helt nøytrale klær som egentlig bare er kjedelige. Jeg ville ikke kalt dem stygge. Det virker nesten som om mange på KG ikke klarer å skille mellom noe som er stygt og noe som bare er kjedelig. Anonymkode: b4d53...5ff Støtter denne. Jeg kan legge til at mange tyr til ordet "kjerring" så snart de ser et plagg de ikke liker. Anonymkode: 3ff4f...f70 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:06 #17 Skrevet fredag kl. 13:06 Nordlysstøv skrev (14 minutter siden): En gang må være den første i ulike "begivenheter", så det er lov å være usikker 😊 Og iallfall lov å spørre. Bedre det,enn å komme i et helt upassende antrekk i feks bryllup eller begravelse. Men selv om man ikke har vært i slike anledninger før, så burde man jo ha en viss idé om hvordan man kler seg. Man vet da for eksempel at man vanligvis bruker svarte eller mørke klær i begravelse. I bryllup vet de fleste at man ikke skal bruke hvitt, svart eller rødt. Jeg har i hvert fall visst dette så lenge jeg kan huske. Man får jo informasjon om slike ting gjennom TV, bøker, familie og venner som har vært i slike anledninger før. Anonymkode: b4d53...5ff
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:08 #18 Skrevet fredag kl. 13:08 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg lurer litt på hvorfor så mange i dag virker usikre på de helt vanlige kleskodene til bryllup, dåp, begravelse, konfirmasjon og lignende. Og hvorfor er det så mange som føler at de må få godkjennelse på Kvinneguiden for om klærne de har valgt passer? Hva er greia med det? En annen ting jeg lurer på, er hvorfor så mange føler at de må spørre om klærne er fine før de i det hele tatt kjøper dem. Har folk ikke egne meninger om hva de liker, eller er mange blitt så usikre på seg selv at de trenger andres godkjenning før de tør å ta et valg? Anonymkode: b4d53...5ff Mange og mange, det er jo ikke så mange i forhold til KGs alle medlemmer, og det kan jo være at noen av de samme medlemmene poster flere enn ett klesspørsmål. Selv kler jeg meg akkurat som jeg vil, og evner å google om jeg er usikker på en kleskode. Men om man vil passe inn er nåløyet for hva som er «godkjent» av de som mener de har greie på klær veldig smalt for kvinner. Bare les svarene enkelte får i tråder her, alt er kjerring, for ungt, for utrendy, for ukledelig, for kjedelig, for fargerikt, for ettellerannet i det uendelige. Kvinner flest bryr seg ikke, men de starter ikke tråder på KG. Anonymkode: 53a3e...488
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:14 #19 Skrevet fredag kl. 13:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange og mange, det er jo ikke så mange i forhold til KGs alle medlemmer, og det kan jo være at noen av de samme medlemmene poster flere enn ett klesspørsmål. Selv kler jeg meg akkurat som jeg vil, og evner å google om jeg er usikker på en kleskode. Men om man vil passe inn er nåløyet for hva som er «godkjent» av de som mener de har greie på klær veldig smalt for kvinner. Bare les svarene enkelte får i tråder her, alt er kjerring, for ungt, for utrendy, for ukledelig, for kjedelig, for fargerikt, for ettellerannet i det uendelige. Kvinner flest bryr seg ikke, men de starter ikke tråder på KG. Anonymkode: 53a3e...488 Jeg har sett svarene folk får, og jeg har også nevnt noe av dette lenger opp. Så nei, man får ikke nødvendigvis så mye nyttig ut av det når svarene spriker så mye og folk mener veldig forskjellig. Når det gjelder hvor mange som legger ut slike spørsmål, er det egentlig umulig å si, og det varierer nok en del. Akkurat nå er det ikke så mange slike tråder, men jeg spør fordi det er noe jeg har lurt på en stund, og fordi jeg har litt mer tid til å være på KG nå enn jeg har hatt tidligere. Anonymkode: b4d53...5ff
fløtesuppi Skrevet fredag kl. 13:15 #20 Skrevet fredag kl. 13:15 Jeg tenker at i eksempelvis bryllup som ofte har en litt strengere kleskode, så er det helt naturlig å høre med selve bruden eller brudgommen om antrekket man har valgt er passende. Med det sagt, så har jeg bodd i kollektiv med en person som banket på dørene til alle oss som bodde der for å få bekreftelse på sitt antrekk hver gang hun skulle ut. Ikke nok med at vi ga henne bekreftelse, hun trengte enda mer og Facetimet liksågodt hennes venninner i en annen by. Det trengte ikke å være snakk om en fest en gang - til tider var kun en tur ut til butikken eller gåtur i parken. Det var litt meget. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå