Gå til innhold

Feltververe

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere om innpåslitne feltververe som skal være så åpenbart falske kun for å få deg til å gi noen hundrelapper i mnd til land i krise, noe som er fint, men jeg er fullt klar over røde kors og hva jeg skal gjøre hvis jeg ønsker å gi penger til slike formål. De feltververene får vel en prosent per hode de verver.

Ble stoppet på et kjøpesenteret tidligere i sommer og vedkommende var hyggelig han, spurte etterhvert utover i samtalen om mobilnummeret noe jeg følte var veldig ubehagelig.  Ga det likevel. så ville vedkommende at jeg skulle godkjenne en avtale med vipps å betale 300 kr I mnd. Endte med at jeg bare gikk. 

Synes dette er jævlig frekt og upassende oppførsel. Røde kors og andre hjelpeorganisasjoner bruker mer enn nok reklame i aviser og tv. Folk veit allerede hvordan vi kan støtte slike formål.

At slike organisasjoner plasserer ut folk som prøver å verve folk som kanskje i utgangspunktet ikke ønsker å bli vervet hører ikke hjemme i mitt hode. De må gjerne stå der, men de skal være passive, den aktive parten skal være de som går forbi. Og viktigst av alt, de skal aldri tvinge noen til å gi støtte i form av å spille på folks følelser og sette de i en bås som at, hvis jeg ikke støtter nå er jeg et dårlig menneske. Hva enn som er grunnen til at folk ikke ønsker å støtte er totalt irrelevant! Hva tenker dere?

Endret av granfeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en jobb. De får lønn for det, det er vel provisjon. Sikkert god erfaring å ha med seg videre i karrieren.

Noen er gode selgere, noen elendige selgere. Noen er høflige, noen er frekke, og noen er nok begge deler alt ettersom hvem de snakker med.

Jeg velger å ikke la meg irritere. Jeg avslutter samtalen på en hødlig måte så snart jeg innser at de vil ha penger av meg, og så går jeg videre i livet uten å tenke noe mer på dem.

Anonymkode: e9b6c...76d

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet jo hva de vil og går ikke inn i en samtale med mindre jeg har tenkt å la meg verve. De aller fleste av dem respekterer en avvisning uten problemer. (De som pusher strømavrtaler, derimot... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...